وجود 187 زندانی جرایم غیرعمد در استان مرکزی
کد خبر: 3717430
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
حجت‌الاسلام عبداللهی خبر داد:

وجود 187 زندانی جرایم غیرعمد در استان مرکزی

گروه اجتماعی – مدیر کل دادگستری استان مرکزی گفت: در حال‌حاضر تعداد زندانی جرایم غیر‌عمد استان ۱۸۷ نفر و مجموع بدهی ان‌ها ۱۷۰ میلیارد‌ریال است که امیدواریم با مساعدت خیرین بتوان برای آزادی این عزیزان اقدام کرد.

وجود 187 زندانی جرایم غیرعمد در استان مرکزیبه گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام قاسم عبداللهی مدیر کل دادگستری استان مرکزی شامگاه پنجشنبه در آیین گلریزان ستاد دیه استان مرکزی، به ارائه گزارشی از فعالیت ستاد دیه استان پرداخت و گفت: از ابتدای فروردین‌ماه سال ۹۶ تاکنون ۳۰۲ مورد آزادی در ارتباط با جرائم غیرعمد در استان اتفاق افتاده است.
وی ادامه داد: از این ۳۰۲ مورد تعداد ۲۹۳ نفر مرد و ۹ نفر زن هستند که شامل: جرایم‌‌دیه ۲۵ نفر، محکومیت‌های مالی ۱۶۶ نفر، مهریه ۸۹ نفر و نفقه ۲۲ نفر است.
مدیر کل دادگستری استان مرکزی افزود: ۳۰۲ زندانی آزاد‌شده دارای ۲۳۰ میلیارد‌ریال بدهی بوده‌اند که ۱۴۰ میلیارد‌ریال از این مبلغ توسط گذشت شاکیان و مبلغ ۹ میلیارد‌ریال آورده خود مددجویان بوده است. همکاری ستاد دیه کشور و استان و همچنین سهم بانک‌ها مبلغ ۴۱ میلیارد‌ریال، و ۴۰ میلیارد‌ریال نیز از صندوق تامین خسارت‌های مدنی برای ازادی آن‌ها پرداخت شده است.
عبداللهی بیان کرد: خوشبختانه استان مرکزی کمترین زندانی را درتصادفات به خود اختصاص داده است. در حال‌حاضر تعداد زندانی جرایم غیر‌عمد استان ۱۸۷ نفر است که از این تعداد ۱۳۸ نفر به دلیل جرایم مالی، ۴۵ نفر پرداخت مهریه و نفقه و ۴ نفر به دلیل جرائم دیه در زندان‌ها هستند که مجموع بدهی آن‌ها ۱۷۰ میلیارد‌ریال است. امیدواریم با مساعدت خیرین بتوان برای تامین کمک‌های لازم برای این عزیزان اقدام کرد.
وی در ادامه به گزارشی از فعالیت ستاد استان از ابتدای سال ۸۸ اشاره کرد و افزود: از سال ۸۸ تاکنون مبلغ ۳۱ میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال کمک‌های نقدی و تسهیلات بانکی برای آزادی ۱۶۸۷ نفر از محکومین مالی پرداخت شده است.
مدیر کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: در سال ۹۵ تعداد ۲۱۷ نفر آزادی زندانیان و در سال ۹۶ آزادی ۲۸۶ نفر از زندانیان جرائم غیر‌عمد اتفاق افتاده است که با رشد ۲۵ درصدی همراه بوده است .
عبداللهی افزود: درسال گذشته ۱۰۲ درصد گذشت شکات را شاهد بوده‌ایم، همچنین در برگزاری جلسات هیات‌امنا ۱۷۰ درصد، منابع مربوط به صندوق خسارت مدنی ۱۰۱ درصد، پرداخت‌های شرکت بیمه ۵۷ درصد و از همه مهم‌تر میزان کمک‌های خیرین در سال گذشته نسبت به سال ۹۵ با رشد ۷۱ درصدی همراه بوده است.
وی گفت: آیین گلریزان ویژه آزاد‌سازی زندانیان جرایم غیر‌عمد در چهار شهرستان ساوه، محلات، دلیجان و اراک از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون برگزار شده است و طی این مدت به مدد خیرین استان مبلغ 15 میلیارد‌ریال برای آزادی زندانیان جرائم غیر‌عمد جمع‌آوری شده است.
مدیر کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: با اشاره به آیه شریفه قران« إِنْ أَحْسَنْتُمْ أَحْسَنْتُمْ لِأَنْفُسِكُمْ وَإِنْ أَسَأْتُمْ فَلَهَا؛ اگر نیکی کنید به خود نیکی کرده اید، و اگر بدی کنید به خود بدی کرده اید» اگر افرادی در جامعه با مشکلاتی مانند بدهکاری و ... مواجه و گرفتار زندان می‌شوند درست است در قسمتی از این موضوع خود شخص مقصر است ولی همه انسان‌ها به طور خاصی در معرض قصور و تقصیر قرار دارند و نمی‌توان کسی را سرزنش نمود. پس باید یکدیگر را کمک کرد تا اگر روزی خودمان هم گرفتار شدیم در موقع بروز آن گرفتاری دیگران هم به کمک ما بشتابند.
انتهای پیام

captcha