اجرای برنامه‌های بازآفرینی شهری در ۱۵ محله هدف استان مرکزی
کد خبر: 3717615
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶

اجرای برنامه‌های بازآفرینی شهری در ۱۵ محله هدف استان مرکزی

گروه اجتماعی – مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه کشور، وزارت راه‌و‌شهرسازی و شهرداری‌ها مکلف به اجرای برنامه‌های بازآفرینی شهری در محله‌های ناکارآمد و سکونتگاه‌های غیررسمی شده و در این راستا ۲۷۰ محله هدف در سراسر کشور شناسایی و مورد مطالعه قرار گرفته است که از این تعداد ۱۵ محله در استان مرکزی می‌باشد.

اجرای برنامه‌های بازآفرینی شهری در 15 محله هدف استان مرکزیبه گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی راه‌و‌شهرسازی استان مرکزی مجید شارقی اظهار داشت: بر اساس برنامه ششم توسعه کشور، وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها مکلف به اجرای برنامه‌های بازآفرینی شهری در محله‌های ناکارآمد و سکونتگاه‌های غیررسمی شده و در این راستا 270 محله هدف در سراسر کشور شناسایی و مورد مطالعه قرار گرفته است که از این تعداد 15 محله در استان مرکزی می باشد. وی این فرآیند را شامل شبکه‌سازی، نهادسازی و توسعه خدمات روبنایی و زیربنایی، توسعه کالبدی، توسعه کاربری‌های خدمات‌رسان، ارتقاء وضعیت بهداشت و درمان، ارتقاء توانمندی‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برشمرد.
شارقی بیان کرد: تا پایان سال 95 در شهر اراک 454 هکتار بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی با جمعیتی معادل 121 هزار نفر شناسایی شده که 23 درصد جمعیت و 7 درصد وسعت شهر اراک را تشکیل می‌دهد. در شهر ساوه نیز 250 هکتار از وسعت این شهر را سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت فرسوده تشکیل می‌دهد که 5/12 درصد وسعت این شهر با جمعیتی بالغ بر 38 هزار نفر را شامل می‌شود که در مجموع 2000 هکتار از وسعت این دو شهر با جمعیت 159 هزار نفر معادل 22 درصد جمعیت را در برمی‌گیرد.
وی گفت: با پیگیری‌های بعمل آمده طی شش‌ماه گذشته احداث مرکز فنی‌و‌حرفه‌ای خواهران ساوه به پیشرفت قابل توجهی رسیده و با تحویل 700 تن قیر رایگان به شهرداری ساوه، آسفالت معابر در محله‌های هدف این شهر از جمله بهزیستی، عباس آباد و حومه به زودی آغاز می‌گردد.
پرداخت 8/7 میلیارد‌تومان تسهیلات به متقاضیان نوسازی و بازسازی ساختمان‌های واقع در بافت‌های فرسوده، مطالعات تعیین محدوده بافت‌های فرسوده در 15 شهر استان، انعقاد تفاهم‌نامه علمی، آموزشی و پژوهشی با دانشگاه آزاد اسلامی اراک نیز از جمله اقداماتی بود که شارقی در راستای بازآفرینی شهری این استان عنوان نمود.
انتهای پیام

captcha