منتظر دائمی نصرت الهی باشیم
کد خبر: 3717383
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۴
حجت الاسلام رستمی:

منتظر دائمی نصرت الهی باشیم

گروه اندیشه ــ معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در نشست تخصصی مهدویت با موضوع ویژگی‌های جامعه منتظر از منظر قرآن کریم گفت: به غیر از افراد ناسپاس کسی از لطف الهی ناامید نمی‌شود.

منتظر دائمی نصرت الهی باشیم

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی، معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در نشست تخصصی مهدویت با موضوع ویژگی‌های جامعه منتظر از منظر قرآن کریم عنوان کرد: ناامیدی عجین و مقدمه شرک است. انسان مومن حق ندارد از حاکمیت و جریان حق و نصرت الهی ناامید شود.

وی افزود: اگر انسان از رحمت حق ناامید شود، نسبت به قدرت و وعده الهی تردید داشته است. اگر در قرآن به مفاهیم انتظار ظهور و غلبه حق نگاه کنیم، آیات فراوانی سنت‌های الهی را که از بین رفته‌اند باطل و ظهور حق را یاد می‌کند.

رستمی با اشاره به اینکه سرشت باطل با سقوط و اضمحلال گره خورده است، اظهار کرد: سرشت باطل رو به تباهی است. در آیات فراوانی از قرآن کریم این موضوع تکرار شده است. در آیه 33 سوره توبه از رحمت الهی در فرستادن پیامبرش به سوی مردم برای هدایت آنان سخن به میان آمده است. این دین بر همه دین‌ها غلبه پیدا می‌کند.

وی گفت: دین اسلام بر همه ادیانی که تاکنون بوده است، چه آنان که منسوخ شده‌اند و چه گرایش‌هایی که به وجود آمده‌اند چیره می‌شود، چه کفار خوشنود باشند و چه بدشان بیاید.

رستمی اظهار کرد: مخالفان پیامبر و جریان حق تصمیم گرفتند که نور الهی را خاموش کنند. اما خداوند اراده کرده است که نورش بتابد و عالمگیر شود. اراده او به این موضوع تعلق گرفته است که نور خود را تمام و کمال و فراگیر کند.

وی افزود: آیه‌ای از سوره نور این چنین می‌گوید که خدا جانشینی و خلافت روی زمین را به آیندگان مومن می‌دهد. دین اسلام مورد پسند خدا قرار گرفته است و خدا تصمیم دارد که قدرت را به دین مطلوبش عنایت کند و در این راه نگرانی بندگان مومن خود را برطرف می‌کند.

رستمی گفت: غلبه جامعه مومن و خلافت حق در طول تاریخ وجود نداشته است و تنها رخداد آن با دیگر وعده‌های الهی در ظهور و فرج داده شده است. خداوند بر یاری خود به مومنان تاکید کرده است. نصرت خدا در دنیا شامل نصرت دائمی مومنان و پیامبران است.

وی ادامه داد: جامعه مومن باید منتظر دائم نصرت الهی باشد. خداوند اراده کرده است و جزء وعده‌های قطعی اوست که بر مستضعفان منت بگذارد و آنان را امامان و وارثان زمین قرار دهد. کسانی را که ضعیف نیستند ولی به ضعف کشانده شده‌اند. یعنی اعمال قدرت و اراده روی زمین انجام خواهد شد.

رستمی گفت: به غیر از انسان‌های ناسپاس کسی از رحمت خدا ناامید نمی‌شود. رهبر معظم انقلاب در ابتدای سخنان خود طی روز گذشته، 2 خرداد چند بار تاکید کردند که اگر خدا را یاری کنید، خدا شما را یاری می‌کند. اگر خدا شما را یاری کند، هیچ کسی نمی‌تواند بر شما پیروز شود.

وی تاکید کرد: صبر و تقوی مورد تاکید چندین باره ایشان قرار گرفت. اهل صبر باشید. دیگران را به صبر توصیه کنید. جامعه مومن همه را به صبر دعوت می‌کند. همچنین تاکید بر حفظ مرز و حریم جامعه دینی از جمله موارد مورد تاکید قرآن کریم است.

انتهای پیام

captcha