صلاحیت دریافت‌كنندگان تسهیلات راه‌اندازی طرح‌های اقتصادی مورد بررسی قرار گیرد
کد خبر: 3717359
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۶
تبادار:

صلاحیت دریافت‌كنندگان تسهیلات راه‌اندازی طرح‌های اقتصادی مورد بررسی قرار گیرد

گروه سیاست و اقتصاد ـ استاندار فارس تأكید كرد كه اهلیت و صلاحیت دریافت‌کنندگان تسهیلات برای راه‌اندازی طرح‌های اقتصادی باید به درستی مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد.

صلاحیت دریافت‌كنندگان تسهیلات راه‌اندازی طرح‌های اقتصادی مورد بررسی قرار گیرد

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، اسماعیل تبادار، استاندار فارس در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استان با تأکید بر اهمیت مشارکت بخش خصوصی در به اتمام رسیدن پروژه‌های عمرانی، گفت: در سال گذشته تلاش‌هایی در این راستا به انجام رسید و پروژه‌هایی از جمله باغ موزه مشاهیر، مرکز سعدی‌پژوهی و بعضی از سالن‌های ورزشی به بخش خصوصی واگذار شد.
وی با بیان اینکه تلاش‌های یاد شده از جامعیت کافی برخوردار نبوده است از پیشنهاد اتاق بازرگانی شیراز مبنی بر تهیه فهرستی جامع از پروژه‌های قابل واگذاری به بخش خصوصی حمایت و سازمان برنامه و بودجه را مکلف کرد در روزهای آینده فهرستی از پروژه‌هایی که باید توسط دولت تکمیل شود ارائه داده و ما بقی پروژه‌ها را برای واگذاری به بخش خصوصی در اختیار اتاق بازرگانی قرار دهد.
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه کمیته‌ای برای واگذاری این پروژه‌ها تشکیل می‌شود، گفت: همراهی و همکاری همه جانبه برای پیشبرد روند به بهره‌برداری رسیدن این پروژه‌ها در دستور کار همه دستگاه‌های اجرایی استان قرار دارد.
وی با بیان اینکه براساس گزارش سازمان مدیریت و برنامه ریزی میانگین به بهره‌برداری رسیدن پروژه‌ها در کشور 10 سال و در استان فارس 6 تا 8 سال و میانگین تخصیص اعتبارات این پروژه ها نیز 40.6 درصد است، توجه به مشارکت بخش خصوصی در تکمیل پروژه‌های عمرانی را یک الزام برای شورای برنامه ریزی استان تلقی کرد.
استاندار فارس همچنین ابراز امیدواری کرد كه در سال جاری حرکت برجسته‌ای در راستای واگذاری پروژه‌ها و سامان‌یابی آن‌ها انجام شود.
تبادار در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از یکسان نبودن مقررات و قوانین بانک‌ها در قبال دریافت‌کنندگان تسهیلات تاکید كرد: بدون تردید اگر همه بان‌ ها سیاست بالادستی بانک مرکزی را در دستور کار قرار دهند روند امور به درستی پیش خواهد رفت.
وی همچنین با تأکید بر اینکه اهلیت و صلاحیت دریافت‌کنندگان تسهیلات برای راه‌اندازی طرح‌های اقتصادی باید به درستی مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد، گفت: امروز تعداد زیادی از طرح‌هایی که از بانک‌ها تسهیلات دریافت کرده و به دلیل نبود تخصص و توانایی موفق نبوده‌اند، فراوان وجود دارند.
استاندار فارس ارائه راهکارهای مناسب برای رفع موانع داخلی در بخش های مختلفی همچون بهره‌گیری از کالای ایرانی، رونق اقتصادی، توسعه صادارت، مسائل مربوط به ارز و...ضروری دانست و افزود: ارائه این راهکارها می‌تواند با مرکزیت اتاق بازرگانی در استان فارس بررسی و با ارائه راهکارها به مسئولان مرکز برای تجدیدنظر و اقدام ارسال و در سطح کشور مطرح شود.
تبادار با تاکید بر نقش برجسته توسعه صادارت در رونق اقتصادی افزود: در حال حاضر 25 درصد از صادارت کشور قطر از استان فارس تأمین می‌شود که البته بدون تردید ظرفیت کشور قطر برای پذیرش صادارت از فارس و توان این استان نیز برای صادارت به این کشور بیش از این است.
وی همچنین از توسعه این صادرات در بخش‌های مختلف انرژی خورشیدی، کشاورزی و... در آینده نزدیک خبر داد و به کیفیت مناسب بسیاری از محصولات در کشور و استان فارس اشاره کرد و مشکلاتی همچون نبود بسته بندی مناسب و عدم نگاه بلند مدت تاجران را از موانع توسعه صادارت در کشور دانست.
انتهای پیام

captcha