تسهیلات در بانک مهر ایران براساس یک سری قواعد و اصول فقهی پرداخت می‌شود
کد خبر: 3717361
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۴

تسهیلات در بانک مهر ایران براساس یک سری قواعد و اصول فقهی پرداخت می‌شود

گروه اجتماعی- مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به اینکه تسهیلات بانکی در این بانک براساس یک سری قواعد و اصول فقهی پرداخت می‌شود، گفت: تولید و کشاورزی اولویت پرداخت تسهیلات در بانک مهر ایران است.

تسهیلات در بانک مهر ایران براساس یک سری قواعد و اصول فقهی پرداخت می‌شود

به گزارش ایکنا از کردستان، مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران امروز، سوم خردادماه در دیدار با شورای افتای استان که در دفتر امام جمعه سنندج برگزار شد، اظهار کرد: گردش مالی بانک مهر ایران در ابتدای امسال چهار درصد افزایش داشته است و این در حالیست که سایر بانک های کشور در ابتدای سال رشد محسوسی نداشته است.
وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال به یک میلیون نفر در کشور بیش از 120 هزار میلیارد ریال تسهیلات به صورت قرض‌الحسنه پرداخت می‌کنیم.
اکبری با اشاره به اینکه این بانک در دو ماه گذشته از سال جاری 9 هزار میلیارد ریال به متقاضیان تسهیلات پرداخت کرده است، اعلام کرد: طی مدت یادشده به 90 هزار نفر در کشور در قالب وام ازدواج، کمک به افراد زیر پوشش کمیته امداد امام (ره) و ایجاد اشتغال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کرده‌ایم.
وی با اعلام اینکه 752 هزار نفر متقاضی در کشور طی سال گذشته 82 هزار میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند که پیش بینی می‌شود در سال جاری به یک میلیون نفر تسهیلات پرداخت شود.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران میانگین وام پرداختی به ازای هر نفر در سال 96 را 110 میلیون ریال دانست و اعلام کرد: سه میلیون و 300 هزار نفر در 10 سال گذشته از این بانک تسهیلات دریافت کردند.
وی ماهیت کار این بانک را کمک به اقشار ضعیف جامعه با استفاده از پرداخت تسهیلات خرد و کم بهره یا بدون بهره قرض الحسنه عنوان کرد و افزود: رشد منابع قرض الحسنه این بانک در کردستان طی سال جاری یک هزار میلیارد ریال است.
اکبری بیان کرد: منابع قرض الحسنه این بانک در استان حدود سه هزار و 150 میلیارد ریال است که امیدواریم بتوانیم به چهار هزار و 150 میلیارد ریال برسانیم.
وی در پایان یادآور شد: در حال حاضر این بانک در سطح کشور دارای 530 شعبه است و در استان کردستان هم 16 شعبه با 75 نفر پرسنل مشغول به فعالیت هستند.
انتهای پیام

captcha