فروش آثار هنری قرآنی در «خانه فرشتگان»/ مکانی برای عرضه آثار نداریم
کد خبر: 3717675
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴

فروش آثار هنری قرآنی در «خانه فرشتگان»/ مکانی برای عرضه آثار نداریم

گروه فرهنگی- مؤسسه «خانه فرشتگان مشهد» از دغدغه‌های یک بانو که برای کمک به زلزله‌زدگان بم به صورت افتخاری در بیمارستان فعالیت دارد، شکل می‌گیرد و هم‌اکنون زمینه‌ای شده برای عرضه آثار هنری قرآنی و فروش آن‌ها به نفع کودکان. با این وجود این مرکز هنوز مکانی ثابت برای فروش آثارش ندارد.

«خانه فرشتگانی» که آثار هنری قرآنی می‌فروشد/ مکانی برای عرضه آثار نداریم

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، پس از زلزله بم، یک بانو، سه بچه را که خانواده‌شان را از دست داده بودند، به فرزندخواندگی می‌پذیرد اما روح مهربان وی هنوز سیراب نشده و دغدغه نگهداری از کودکان بی‌سرپرست او ر ا به این نتیجه می‌رساند که خانه‌ای برایشان تأسیس کند؛ خانه‌ای برای فرشتگان.
مؤسسه خیریه شبانه‌روزی خانه فرشتگان مشهد پس از زلزله بم، در سال 1383 و با کسب مجوز از سازمان بهزیستی فعالیتش را در زمینه نگهداری از کودکان بی‌سرپرست آغاز می‌کند، این مؤسسه هم‌اکنون بزرگ‌ترین مرکز نگهداری دختران بی‌سرپرست است که با کمک‌های مردمی اداره می‌شود.
در این مرکز همچنین آثار هنری قرآنی هاشم طلائیان بجستانی، هنرمند خوشنویس قرآنی به نفع کودکان بی‌سرپرست به مزایده گذاشته می‌شود؛ در همین راستا با طاهره رمضان‌زاده، مؤسس و مدیر عامل «خانه فرشتگان مشهد» به گفت‌وگو نشستیم.
رمضان‌زاده در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به قبول فرزندخواندگی سه کودک که خانواده‌شان را در زلزله بم از دست داده بودند، ادامه داد: من بعد از زلزله در بیمارستانی به صورت افتخاری کار می‌کردم که با این بچه‌ها که در آن‌جا بستری بودند آشنا شدم و قرار شد که از آن‌ها نگهداری کنم؛ خداوند لطف کرد و با کمک مردم و در کنار امام رضا(ع) توانستم مؤسسه خیریه خانه فرشتگان مشهد را تأسیس کنم.
وی در خصوص آمار فرزندانی که در خانه فرشتگان نگهداری می‌شوند، اضافه کرد: من الان 50 دختر دارم؛ خانه فرشتگان 27 نوه و هشت پسر هم دارد که چهار نفرشان ازدواج کرده‌اند؛ بچه‌ها به جوانی که می‌رسند، وارد دانشگاه می‌شوند، ازدواج می‌کنند، جهیزیه می‌گیرند و بعد از ترخیص، فرزندان جدیدی وارد مجموعه می‌شوند.
رمضان‌زاده از انس ویژه‌اش با قرآن گفت و افزود: من وقتی دلم گرفته و یا شاد هستم، بیشتر قرآن می‌خوانم چراکه قرآن آرامم می‌کند و من خیلی دوستش دارم؛ با این زمینه، در سال 94 و در در برنامه ضبط تلویزیونی با استاد هاشم طلائیان، هنرمند خوشنویس قرآنی آشنا شدم و خودم یکی از کارهای قرآنی‌شان را خریداری کردم، این استاد را به مؤسسه دعوت کردم و آثارشان را در جشنواره‌ها و همایش‌ها به نفع بچه‌های خانه فرشتگان به مزایده گذاشتم که با قیمت خیلی خوبی هم فروش رفت. این هنرمند قرآنی اکنون به تدریس خط قرآنی برای بچه‌های خانه فرشتگان می‌پردازند.
این بانوی خیر در همین راستا اضافه کرد: در سال 96 نیز از استاد محمود فرشچیان دعوت کردیم و به مؤسسه ما آمدند، خانه فرشتگان را مورد لطف قرار دارند و قرار شد آثار آقای طلائیان به تأیید ایشان برسد و در خانه فرشتگاه به نفع بچه‌های بی‌سرپرست، کودکان کار و دانش‌آموزان بی‌بضاعت به فروش برسد.‌

باوجود اهمیت فروش آثار به نفع کودکان بی‌سرپرست، اما خانه فرشتگان هنوز برای عرضه آثار قرآنی نگارخانه ندارد؛ مدیر مجموعه در همین مورد ابراز کرد: استقبال خیلی خوب بوده اما چون مکانی برای عرضه آثار نداشتیم، کارمان به صورت محدود انجام می‌شود و فقط می‌توانیم در جشن‌ها، جشنواره‌ها و بازارچه‌های خیریه کارهایمان را ارائه کنیم؛ البته سعی داریم از استاندار، شهردار و شورای اسلامی شهر در این مورد کمک بگیریم.
رمضان‌زاده با اشاره به مشکلات اقتصادی و تأثیری که بر کمک‌های مردمی داشته است، افزود: از مردم ایران، مشهدی‌ها و هم‌استانی‌های عزیز می‌خواهیم که از مؤسسه ما بازدید کنند؛ شعار ما این است که «بیایید بال‌های فرشتگان ما باشید».
وی در پایان این‌گفت‌وگو با ابراز این مطلب که قرآن و اهل بیت(ع) مشوق من در اداره خانه فرشتگان بوده‌اند، ادامه داد: من حضرت علی(ع) را دوست دارم و هرچند نمی‌توانم گوشه‌ای از کارهای ایشان را انجام دهم اما می‌توانم برای رضایت دل خودم و برای رسیدن به اجر معنوی، از کودکان سرپرستی کنم؛ من ممنون این کودکان هستم که پیش من هستند و هیچ توقعی از آنان ندارم.
رمضان‌زاده همچنین ابراز کرد: من خوشحالم که در این راه تنها نیستم و مسئولان و مردم همیشه در کنار ما بودند و آرامش را به مجموعه ما هدیه دادند.
یادآور می‌شود، خانه فرشتگان واقع در بلوار هفتم تیر مشهد، هفتم تیر 9(شهید صارمی 44.6)، پلاک 39 پذیرای مردم عزیز و کمک‌های آنان است.
انتهای پیام

captcha