دستان شفابخش پزشکان کردستانی یاری رسان زندانیان جرائم غیرعمد استان می‌شود
کد خبر: 3717560
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲

دستان شفابخش پزشکان کردستانی یاری رسان زندانیان جرائم غیرعمد استان می‌شود

گروه اجتماعی- دادستان مرکز استان کردستان گفت: خوشبختانه جامعه پزشکی استان همواره یاری رسان افراد نیازمند جامعه بوده که در این راستا با توجه به آسیب‌هایی که پیش روی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد و خانواده‌های آنان وجود دارد، ان شاء الله در روز جشن گلریزان دستان شفابخش جامعه پزشکی کردستان با حضور گرمشان یاری رسان زندانیان جرائم غیرعمد خواهد بود.

دستان شفابخش پزشکان کردستانی یاری رسان زندانیان جرائم غیرعمد استان می‌شود

به گزارش ایکنا از کردستان، اکبر جوهری، دادستان مرکز استان کردستان امروز، پنجم خردادماه در جلسه هماهنگی برگزاری جشن گلریزان جرم را یک پدیده اجتماعی دانست و اظهار کرد: برخی بر این باورند که «جرم را باید ریشه کن کرد» اما این جمله پایه و اساس علمی ندارد و عملا محقق نخواهد شد بلکه در مقابل این جمله بایستی گفت که «جرم را باید در جامعه مهار کرد» تا به این ترتیب آسیب‌های اجتماعی نیز به حداقل ممکن برسد.
وی استان کردستان را جزء استان‌های سفید کشور در بحث وقوع جرم و جنایت دانست و افزود: خوشبختانه وقوع جرائم خشن و یا سازمان یافته در استان به ندرت روی می‌دهد و این استان همواره در جدول میزان وقوع جرائم در زمره استان‌های آخر قرار دارد که این مهم حاکی از اصالت این خطه از مردم کشور است.
دادستان مرکز کردستان، زندان‌های استان را از جمله سالم‌ترین زندان‌های کشور تلقی و بیان کرد: در بازدیدهایی که مسئولان و اقشار مختلف جامعه از زندان‌های استان داشته‌اند همواره خدماتی که به مددجویان ارائه می‌شود را بی نظیر می دانند.
وی عنوان کرد: امیدواریم در آینده، اعضای هیأت مدیره سازمان نظام پزشکی استان با بازدید خود از زندان‌های سطح شهر از نزدیک شاهد بهره‌مندی بسیار خوب زندانیان از خدمات مختلف آموزشی، فرهنگی، حرفه آموزی و ... باشند.
جوهری با اشاره به اصل شخصی بودن مجازات اعلام کرد: بر اساس این اصل، صرفا فردی که مرتکب جرم شده می بایست مجازات شود و نباید هیچگونه آسیبی از قبل وقوع جرم متوجه خانواده فرد مجرم شود.
وی نیل به اصل شخصی بودن مجازات را یک از اهداف ستاد مردمی دیه دانست و اعلام کرد: بیش از 3 دهه از تشکیل ستاد مردمی دیه می‌گذرد و این مجموعه مردمی در مدت خدمت خود اقدامات شایانی در کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد انجام داده است که مجموع این اقدامات زمینه بازگشت تعداد زیادی از زندانیان جرائم غیرعمد به آغوش گرم خانواده‌هایشان را سبب شده است.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سنندج در جمع پزشکان عضو هیأت مدیره سازمان نظام پزشکی کردستان، حرفه پزشکی را یک منصب دانست و نه صرفا یک شغل و یادآور شد: خوشبختانه جامعه پزشکی استان همواره یاری رسان افراد نیازمند جامعه بوده که در این راستا با توجه به آسیب‌هایی که پیش روی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد و خانواده‌های آنان وجود دارد، انشاء الله در روز جشن گلریزان دستان شفابخش جامع پزشکی کردستان با حضور گرمشان یاری رسان زندانیان جرائم غیرعمد خواهد بود.
انتهای پیام

captcha