افطار روزه‌داران در طرح «افطاری ساده» نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3717525
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷

افطار روزه‌داران در طرح «افطاری ساده» نمایشگاه قرآن

کانون خبرنگاران نبأ ــ بیست‌و‌ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مصلی تهران میزبان گروه‌های مختلف مردم روزه‌داری است که ساعاتی قبل از افطار با حضور گرم خود در نمایشگاه شور و حال ویژه‌ای را به این فضای معنوی بخشیده‌اند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ نمایشگاه بین‌المللی قرآن در مصلی امام خمینی(ره) هر ساله در موسم ماه رمضان میزبان دو گروه از مردم روزه‌‌دار است؛ غرفه‌داران و مسئولان امر، و بازدیدکنندگان اعم از گروه‌های خانواده، دوستان، همکاران و ... آنان که به عشق خدمت به قرآن یا تفرج در فضایی قرآنی ساعاتی از روز را فارغ از برنامه‌های شخصی به حضور در این محفل معنوی اختصاص داده‌اند.

علاوه بر غرفه‌دارانی که به دلیل شرایط کاری ساعت نمایشگاه مجبور به افطار در محل نمایشگاه قرآن هستند؛ بسیاری از بازدیدکنندگان نیز قبل از اذان مغرب و عشاء وارد مصلی می‌شوند و تا ساعاتی بعد از اذان هم به بازدید از نمایشگاه قرآن ادامه می‌دهند، این دسته از بازدیدکنندگان نماز خود را به جماعت و اول وقت در محل پیش‌بینی شده اقامه می‌کنند و بعد با دریافت بسته‌های افطاری که برای این دسته از بازدیدکنندگان تهیه شده و در هنگام خروج نماز‌گزاران به آنها داده می‌شود؛ در محل نمایشگاه روزه خود را باز می‌کنند.

در این میان حضور گرم خانواده‌هایی که از قبل تدارک افطاری را برای خود دیده و به همراه دارند نیز چشم‌گیر است؛ بازدیدکنندگان پس از اقامه نماز جماعت سفره‌ای پهن می‌کنند و در کنار هم افطاری مختصر را نوش جان می‌کنند تا خاطره‌ای شیرینی از با هم بودن در فضایی معنوی و قرآنی را در ماه رمضان رقم بزنند.

بر اساس گزارش کانون نبأ ایکنا، وقتی با این دسته از بازدیدکنندگان هم‌صحبت شدیم، انتقادات و پیشنهاداتی هم مطرح شد تا به برگزاری هرچه بهینه نمایشگاه و خدمات‌رسانی هرچه بهتر به بازدیدکنندگان منجر شود؛ از جمله نبود سطل‌های زباله در نزدیکی محل نمازخانه بود. نمازگزاران مجبور بودند تا باقیمانده سفره افطار خود را دست بگیرند و به دنبال سطل زباله سرگردان شوند. دیگر اینکه مراجعه‌کنندگان از کمبود پک‌های افطاری نمایشگاه گلایه داشتند، این امر باعث شده تا به گروهی از مردم افطاری برسد و تعدادی هم بی‌نصیب باشند. این مشکل برای خانواده‌هایی که کودک و خردسال همراه خود دارند؛ بیشتر رخ می‌نماید با این وجود مراجعه‌کنندگان طعم شیرین لحظات تفرج در نمایشگاه بین‌المللی قرآن را گواراتر از بسته‌های تدارکاتی دیده و به اندک افطاری ساده‌ای که روزه‌ خود را با آن باز کنند، قناعت می‌کنند.

محمدعلی نادعلی

انتهای پیام

captcha