«مثل خواب، مثل رؤیا»؛ نگاهی واقع‌بینانه به نقش تاریخی زنان از کشف حجاب تا جنگ تحمیلی
کد خبر: 3717668
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴
قاسمی عنوان کرد:

«مثل خواب، مثل رؤیا»؛ نگاهی واقع‌بینانه به نقش تاریخی زنان از کشف حجاب تا جنگ تحمیلی

گروه هنر ــ نویسنده و کارگردان نمایش«مثل خواب؛ مثل رؤیا» که در پنجمین همایش سراسری «تئاتر خرداد» شرکت کرده است گفت: در این نمایش برپایه مستندات و حقایق تاریخی، به نقش زنان در تحولات تاریخ معاصر از کشف حجاب تا جنگ تحمیلی پرداخته‌ام.

«مثل خواب، مثل رؤیا»؛ نگاهی واقع‌بینانه به نقش تاریخی زنان از کشف حجاب تا جنگ تحمیلی

محمد قاسمی، نویسنده و کارگردان نمایش «مثل خواب، مثل رؤیا» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا گفت: با کارگردانی این نمایش در بخش صحنه پنجمین همایش سراسری«تئاتر خرداد» حضور دارم که نگاهی دارد به نقش زنان در طول تاریخ معاصر و در برهه‌های خطیر تاریخ ایران از زمان کشف حجاب تا جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس.

وی ادامه داد: این اثر نمایشی در 55 دقیقه اجرا قصد دارد که به نقش مؤثر زنان ایرانی در شکل گیری برخی از جریانات انقلابی بپردازد و به ویژه تمرکز ویژه ای به نقش بانوان مسلمان ایرانی در پشت جبهه و فراهم‌آوری ملزومات مورد نیاز رزمندگان در هشت‌سال دفاع مقدس دارد.

این کارگردان تئاتر تصریح کرد: در بخش صحنه‌ای پنجمین همایش سراسری «تئاتر خرداد» 4 اجرا خواهیم داشت و پس از سپری شدن ایام شهادت حضرت علی(ع) و شبهای قدر به میزبانی تماشاخانه مهر حوزه هنری با اجرای عمومی این اثر نمایشی در خدمت علاقه مندان خواهیم بود که ساعت اجرای  ما هر شب ساعت 19:30 خواهد بود.

قاسمی با اشاره به غیررقابتی خواندن بخش صحنه‌ای این همایش گفت: این نخستین دوره ای است که در این همایش شاهد اجرای آثار صحنه‌ای هستیم و خلأ چنین بخشی در این رویداد تئاتری که به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) برگزار می‌شود احساس می‌شد و امدیوارم در سال‌های آینده گسترش یافته و شاهد حضور گروه های بیشتری در بخش صحنه‌ای باشیم.

وی به کیفیت مرحله انتخاب و ارزیابی آثار متقاضی شرکت در این همایش پرداخت و گفت: اجتناب از شعارزدگی و کلیشه‌های معمول و مرسوم در تولید آثار نمایشی مناسبتی از جمله مواردی بود که دوستان داور و ارزیاب در این مرحله از برگزاری همایش به آن اصرار داشتند و نتیجه اینکه به جرئت می‌توانم بگویم اجرای آثار قابل قبولی را در جریان این همایش شاهد خواهیم بود.

قاسمی در پایان گفت: من نیز در نویسندگی و کارگردانی نمایش«مثل خواب، مثل رؤیا» تمام تلاش خود را به کار بستم تا به دور از نگاه سطحی، مستند بر برخی اسناد و حقایق تاریخی به تولید اثر نمایشی بپردازم که واقع‌بینانه به هدف از تولید این نمایش یعنی نقش زنان در تحولات تاریخ معاصر بپردازد.

یادآور می‌شود، پنجمین همایش سراسری تئاتر مردمی خرداد، 8 تا 15 خرداد به دبیری امیرحسین شفیعی برگزار خواهد خواهد شد.

انتهای پیام

 

    

 

 

captcha