کاخ مروارید کرج؛ میزبان جشن رمضان
کد خبر: 3717328
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹

کاخ مروارید کرج؛ میزبان جشن رمضان

گروه اجتماعی- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرزاز آغاز جشن رمضان در مجموعه فرهنگی، تاریخی مروارید کرج خبرداد.

کاخ مروارید کرج؛ میزبان جشن رمضان

فخرالدین صابری در گفت وگو با ایکنا از البرز اظهارکرد: این جشن از سوم خرداد تا پایان ماه مبارک رمضان با هدف تبلیغ و ترویج فرهنگ و آموزه‌های قرآنی برگزار می‌شود.
وی برپایی محافل و مجالس قرآنی، نشست‌های علمی و تخصصی معرفت قرآنی، برپایی شب‌های شعر، نمایش خیابانی، برگزاری مسابقه قرآن و نهج البلاغه، تجلیل از فعالان قرآنی و برگزاری کارگاه‌های هنری را از جمله برنامه‌های این جشن عنوان کرد و گفت: همچنین نمایشگاهی از آثار صنایع دستی و هنرهای سنتی در 40 غرفه شامل گلیم بافی، چرم، شیشه حرارت مستقیم، منبت، سازه‌های سنتی، زیورآلات سنتی، سفال نیز برپا شده است.
این مسئول هدف از برپایی این نمایشگاه را معرفی محصولات صنایع دستی البرز و فرهنگ سازی برای مصرف کالای ایرانی و تقویت بنیه اقتصادی هنرمندان و صنعتگران البرزی عنوان کرد و گفت: همچنین 90 غرفه سوغات وغذاهای سنتی در حاشیه جشن رمضان در مجموعه کاخ مروارید راه اندازی شده است تا بازدیدکنندگان با فرهنگ غذایی البرزنشینان بیشتر آشنا شوند.
انتهای پیام./

 

captcha