رونمایی از جدیدترین اثر آیت‌الله مصباح یزدی در نمایشگاه قرآن + عکس
کد خبر: 3717366
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۳

رونمایی از جدیدترین اثر آیت‌الله مصباح یزدی در نمایشگاه قرآن + عکس

گروه اندیشه ــ کتاب «بدرود با بهار» مجموعه سخنرانی‌های آیت‌الله مصباح یزدی در رمضان سال 94 رونمایی شد.

رونمایی از آخرین اثر آیت‌الله مصباح یزدی در نمایشگاه قرآن

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ آئین رونمایی از جدید‌ترین اثر آیت‌الله مصباح یزدی عصر امروز 3 خرداد در بخش حوزوی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد. این اثر مجموعه سخنرانی‌های آیت‌الله مصباح یزدی در رمضان سال 1394 است که در خلال این مباحث ایشان به شرح ادعیه صحیفه سجادیه پرداخته‌اند. این سخنرانی‌ها توسط حجت‌الاسلام و المسلمین عباس گرائی جمع‌آوری و تدوین شده است.

آئین رو‌نمایی از جدید‌ترین اثر آیت‌الله مصباح یزدی با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین عباس گرائی، تدوین‌کننده این کتاب، شیخ ویسی و حجت‌الاسلام و المسلمین طیب حسینی در بخش حوزوی برگزار شد.

تدوین‌کننده کتاب «بدرود با بهار» در بخشی از سخنانش گفت: امام سجاد(ع) به خاطر شرایط زمانه خود معارف را در قالب دعا عرضه کردند که حاصل آن صحیفه سجادیه است.

وی تصریح کرد: ائمه نور واحدند و این شرایط زمانه است که وادار کرد واکنش‌ها متفاوت باشند و همین مزیتی حیات معصومین است و معارف مورد نیاز بشر در قالب دعا بیان شده است، اما بهره‌وری از این کتاب کار هر کسی نیست.

رونمایی از آخرین اثر آیت‌الله مصباح یزدی در نمایشگاه قرآن

گرائی افزود: کشف گنج موجود در ادعیه معصومین کار حضراتی مانند علامه مصباح است، از این رو کسانی که می‌خواهند با ادعیه اهل بیت ارتباط برقرار کنند شایسته است از این کتاب استفاده کنند.

وی با بیان اینکه کتاب «بدرود با بهار» مجموعه سخنرانی‌هایی استاد مصباح است که به شرح صحیفه سجادیه پرداخته است، گفت: یکی از ویژگی‌های استاد مصباح این است که به تبع استاد خود علامه طباطبائی دغدغه شناسائی نیازها و برطرف کردن دغدغه های جامعه را داشته‌اند.

تدوین‌گر کتاب «بدرود با بهار» تصریح کرد: علامه سعی کرده‌اند در ذیل شرح دعایی که در خصوص ماه رمضان است به صفات خدا، قضا و قدر و ... ‌بپردازند. همچنین امام در ادعیه خود به ما بلندپردازی در دعاکردن را می‌آموزنند.

در ادامه از کتاب بدرود با بهار با حضور آیت الله محمود رجبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن طیب حسینی، مسئول بخش حوزوی نمایشگاه و حمیدرضا شیخ ویسی مدیر کمیته نهادهای مردمی و تشکل‌های صنفی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم رونمایی به عمل آمد.

رونمایی از آخرین اثر آیت‌الله مصباح یزدی در نمایشگاه قرآن

پس از مراسم رونمائی آیت‌الله رجبی در خصوص رویکرد آیت الله مصباح در این کتاب گفت: ایشان در عرصه‌های مختلف از جمله در شرح ادعیه و روایات اهل بیت نوآوری داشتند. ایشان رویکرد تحلیلی به ادعیه و روایات دارند که در آثار گذشته ما کم یافت می‌شود.

رونمایی از آخرین اثر آیت‌الله مصباح یزدی در نمایشگاه قرآن

رجبی تصریح کرد: دیگر خصوصیت ایشان، روزآمدی است و ایشان شرح ادعیه را با توجه به اقتضائات روز به عمل می‌آورند. یکی دیگر از خصوصیات شرح ادعیه توسط ایشان جامعیت است و ایشان تنها به ادعیه به عنوان دعا نگاه نکرده و زوایای مختلف موجود در ادعیه را بررسی می‌کنند. ادعیه ما دوره آموزش معارف دینی است و علامه مصباح به خوبی به این مسئله توجه کرده‌اند.

میثم قهوه‌چیان

انتهای پیام


captcha