آموزش ۲۰۰ قرآن‌آموز در مؤسسه قرآنی نورالزهرا(س) سراب
کد خبر: 3717534
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۴

آموزش ۲۰۰ قرآن‌آموز در مؤسسه قرآنی نورالزهرا(س) سراب

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیر مؤسسه قرآنی نورالزهرا(س) سراب، با بیان اینکه ۲۰۰ قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این موسسه حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روانخوانی، حفظ و مفاهیم از گرایش‌های آموزشی موسسه قلمداد می‌شوند.

زهرا فضلی‌زاده، مدیر مؤسسه قرآنی نورالزهرا(س) سراب، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان شرقی، با بیان اینکه 200 قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این موسسه حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روانخوانی، حفظ و مفاهیم از گرایش‌های آموزشی موسسه قلمداد می‌شوند.

آموزش 200 قرآن آموز در مؤسسه قرآنی نورالزهرا(س) سراب
وی ضمن بازگو نمون رسالت قرآن افزود: رسالت علم ساخت جهان و رسالت قرآن، رشد ایمان و جهت دهی به حركت انسان است و با توجه به اسارت علم در دست برخی از انسان‌های آلوده به قدرت و ثروت و فزون خواه، ضرورت پایبندی به كتاب آسمانی به دور از تحریف و یک مكتب الهی آشكار شده است.
وی با اشاره به پایه‌های سنی قرآن آموزان این موسسه خاطرنشان کرد: قرآن آموزان در پایه های سنی نوجوان، جوان و بزرگسال در کلاس های آموزشی حاضر می‌شوند.
فضلی زاده، از لزوم تدبر در آیات الهی گفت و ادامه داد: تلاوتی که با تدبر در آیات همراه نشود، کم ثمر است و مانند این می‌ماند که شخصی به گنجینه‌ای از طلا و جواهر گران بها دست یابد، ولی تنها به مشاهده و شمارش مقدار آن بسنده کند و اندوخته‌ای بر ندارد.
مدیر مؤسسه قرآنی نورالزهرا(س) سراب ضمن بازگو نمودن جامع‌ترین روش اُنس با قرآن یادآور شد: حفظ قرآن کریم در صورتی که همراه با توجه و فراگیری معانی و ترجمه آیات قرآن باشد، جامع‌ترین روش اُنس با قرآن است. ما باید قرآن را سرلوحه همه کارهای خود قرار دهیم و از اُنس با قرآن کریم غفلت نکنیم، نتیجه و ثمره اصلی آموزش و یادگیری قرآن، خواندن روزانه آن و اُنس دائمی با قرآن کریم است.
وی با اشاره به فرموده پیغمبر(ص) افزود: پیامبراکرم(ص) می‌فرمایند: خداى تعالى كتابى راهنما فرستاد و در آن خوب و بد را روشن ساخت. پس راه خوبى را پيش گيريد تا هدايت شويد و از راه بدى دورى جوييد تا به مقصد برسيد.
فضلی زاده شناخت خداوند را هدف اصلی از نزول قرآن دانست و تاکید کرد: ما مسلمانان معمولا قرآن می‌خوانیم تا با آن به حال خوش معنوی برسیم و یا به وسیله آن خواسته‌های خود را از خداوند طلب کنیم. هرچند این نوع استفاده از قرآن اشکالی ندارد، اما هدف اصلی از نزول قرآن این است که انسان به وسیله آن خداوند را بشناسد و با آن به اوصاف و خصوصیات الهی پی ببرد و با شناخت و عمل به احکام و دستوراتش، سعادت ابدیش را فراهم آورد و اگر احساس نیاز به قرآن در این راستا در ما به وجود آید، هرگز خستگی و دلزدگی از تلاوت و یادگیری به سراغ انسان نخواهد آمد.

انتهای پیام

captcha