ملاک تشخیص ارزش ها از دیدگاه قرآن باشد
کد خبر: 3717488
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۶

ملاک تشخیص ارزش ها از دیدگاه قرآن باشد

کانون خبرنگاران نبأ ــ امام جمعه قرچک با بیان اینکه بالاترین درجه هدایت، رسیدن به تقوا است، گفت: میزان و راه رسیدن به تقوا قرآن است و ملاک امتیازدهی و تشخیص ارزش ها باید از دیدگاه قرآن باشد.

ملاک تشخیص ارزش ها باید از دیدگاه قرآن باشد

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حجت‌الله اسماعیلی، امام جمعه قرچک ظهر امروز، چهارم خرداد در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، بالاترین درجه هدایت را رسیدن به تقوا دانست و گفت: میزان و راه رسیدن به تقوا قرآن است و ملاک امتیازدهی و تشخیص ارزش ها باید از دیدگاه قرآن باشد.
وی به انحرافات در طول تاریخ اسلام اشاره کرد و افزود: توجه نداشتن به ارزشهای اسلامی که معمولاً توسط خواص دنیاطلب شکل میگرفته، عامل انحرافات بوده است.
امام جمعه قرچک با اذعان به اینکه دوست شناسی توأم با دشمن شناسی موفقیت را به همراه می آورد، توکل را خیلی مهم و نشاط آور خواند و ابراز کرد: خدا وعده داده که در یاری دین کمک کند پس لازم است بیش از پیش به خدا توکل داشته باشیم و آن توکل باید در بدنه دولت هم ظهور پیدا کند.
وی با اذعان اینکه هر لحظه از دفاع مقدس ما یک دانشگاه وسیعی است که متأسفانه از آن غافل مانده ایم، مطرح کرد: کاش عده ای از فرماندهان شهید امروز بودند تا بگویند که چه دورانی را گذرانده ایم، بلکه شاید با شنیدن آنها عده ای که امروز با وجود این همه امکانات از دشمن واهمه دارند، نترسند چرا که آن روز هیچ چیز نداشتیم و با قدرت لایزال الهی، روحیه انقلابی مردم و ولایت فقیه بر دشمن غلبه کردیم.
نماینده ولی فقیه در شهرستان قرچک وجود این همه شهید در جمهوری اسلامی را برای رسیدن به استقلال و آزادی و برای خروج از سیطره شیطان بزرگ برشمرد و تصریح کرد: هیچ روزی را در تاریخ نداریم که آمریکا با ما دشمنی نکرده باشد، هر روز به نوعی ستیز داشته و از هیچ حربه ای علیه ما دریغ نکرده است.
وی اضافه کرد: دشمن به بهانه هسته ای به نبرد ما آمده، اما با هر چیز ما از جمله دین و آیین و انقلاب ما مشکل دارد.
اسماعیلی با اشاره به توصیه رهبری به مسئولان یادآور شد: حل مشکلات کشور را نباید به برجام گره زد، چرا نباید از ظرفیت های داخلی استفاده کنیم.
وی با ابراز اینکه بی آبرو کردن آمریکا را نمی توان از نتایج برجام برشمرد، تشریح کرد: آمریکا اصلاً آبرویی نداشت که بخواهد برود، دولت تمام توانش را از ظرفیت داخلی به کار ببرد و برای اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی و به مراکز تولیدی داخلی و سرمایه گذاران داخلی بیشتر توجه کند.
وی با بیان اینکه عنایت ویژه خداوند شامل حال این کشور است اما ما استفاده نمی کنیم، گفت: البته باید مراقب نفوذ نفوذی های رخنه کرده در دل انقلاب هم بود.
امام جمعه قرچک با اشاره به اینکه نمی شود جنایات آمریکا در منطقه را فراموش کرد، افزود: امروز استکبار از اتحاد دنیای اسلام در هراس است، اتحادی که در آن حاکمیت الهی حاکم است، چرا که آنها می دانند که اگر مسلمانان با هم متحد شوند به رهبری ولی فقیه دیگر استکبار جایی در دنیا ندارد.
وی در پایان مطرح کرد: ما در راستای اعتلای کلمه توحید هستیم و موفق هم خواهیم شد اگر که نترسیم و فرمانبرداری از رهبری انقلاب اسلامی داشته باشیم.

محمد فرخی

انتهای پیام

captcha