قرائت قرآن مى‌تواند موجب تقویت دین شود
کد خبر: 3717422
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷

قرائت قرآن مى‌تواند موجب تقویت دین شود

گروه فعالیت‌های قرآنی - امام جمعه اسکو، اظهار کرد: قرائت قرآن، شعار اسلام است و پیامبر و امامان معصوم به قرائت قرآن با صداى بلند، در مکان‌ها و زمان‌هاى مختلف و آهنگ خوش تأکید داشته‌اند؛ بنابراین قرائت قرآن مى‌تواند موجب تقویت دین و نظام اجتماعى مسلمانان شود.

حجت‌الاسلام سعید مرادپور، امام جمعه اسکو، در گفت‌‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: قرائت قرآن، شعار اسلام است و پیامبر و امامان معصوم به قرائت قرآن با صداى بلند، در مکان‌ها و زمان‌هاى مختلف و آهنگ خوش تأکید داشته‌اند؛ بنابراین قرائت قرآن مى‌تواند موجب تقویت دین و نظام اجتماعى مسلمانان شود.

قرائت قرآن مى‌تواند موجب تقویت دین شود

وی، افزود: انسان در پرتوی تلاوت قرآن كريم، لذت فهم آيات آن را می‌جشد و هنگام مواجهه با موانع فهم قرآن كريم، بر رفع آن عزم خود را مصمم می كند.

وی با استناد به آیه ۸۲ سوره اسراء عنوان کرد: در این آیه می‌خوانیم: و از قرآن آن چه را شفا و رحمت براى مؤمنان است نازل مى كنيم در حالى كه ستم كاران را جز خسارت نمى‌افزايد.

حجت‎الاسلام مرادپور با اشاره به فرموده امام جعفرصادق(ع) ادامه داد: امام جعرصادق(ع) می‌فرمایند: هرکس قرآن را تلاوت کند، چشمانش روشنایی یابد و از پدر و مادرش عذاب کم می‌شود، هرچند کافر باشند.

امام جمعه اسکو، یادآور شد: يكی از اساسی‌ترين موانع فهم قرآن كريم، آلوده بودن دل انسان به زنگار گناه است، بنابراين انسان با تلاوت قرآن كريم از گناه نيز دوری می كند.

وی، قرائت قرآن را ذکر خداوند دانست و افزود: قرائت قرآن، ذکر خداوند است. با ذکر خدا دل‌ها آرام مى‌گیرد. آرامش روحى، زندگى روزمره انسان را به سوى خوش‌بختى سوق مى‌دهد.

حجت‌الاسلام مرادپور، از نصیب شدن پاداش فراوان به خوانندگان قرآن گفت و تاکید کرد: کسی که قرآن بخواند شعاع نور نبوت او را فرا می گیرد با این تفاوت که به او وحی نمی شود. انسان هایی که قلب پاک و رستگاری دارند و خود را از هرگونه گناه و آلودگی دور می دارند، در هنگام قرائت قرآن پاداش‌های فراوانی نصیبشان می‌شود.

انتهای پیام

captcha