نمایشگاه قرآن در پنجمین روز برگزاری؛ مسئولان همچنان غائبند
کد خبر: 3717392
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۲

نمایشگاه قرآن در پنجمین روز برگزاری؛ مسئولان همچنان غائبند

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ با وجود گذشت پنج روز از برپایی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، از حضور مسئولان خبری نیست و چراغ نمایشگاه همچنان به دست مردم قرآن دوست روشن است.

حضور بی‌رمق و کمرنگ مسئولان با وجود گذر 5روزه از نمایشگاه قرآن

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ با وجود گذشت پنج روز از برپایی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و حضور عموم مردم، سوم خردادماه، مصادف با هشتمین روز از ماه مبارک رمضان شاهد حضور کمرنگ و بی رمق مسئولان کشوری و لشکری و مسئولان قرآنی کشور بودیم.
طی امروز غرفه ایکنا در پاویون رسانه‌ها(رسم آینگی) شاهد حضور دو میهمان بود، علی دلیلی، دکترای کامپیوتر و مدیرکل سابق فناوری اطلاعات وزارت علوم اولین مهمان ایکنایی ها بود؛ او در گفتگویی با ایکنا به تبیین طرح اشارات ولایی قرآن پرداخت. همچنین عباس سلیمی، خادم‌القرآن و پیشکسوت قرآنی کشورمان دومین مهمان ایکنا بود.
طی این دو حضور دلیلی به تبیین این طرح و نحوه دریافت آن از طریق پیام‌رسان‌های اجتماعی گوناگون و همچنین در آپارات و فضای مجازی اشاره کرد.
همچنین ساعاتی پس از افطار نیز خادم القرآن عباس سلیمی با حضور در غرفه ایکنا به بیان دیدگاهش از این دوره از نمایشگاه و بیان راهکارها و ایده‌هایی برای اثرگذاری بهتر و بیشتر فعالیت‌های قرآنی بر مردم و استقبال مردم از نمایشگاه قرآن پرداخت.
اما مصلای امام خمینی(ره) میزبان برپایی نشست‌هایی چون «مرز میان تفسیر و ترجمه» در سالن روشنا و «تبیین مرز باریک میان ترجمه و تفسیر قرآن» با حضور حجت‌الاسلام حمیدرضا مؤدب و احد فرامرز قراملکی استاد دانشگاه تهران، «مهدویت با موضوع ویژگی‌های جامعه منتظر» در سالن روشنا با تجلیل از حماسه آفرینان عملیات بیت‌المقدس بود.
همچنین نشست «نقد و بررسی مستندات قرآنی جریانات تکفیری» در بخش دانشگاهی با حضور سیدمهدی رحمتی با رویکرد ریشه‌های شکل‌گیری جریان‌های تکفیری و استنادات قرآنی آنها برای موجه جلوه دادن فعالیت‌هایشان و نقد آن استنادات، کارگاه تخصصی «را‌ه‌اندازی مهارت‌های کسب و کار با تمرکز بر بازار جهان اسلام» و نشست «شگفتی‌های علمی در آیات قرآن» از جمله برنامه‌های امروز نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بود.
بنابر این گزارش؛ نشست «نحوه ثبت تأسیس و تغییرات مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت در سامانه ثبت‌ شرکت‌ها» در غرفه معاونت قرآن و عترت ارشاد در بیست و ششمین نمایشگاه قرآن با حضور نوری‌زاده، کارشناس این عرصه و همچنین بهادرخانی، کارشناس اداره‌کل ثبت شرکت‌ها با موضوع شرایط لازم مؤسسان برای تأسیس مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت برگزار شد.
از نشست‌های آخرین ساعات فعالیت پنجمین روز نمایشگاه بین‌المللی قرآن می‌توان به رونمایی از دو کتاب با عنوان «ساختار معنایی سوره حمد با روش تفسیر ساختاری» و «الله در قرآن» با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سیدسلمان صفوی، پژوهشگر قرآنی و سیدصدرالدین صفوی به همت خبرگزاری ایکنا و در غرفه جهاددانشگاهی اشاره کرد.
یادآور می‌شود، بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن، از روز 29 اردیبهشت 97 آغاز شده و تا 14 خردادماه ادامه دارد. غرفه خبرگزاری ایکنا، در شبستان اصلی، پاویون رسانه‌ها قرار دارد.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احمد ایمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۴ - ۱۴:۳۱
0
0
به اقتضای حرفه و علاقه مندی شخصی ام که در حوزه قرآنیست هر سال دست زن و فرزند را میگیرم به نمایشگاه قرآن میروم. هر سال هم می شنویم که مسئولان محترم این نمایشگاه را جدی نمیگیرند. باشه ایرادی نیست شما سرتون شلوغه و فرصت شب نشینی نمایشگاه از نوع قرآنی ندارید پس حداقل کمتر از عناوین زیبا و دهن پرکن استفاده کنید. اینکه نمایشگاه قرآن تجلی دستاوردهای قرآنی 40 ساله نظامه در حد شعار هم نیست ...
captcha