«اعراف» چه کسانی هستند؟
کد خبر: 3717311
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷
حجت‌الاسلام ابوالقاسم تشریح کرد:

«اعراف» چه کسانی هستند؟

گروه حوزه‌های علمیه ــ عضو خبرگان رهبری گفت: از امام صادق(ع) روایت شده که رجال اعراف، امامان هستند که با شیعیان خود  در منطقه اعراف می‌ایستند.

«اعراف» چه کسانی هستند؟

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم، حافظ و داور بین‌المللی قرآن امروز سوم خرداد در بحث تفسیری خود قبل از تلاوت ترتیل جزء هشت قرآن در حرم حضرت معصومه(س) گفت: در سوره اعراف میان محفل بهشتیان و جهنمی‌ها مقایسه کرده و فرموده است جهنمیان همان طور که در دنیا زندگی توام با خصومت و کینه توزی داشته‌اند در قیامت نیز این وضع را دارند و به جان هم می‌افتند ولی بهشتیان در حالی که غل و کینه‌ای در دل آنان نیست وارد بهشت می‌شوند.

وی تصریح کرد: میان بهشتیان و جهنمی‌ها حائلی وجود دارد و در میان این دو بلندی‌هایی وجود دارد که مردانی می‌ایستند و همه انسان‌ها را از نشانه‌های آنان می‌شناسند و خطاب به بهشتیان به آنان درود می‌فرستند.

ابوالقاسم بیان کرد: از امام صادق(ع) روایت شده که رجال اعراف، امامان هستند که با شیعیان خود  در منطقه اعراف می‌ایستند؛ روایت دیگری بیان شده که خدا، پیامبر و جبرئیل را روی اعراف مستقر می‌کند و کسی نمی‌تواند از آن بگذرد مگر اینکه کسی از امیرمؤمنان(ع) برائتی به واسطه ولایت ائمه(ع) در دست داشته باشد.

وی همچنین حساب و کتاب قیامت را جلوه رحمت خدا برشمرد و بیان کرد: خداوند ثواب کارهای نیک را ده برابر و گاهی تا 700 برابر و سیئات و بدی‌ها را هم به همان اندازه محاسبه می‌کند.

انتهای پیام

captcha