فتح خرمشهر؛ نقطه عطف تاریخ ایران
کد خبر: 3717378
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۳
در نمایشگاه قرآن مطرح شد؛

فتح خرمشهر؛ نقطه عطف تاریخ ایران

گروه جهاد و حماسه ــ مشاور امور ایثارگران وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تجلیل از حماسه‌آفرینان عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر و بانوان ایثارگر وزارت ارشاد، عنوان کرد: فتح خرمشهر نقطه عطف تاریخ کشور ما بود. این واقعه برای همه تاریخ ایران اسلامی، واقعه‌ای اثرگذار و مهم به شمار می‌آید.

فتح خرمشهر؛ نقطه عطف تاریخ ایران

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ مراسم تجلیل از حماسه‌آفرینان عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر و بانوان ایثارگر وزارت ارشاد با حضور حجت‌الاسلام انصاری، مشاور امور ایثارگران وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز، سوم خردادماه در محل نمایشگاه بین المللی قرآن برگزار شد.

وی در این مراسم عنوان کرد: تاریخ هشت ساله دفاع مقدس را می‌توان به دو دوره تقسیم کرد؛ بخش اول پیش از فتح خرمشهر است و از زمان تجاوز صدام تا آزادسازی خرمشهر را شامل می‌شود و بخش دوم نیز به بعد از فتح خرمشهر مربوط می‌شود که تا پایان جنگ را شامل می‌شود.

انصاری ادامه داد: دشمنان به دلیل شرایط کشور ما در مرزهای مشترک ایران و عراق  حضور یافته و بخشی از خاک ما را اشغال کردند و به غارت روستاها و شهرها پرداختند.

وی اظهار کرد: در یک عملیات، 15 هزار بعثی کشته و زخمی شدند و 19 هزار نفر از نیروهای عراقی نیز به اسارت رزمندگان ما درآمدند. خرمشهر که به دست دشمنان اشغال شده بود، به فضل الهی آزاد شد و پیروزی بزرگی برای مردم بود.

انصاری افزود: این کشور به اتکای مردم، خرمشهر را فتح کرد. فتح خرمشهر نقطه عطف تاریخ کشور ما بود. برای همه تاریخ ایران اسلامی این واقعه اثرگذار و مهم به شمار می‌آید. این واقعه به دشمنان ما نشان می‌دهد که اگر روزی خیال‌پردازی کردند و به فکر لطمه زدن به کشور ما افتادند، به سوم خرداد سال 61 نگاه کنند.

وی گفت: فتح خرمشهر به ترامپ که امروز، خامی می‌کند و از قرارداد میلیون دلاری خارج می‌شود، این پیام را دارد که روحیه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را در جوانان امروز ما ببیند. اگر هر دیوانه‌ای دیوانگی کند و بخواهد به این کشور حمله کند، با همان رزمندگان فتح خرمشهر روبه‌رو است.

انصاری یادآور شد: هشت سال تجربه دفاع مقدس بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، این کشور را به نقطه‌ای رسانده است که بتواند سرنوشت کشور خود را تعیین کند و رقم بزند. امیدواریم که در فرهنگسازی ایثار موفق باشیم. امروز در سطح کشور کارهای خوبی انجام می‌شود. یکی از برنامه‌های وزارت ارشاد در این راستا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

در این مراسم از تعدادی از ایثارگران تجلیل شدند.

انتهای پیام

captcha