برگزاری جشن گلریزان برای آزادی 339 زندانی جرائم غیرعمد در کردستان
کد خبر: 3717368
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶

برگزاری جشن گلریزان برای آزادی 339 زندانی جرائم غیرعمد در کردستان

گروه اجتماعی- مدیرکل زندان‌های کردستان، تعداد زندانیان جرائم غیرعمد استان را 339 نفر اعلام کرد که امیدواریم بتوانیم در جشن گلریزان امسال زمینه آزادی سازی تعدادی از آنان را فراهم کنیم.

به گزارش ایکنا از کردستان، اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های کردستان امروز، سوم خردادماه در نشست هم‌اندیشی جشن گلریزان که با حضور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سنندج و همچنین اعضای سازمان نظام پزشکی استان برگزار شد، تعداد زندانیان جرائم غیرعمد استان را 339 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 255 نفر به دلیل بدهکاری مالی، 65 نفر مهریه، 2 نفر نفقه و 17 نفر نیز به دلیل تصادف و یا حوادث کارگاهی در زندان تحمل حبس می کنند که برای آزادی آنان مبلغی حدود 25 میلیارد تومان نیاز است.
وی با بیان مطالبی پیرامون تاریخچه ستاد دیه، عنوان کرد: ستاد مردمی دیه در سال 69 و به ابتکار شهید لاجوردی رئیس وقت سازمان زندان های کشور در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان ها و کمک به آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد تاسیس و به تدریج نمایندگی هایی از این ستاد در استان های سراسر کشور آغاز به کار کردند که از همان سال برگزاری جشن های گلریزان نیز جهت جمع آوری کمک های خیرین برای آزادی این گروه از زندانیان نیازمند، نهادینه شد.
مدیرکل زندان های کردستان و نائب رئیس هیأت امنای ستاد مردمی دیه، فعالیت ستاد دیه را در استان از سال 1380 دانست و اعلام کرد: از آن سال تاکنون و با همت مردم، خیرین و مسئولین، اقدامات شایانی در کمک به آزادی زندانیانی که از عهده پرداخت بدهکاری های خود بر نمی آیند صورت گرفته است .
وی از افزایش 26درصدی تعداد زندانیان آزاد شده در سال 96 نسبت به سال 95 خبر داد و در این باره گفت: در سال 95 تعداد 220 زندانی جرائم غیرعمد با کمک خیرین و ستاد دیه از زندان آزاد شدند که این عدد در سال 96 به 277 نفر رسید که این افزایش 26درصدی نشان دهنده اعتماد خیرین و همت بالای مردم نیک اندیش و تلاش هیأت امنای ستاد دیه استان و کشور در جهت کمک به زندانیان نیازمند است.
این مقام مسئول عملکرد ستاد دیه استان برای آزادی این 277 زندانی جرائم غیرعمد را بیش از 16 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: حدود نیمی از مبلغ فوق را شکات پرونده ها از حق و حقوق خود گذشت کرده اند که جای سپاسگذاری دارد .
وی از آزادی تعدادی از زندانیان جرائم غیر عمد استان از طریق اعطای وام های قرض الحسنه بانک های عامل خبر داد و در این خصوص هم گفت: در سال گذشته بانک‌های ملت، صادرات، ملی و تجارت با پرداخت یک میلیارد و 860 میلیون تومان تاثیر بسزایی در آزادی این تعداد زندانی جرائم غیر عمد داشتند .
ابراهیمی یادآور شد: در جشن گلریزان امسال که در 9 خرداد مصادف با 14 رمضان مبارک برگزار می شود که امیدواریم با حضور پرشور مردم شاهد آزادی تعدادی دیگر از زندانیان جرائم غیرعمد استان باشیم.
انتهای پیام

captcha