برگزاری نمایشگاه قرآن در میدان شهدای مشهد؛ پیوندی میان قرآن و جریان انقلاب
کد خبر: 3717374
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۳
سرابی اظهار کرد:

برگزاری نمایشگاه قرآن در میدان شهدای مشهد؛ پیوندی میان قرآن و جریان انقلاب

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به برگزاری سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در عرصه میدان شهدای این شهر گفت: این ابتکار ارزشمندی است که گره خوبی میان زلف قرآنی و جریان انقلابی ایجاد می‌کند چراکه میدان شهدا کانون اصلی جریان انقلاب اسلامی برخاسته از قرآن کریم بوده و تجلی فجر قرآنی است.

برگزاری نمایشگاه قرآن مشهد در میدان شهدای این شهر؛ گره‌ای میان قرآن و جریان انقلاب

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سیدسعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، عصر امروز، سوم خردادماه در همایش تجلیل از خادمان قرآن کریم و افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد که در تالار شهر برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر، اظهار کرد: مشهد از دیرباز، بدون شک قطب اصلی و مهم فعالیت‌های قرآنی بوده و هست.
وی با بیان اینکه مشهد در عرصه‌های مختلف قرآنی پیشتاز بوده است، عنوان کرد: به دلیل وجود با برکت امام رضا(ع) و در کنار آن، وجود با برکت اساتید و خادمان پیشکسوت قرآن کریم، مشهد، پایگاه مهم پیشکسوتان قرآنی است.
سرابی با اشاره به اینکه مشهد در علوم قرآنی، تفسیر، هنرهای قرآنی و ... برجستگی‌های مختلفی دارد، ادامه داد: شخصیت ارزنده قرآنی کشور، رهبر معظم انقلاب است که در مشهد مقدس به آموزش قرآن کریم مشغول بوده‌اند؛ بسیاری از بزرگان قرآنی نیز در این استان حضور دارند که از توفیقات قرآنی این خطه به شمار می‌روند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه این مزیت‌ها بدون شک مشهد را در عرصه‌های مختلف فرهنگی و قرآنی به پایتخت قرآنی جهان اسلام تبدیل می‌کند، اضافه کرد: بر همین اساس، اگر مشهد و استان خراسان رضوی را پایتخت قرآنی جهان اسلامی بدانیم، حرف گزافی نیست.
وی با تشکر از کسانی که در راه گسترش و اعتلای فرهنگ قرآنی تلاش می کنند، اظهار کرد: بسیار خرسندم که شهردار و شورای اسلامی شهر مشهد در عرصه فعالیت‌های قرآنی خراسان رضوی فعالیت دارند و به خوبی این حوزه را درک کرده‌اند.
سرابی با اشاره به برگزاری سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در عرصه میدان شهدا، گفت: این ابتکار ارزشمندی است که گره خوبی میان زلف قرآنی و جریان انقلابی ایجاد می‌کند چراکه میدان شهدا کانون اصلی جریان انقلاب اسلامی برخاسته از قرآن کریم بوده و تجلی فجر قرآنی است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: اولین سال است که تجربه برگزاری نمایشگاه قرآن در میدان شهدا را داریم؛ به همین علت، کم و کاستی‌هایی دارد که سعی می کنیم با همکاری‌هایی که میان ارگان‌های مختلف شهری و استانی وجود دارد، روز به روز، برطرف شود.
سرابی با اظهار این مطلب که نمایشگاه امسال در مساحت حدود پنج هزار متر مربع و با 250 غرفه نمایشگاهی برگزار می‌شود، اضافه کرد: حدود 500 رخداد در 24 بخش نمایشگاهی در سیزدهمین دوره این فعالیت قرآنی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha