خرمشهر؛ مظهر مقاومت و ایستادگی
کد خبر: 3717195
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۵

خرمشهر؛ مظهر مقاومت و ایستادگی

گروه اجتماعی- مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: آزادسازی خرمشهر پس از 19 ماه با 19 هزار اسیر و بیش از 15 هزار کشته همراه بود و امروز آزادسازی خرمشهر مظهر مقاومت و ایستادگی است.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستاندر نشست گرامیداشت سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر که در مجتمع نور سنندج برگزار شد، اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر پس از 19 ماه با 19 هزار اسیر و بیش از 15 هزار کشته همراه بود و امروز آزادسازی خرمشهر مظهر مقاومت و ایستادگی است .
وی با بیان اهمیت و عظمت پیروزی انقلاب اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس و آزادسازی خرمشهر، بیان کرد: آزادسازی خرمشهر از معجزات الهی بود که در آن شرایط اتفاق افتاد و همین امر منجر شد که امام راحل در این خصوص عنوان کنند که خرمشهر را خدا آزاد کرد.
سردار عبدالله ویسی مدیرکل پیشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه هم در این نشست اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر بعد از 19 ماه تلاش رزمندگان و آزادگان این مرز و بوم به ثمر نشست و باید از زوایای مختلف به این موضوع توجه کرد که رزمندگان ما با دست خالی اما با توکل بر خدا و اراده آهنین تواسنتند در برابر دشمن بایستند .
وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) جمهوری اسلامی را بر مبنای قرآن کریم راه انداخت، افزود: مردم ما به پشتوانه قرآن کریم به این حرکت امام اعتماد کردند و برای حفظ آب و خاک خود از جان و مال خود مایه گذاشتند .
مدیرکل پیشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: هدف اصلی امام از تشکیل جمهوری اسلامی ایران ایجاد جنبش بیداری اسلامی در تمامی دنیا بود که از همه جای جهان مسلمانان به این دین افزوده می‌شوند .
وی با اشاره به ویژگی‌های امام راحل، ذکر کرد: عقلانیت، تکلیف‌مداری، مصلحت‌اندیشی از ویژگی‌های شاخص امام راحل بود که همین ویژگی‌ها منجر به پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد .
سردار ویسی عنوان کرد: دشمنان همواره به دنبال سرکوبی ایران اسلامی هستند و حتی در فضای مجازی نسبت به امام در اذهان تردید ایجاد می‌کنند که این مهم نیازمند آگاهی مردم به ویژه جوانان است و باید پاسخگوی شبهات جوانان باشیم تا در دام دشمن گرفتار نشوند .
وی با بیان اینکه خون شهدایی که تن بازی کردند هیچگاه پایمال نمی‌شود، افزود: شهدای ما جانبازی نکردند چرا که جان مال خداست اما با تن‌بازی در برابر دشمن ایستادند و باید گفت که جان حیاتبخش و زنده به شریان انسان‌های آزادیخواه و روشن حیات می‌دهد .
وی در پاسخ به طرح چند پرسش از سوی کارکنان تبلیغات اسلامی کردستان اضافه کرد: امروز افزایش آسیب‌های اجتماعی رادر جامعه شاهد هستیم اما باید همه برای کاهش این آسیب‌ها تلاش کنم و مقابله با آسیب‌ها تنها به قشر و ارگان خاصی منتهی نمی‌شود .
این یادگار دوران دفاع مقدس افزود: برای دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب نیز باید تلاش شود و در مقابل کسانی که شبهه ایجاد می‌کنند باید ایستاد تا شاهد اقتدار روز افزون ایراk اسلامی در همه عرصه‌ها باشیم .
انتهای پیام

captcha