نقشه‌های بیهوده آمریکا هرگز محقق نمی‌شود/تاثیرگذاری اسلام در ممالک اسلامی رو به رشد است
کد خبر: 3717456
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳

نقشه‌های بیهوده آمریکا هرگز محقق نمی‌شود/تاثیرگذاری اسلام در ممالک اسلامی رو به رشد است

گروه سیاسی- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، با اشاره به سخنان هفته پیش وزیر امور خارجه آمریکا اظهار کرد: با توجه به سخنان وزیر تازه کار امور خارجه آمریکا، این خیال بافی‌ها قبلاً هم در مورد ایران صورت گرفته است، اما این نقشه‌های بیهوده هرگز محقق نخواهد شد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به سخنان هفته پیش وزیر امور خارجه آمریکا اظهار کرد: با توجه به سخنان وزیر تازه کار امور خارجه آمریکا، این خیال بافی‌ها قبلاً هم در مورد ایران صورت گرفته است، اما این نقشه‌های بیهوده هرگز محقق نخواهد شد، این در حالی است که بیداری اسلامی منطقه را فرا گرفته و راهبردهای آمریکا برای خلع انقلاب مانند جنگ‌های نیابتی و تشکیل گروه‌های تکفیری با شکست مواجه شده است و محورهای مقاومت با قدرت بی‌سابقه در حال فتح سنگرها هستند.

نقشه‌های بیهوده آمریکا هرگز محقق نمی‌شود/تاثیرگذاری اسلام در ممالک اسلامی رو به رشد است

وی افزود: با وجود گذشت حدود دو دهه از دوران جورج بوش پسر ولی همچنان در آمریکا ۲۰۱۸ همان خواسته‌ها مطرح می‌شود در حالیکه شرایط فرق کرده و بیداری اسلامی فراگیر شده به طوریکه داعش، جنگ‌های نیابتی و سایر توطئه‌ها با شکست روبه‌رو شده و محور مقاومت در حال پیشرفت است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: انتخابات اخیر در لبنان و عراق نشان داد که تاثیرگذاری اسلام در ممالک اسلامی رو به رشد است؛ از این‌رو باید وزیر تاره‌کار آمریکا بداند که این خیال‌بافی قبلاً هم علیه ایران وجود داشت ولی نتیجه این خیال‌بافی ایران امروز شد، البته این را هم بداند که خیال‌بافی‌های آمریکا نسبت به ایران هیچ‌گاه محقق نخواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص برجام گفت: با توجه به نزدیک شدن به پایان مهلت ایران به کشورهای اروپایی در خصوص ادامه برجام بدون آمریکا، زمزمه‌های ضد و نقیضی از عملکرد اروپا به گوش می‌رسد، بدیهی است که اروپایی‌ها هرگز به آمریکا پشت نمی‌کنند. رهبر معظم انقلاب، موضع صریح و آشکارشان در این خصوص را اعلام کردند و با طرح شروط نظام در خصوص برجام تکلیف همه را روشن کردند.

حجت الاسلام آل هاشم، اضافه کرد: اعلام رسمی عهدشکنی آمریکا، عدم طرح مباحث حاشیه‌ای مثل قدرت دفاعی و موشکی ایران و مسائل منطقه‌ای در مذاکرات، مقابله با تحریم ایران از سوی آمریکا و تضمین تجارات با ایران از سوی بانک‌های اروپایی از جمله شروط نظام هستند، اگر همه کارگذاران و مقامات جمهوری اسلامی ایران محکم و استوار پای منافع ملی ایران بایستند، پیروزی ازآن ما خواهد بود، صهیونیست‌ها و آمریکایی در اعمال فشار به ایران شکست خواهند خورد و تبلیغات دشمنان در خصوص برجام نتیجه‌ای برایشان نخواهد داشت.

خطیب نماز جمعه تبریز اذعان کرد: قطعاً باز هم آمریکا و صهیونیست در اعمال فشار به ایران شکست خواهند خورد و تردیدی نیست که سرنوشت کشور به برجام گره نخورده و جوسازی و تبلیغات دشمن نتیجه‌ای برای انها در برنخواهد داشت.

وی، در ادامه ابراز کرد: سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر بود، همانطور که دنیا می‌داند برای نظام جمهوری اسلامی ایران، جنگ فیزیکی دور از ذهن است ولی جهاد کبیر لازم است به این معنی که تبعیت نکردن از دشمن در هر مرحله جهاد کبیر است.

حجت الاسلام آل هاشم، خطاب به جوانان مبنی بر اینکه آینده این کشور از آن شماست، گفت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب خرمشهرهایی در پیس داریم که شاید میدان جنگ نباشد اما هوشیاری همه را می‌طلبد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس نشان داد که با وحدت و تبعیت از فرمانده معظم کل قوا می‌توان پیروز شد.

انتهای پیام

captcha