هفتمین پوستر جشنواره تئاتر منطقه‌ای «میثاق» در کاشمر رونمایی شد
کد خبر: 3717288
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸

هفتمین پوستر جشنواره تئاتر منطقه‌ای «میثاق» در کاشمر رونمایی شد

گروه شهرستان‌ها- همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر آئین رونمایی از پوستر هفتمین جشنواره تئاتر منطقه ای «میثاق» که قرار است تیرماه سال جاری با حضور هنرمندان پنج استان شرق کشور به‌ میزبانی کاشمر برگزار شود در منزل پدر این شهید هنرمند برگزار شد.

هفتمین پوستر جشنواره تئاتر منطقه‌ای «میثاق» در کاشمر رونمایی شد

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، شهید محمد ارشدزاده از جمله هنرمندانی بود که به عنوان اولین شهید هنرمند با هزینه شخصی خود توانست در سال 1358 در مسجد صاحب‌الزمان کاشمر هنر تئاتر را راه اندازی و جوانان را به سمت هنر انقلاب هدایت کند.
این شهید توانست با رفتار و کردارش در عرصه هنر و به خصوص تئاتر، هنر انقلابی و اسلامی را از تجسم به تجلی کشاند به طوری که تمام افرادی که در آن زمان در خدمت این شهید بودند، منش و روش وی را به یاد دارند.
دیروز، سوم خرداد ماه و همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر آئین رونمایی از پوستر هفتمین جشنواره تئاتر منطقه ای «میثاق» که قرار است تیرماه سال جاری با حضور هنرمندان پنج استان شرق کشور به‌ میزبانی کاشمر برگزار شود در منزل پدر این شهید هنرمند با حضور امام جمعه، معاون عمرانی فرماندار، فرمانده سپاه، تعدادی از مسئولان و جمعی از هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر برگزار شد.
در این مراسم حسن مدرس مقدم، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر با اشاره به اینکه امروز و همزمان با آزادسازی خرمشهر که سند افتخار یک ملت است در یک مکان متبرک به یاد و نام شهدا برای ورود به یک حوزه ارزشی و بستن میثاقی دیگر گرد هم جمع شده‌ایم، اظهار کرد: کشور و نظام ما ارزشی بوده و مردم ما ارزشمدار و ارزشمند هستند.
وی با بیان اینکه حول این حوزه ارزشی که فلسفه رسالت پیامبر(ص) است، پیمان می بندیم که بر این مسیر پرخیر و برکت محکم گام برداریم، عنوان کرد: جشنواره تئاتر میثاق که پیش از این به صورت استانی برگزار می شد امسال به کمک تمامی مسئولان به صورت منطقه ای برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه جشنواره منطقه ای تئاتر میثاق در پهنه شرق کشور با حضور 5 استان شامل خراسان‌های رضوی، شمالی و جنوبی، سیستان و بلوچستان و یزد برگزار می‌شود، افزود: تاکنون 74 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.
مدرس مقدم با بیان اینکه در یک فرصت 20 روزه باید آثار بررسی شوند، عنوان کرد: بیشترین آثار به ترتیب از استان های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، یزد، خراسان شمالی و خراسان جنوبی بوده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر با اعلام اینکه هفتمین جشنواره تئاتر میثاق در تیرماه 97 برگزار می شود، بیان کرد: خرسندیم از اینکه آئین رونمایی از هفتمین پوستر جشنواره تئاتر میثاق در منزل شهید محمد ارشدزاده برگزار می شود.
فتح خرمشهر، برجسته‌ترین فداکاری‌های رزمندگان

در ادامه حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی، امام جمعه کاشمر رمضان را ماه خودسازی، تهذیب نفس و ماه تقرب به خدا دانست و بر بهره‌گیری و استفاده از فضائل معنوی این ماه پر خیر و برکت تأکید کرد.
وی با بزرگداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر و تبریک این پیروزی بزرگ به ملت ایران، افزود: در میان همه فداکاری‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس، جریان فتح خرمشهر برجسته‌ترین این موارد بود و ماندگار شد.
وی با اشاره به اینکه خداوند معیار و ملاکی برای دفاع از حق یا نمایش مقابله حق و باطل قرار داده است، عنوان کرد: جنگ حق و باطل همواره تا قیامت ادامه دارد، بنابراین، آنچه که نباید در موضوع فتح خرمشهر فراموش شود، تحقق وعده الهی بود.
امام جمعه کاشمر با اعلام اینکه اقتدار و عظمت کشور در جایگاهی قرار دارد که دشمن جرأت نگاه چپ به این خاک را ندارد، اظهار کرد: رسیدن به این جایگاه، نتیجه و ثمره فداکاری و از خود گذشتگی شهیدان و رزمندگان در دفاع از این مرز و بوم است.
وی عزت و افتخار کشور در تمامی بخش‌ها را مدیون رشادت‌های رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود: ملتی که شهادت و عزت دارد، هیچ‌گاه اسارت و ذلت ندارد، چرا که ما ملت شهیدپروری هستیم که در راه انقلاب، نظام، دفاع از ارزش‌های دینی و اسلامی استوار ایستاده است.
طباطبایی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هنرمند، افزود: اینکه امروز مراسم رونمایی از پوستر جشنواره تئاتر میثاق در منزل پدر شهید محمد ارشدزاده و به یادبود اولین شهید هنرمند کاشمر برگزار می‌شود را مایه افتخار می‌دانیم و به فال نیک می‌گیریم و برای دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان این جشنواره آرزوی موفقیت دارم.

انتهای پیام

captcha