طرح وقف مصحف شریف در سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت/ با پرداخت هفت هزار تومان واقف شوید
کد خبر: 3717218
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲

طرح وقف مصحف شریف در سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت/ با پرداخت هفت هزار تومان واقف شوید

گروه اجتماعی- برای دومین سال متوالی طرح وقف مصحف شریف ویژه محافل قرآنی و بقاع متبرکه در سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد اجرا شده است.

 طرح وقف مصحف شریف در سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت/ با پرداخت هفت هزار تومان واقف شوید

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد همزمان با ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن از اول خردادماه آغاز شده و تا 10 خرداد نیز میزبان علاقه‌مندان است و در این نمایشگاه اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، در شش بخش حضور یافته است که از آن جمله می توان به ایستگاه «همه واقف باشیم»، اشاره کرد.

بنابر این گزارش‌، ایستگاه «همه واقف باشیم» در راستای ترویج سنت حسنه وقف، با حضور کارشناس این حوزه در نمایشگاه فعال است و پاسخگوی مراجعان در زمینه سوالات وقف است، همچنین مشاوره عمومی وقف همراه با توزیع بروشور در خصوص معرفی وقف و آثار این سنت حسنه نیز انجام می‌شود.

از آن جهت که همگان توانایی وقف کلان را ندارند، طرح وقف مشارکتی نیز زمینه واقف شدن اقشار مختلف جامعه در هر طبقه اقتصادی را فراهم کرده است و شامل وقف جمعی مهر فاطمی و وقف علم و فناوری است و برای اولین سال، وقف در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز به مخاطبان در این غرفه معرفی می‌شود.

واقف شدن با پرداخت هفت هزار تومان
طرح وقف مصحف شریف سال گذشته نیز از طرف این اداره کل اجرا و به جهت استقبال مناسب از سوی بازدیدکنندگان، امسال نیز این طرح برای دومین بار در سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اجرایی شده است و افراد می‌توانند با پرداخت مبلغ هفت هزار تومان یک جلد قرآن کریم را وقف محافل قرآنی کرده و به جمع واقفان بپیوندند.

براساس اطلاعات کسب شده، استقبال مردم از این طرح خوب بوده و از ابتدای بازگشایی نمایشگاه تاکنون بیش از 260  جلد کلام الله مجید توسط خیران نیک اندیش وقف محافل قرآنی استان خراسان رضوی شده است.
همچنین ثبت‌نام چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن در رشته معارفی و ثبت نام در طرح حفظ مجازی قرآن کریم در غرفه اوقاف تا پایان نمایشگاه به صورت حضوری نیز انجام خواهد شد که طی چند شب گذشته بیش از 100 نفر در مسابقات رشته معارفی ثبت نام کرده‌اند.

اهدای کتاب رنگ آمیزی و داستان، اجرای مسابقه نقاشی با موضوعات دینی، اجرای برنامه قرآن بخوان جایزه ببر، تبیین معارف و آموزه‌های دینی با بهره گیری از ادبیات کودکانه، ساخت کاردستی و ... از فعالیت‌های غرفه کودک این اداره کل در نمایشگاه قرآن است که با استقبال کودکان و خانواده آن‌ها قرار گرفته است.

انتهای پیام

captcha