در هر سطحی برای ترویج فرهنگ قرآنی باید تلاش کنیم
کد خبر: 3717229
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵

در هر سطحی برای ترویج فرهنگ قرآنی باید تلاش کنیم

گروه فعالیت‌های قرآنی- معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در هر سطحی باید برای ترویج فرهنگ قرآنی فعالیت کنیم، بیان کرد: جبهه مقابل قرآن که کار ضدفرهنگی انجام می‌دهد، متوقف نمی‌شود بنابراین ما باید چندین برابر تلاش کنیم و اگر یک سال هم نمایشگاه برگزار نشود، جبهه ضد فرهنگی دست از کار نمی‌کشد و فعالیت‌های خود را تعطیل نمی‌کند.

در هر سطحی برای ترویج فرهنگ قرآنی باید تلاش کنیم

حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در حاشیه برگزاری سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد، گفت: متراژ کلی مرکز خرید ۱۰ هزار مترمربع است که ۴۵۰۰ متر مفید در اختیار این نمایشگاه قرار دارد.
وی با بیان اینکه حدود ۴۰۰ غرفه از مؤسسات قرآنی وتشکل‌های مردم نهاد، سازمان‌ها و ... حضور دارند، عنوان کرد: همچنین هنرمندان و ناشران قرآنی، بخش دیجیتال و نرم افزار قرآنی از دیگر افراد حاضر در سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد هستند.
حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب در رابطه با نبود عنوان بین‌المللی در سیزدهمین دوره این نمایشگاه ،گفت: در ابتدا قرار بود این رخداد قرآنی در نمایشگاه بین‎المللی مشهد برگزار شود، اما با توجه به تغییر مکان، فضای نمایشگاه کوچک شد و اگر بنا بود سیزدهمین دوره نمایشگاه را در سطح بین‎المللی برگزار کنیم، باید یک طبقه کامل به این بخش اختصاص می‌دادیم که به دلیل محدودیت مکانی این امر محقق نشد.

آیین ملل در ماه رمضان

معاون قرآن و عترت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، ادامه داد: البته غرفه جامعه‌المصطفی‌العالمیه شعبه‌ای از بخش بین‌الملل است که هر شب حدود ۱۰ طلاب با ملیت‌های مختلف در این غرفه حضور دارند و در خصوص آیین ماه رمضان در کشورهای مختلف جهان به ایراد سخن می‌پردازند.
حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی مشهد از مرکز شهر فاصله زیادی دارد، اضافه کرد: برای برگزاری سیزدهمین دوره نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در محل نمایشگاه بین‌المللی باید تمهیدات دیگری از جمله خدمات ایاب و ذهاب در نظر می‌گرفتیم.
وی در رابطه با ویژگی ساختمان شمس در میدان شهدا(محل برگزاری سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد)، گفت: این مکان مرکزیت دارد و میدان شهدا یادآور تجمعات انقلابیون و مردم بوده است، همچنین این محل به حرم امام رضا(ع) نزدیک است و دردسترس زائران است.
حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب با بیان اینکه به دلیل مرکز بودن محل این نمایشگاه، بازدید نسبت به سال‌های قبل بیشتر خواهد بود، ابراز کرد: در فضای باز میدان شهدا ویژه برنامه شهرداری با عنوان «بهار جان‌ها» برگزار می‌شود که همین امر باعث جذب جمعیت و بازدیدکننده به نمایشگاه می‌شود.
معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در سال جاری با همکاری شهرداری مشهد و اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی اقدامات خوبی صورت گرفته است، تشریح کرد: شهردار مشهد برای جامعه قرآنی سنگ تمام گذاشته است و خود شهردار پشنهاد داد که از قاریان، حافظان و فعالان قرآنی دعوت کنیم و غرفه‌ در اختیار آنان قرار دهیم.
وی در رابطه با بازید افراد از سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت در چند شب گذشته، گفت: باتوجه به اینکه این نمایشگاه روزهای اول برگزاری خود را سپری می‌کند اما بازدید زیادی از نمایشگاه صورت گرفته است که از ساعت 22 الی 23 ورود افراد به اوج می‎رسد.
حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب افزود: در برنامه‌ روزهای آینده خود داریم که افراد را از حاشیه شهر به صورت رایگان برای بازدید از نمایشگاه بیاوریم که شهرداری وسیله ایاب و ذهاب در اختیار ما قرار داده است.
معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه با برگزاری سالانه نمایشگاه قرآن و عترت می‌خواهیم فعالیت یک‌ساله مؤسسات، ادارات و تشکل‌هایی که در حوزه قرآن فعالیت می‌کنند را در ویترین نمایشگاه قرار دهیم، تصریح کرد: در این نمایشگاه فعالیت یکساله مراکز و سازمان‌های قرآنی به نمایش گذاشته می‎شود.
وی در پاسخ به برخی از نقدهایی که به برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت می‌شود، گفت: حیف است ماه رمضان و بهار قرآن بیاید و این نمایشگاه برگزار نشود؛ هرسال در ماه رمضان فعالیت و جلسات قرآنی باید پررونق‌تر شود، نمایشگاه قرآن هم با کاستی‎های خود هرسال برگزار می‎شود و اگر همین هم برگزار نشود از فضای ماه رمضان هیچ استفاده و بهره‌ای نبردیم.
حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب با اشاره به اینکه در هر سطحی باید برای ترویج فرهنگ قرآنی فعالیت کنیم، بیان کرد: جبهه مقابل قرآن که کار ضدفرهنگی انجام می‌دهد متوقف نمی‌شود، بنابراین ما باید چندین برابر تلاش کنیم و اگر یک سال هم نمایشگاه برگزار نشود، جبهه ضد فرهنگی دست از کار نمی‌کشد و فعالیت‌های خود را تعطیل نمی‌کند.
معاون قرآن و عترت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پایان در رابطه با هدف از برگزاری نمایشگاه‌های قرآن و عترت گفت: یکی از این اهداف ترویج سبک زندگی قرآنی است، زیرا قرآن نقشه راه  برای سعادت بشر دارد، از همین رو یکی از ابراز ترویج سبک زندگی قرآنی، نمایشگاه‌هایی با محتوا قرآنی است.

انتهای پیام

captcha