نمایشگاه قرآن اصفهان آغاز شد
کد خبر: 3717698
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۶

نمایشگاه قرآن اصفهان آغاز شد

گروه فعالیت‌های قرآنی- پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان، به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد قرآنی استان آغاز به‌کار کرد.

به گزارش ایکنا شعبه اصفهان، امروز شنبه پنجم خرداد، مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان با تلاوت آیات قرآن کریم و با پیام آیت‌الله مظاهری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان آغاز شد.

این مراسم با حضور محسن مهرعلیزاده، استاندار اصفهان؛ قدرت‌الله نوروزی، شهردار اصفهان؛ حجت‌السلام انصاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اصفهان و جمعی دیگر از مسئولان و فعالان قرآنی استان اصفهان برگزار شد.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با بیان اینکه پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان با حضور ۱۵۰ مشارکت کننده برگزار می‌شود، گفت: امسال بیش از ۹ هزار مترمربع فضای فیزیکی برای برگزاری این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

جمهوری اسلامی ایران قرآن را راهنمای عمل قرار داده است

استاندار اصفهان در این مراسم گفت:  جمهوری اسلامی ایران صفت کتاب زندگی بودن برای قرآن را به خوبی معنا کرده است و در جهت هدایت تک تک آحاد جامعه و شکل گیری حرکات اخلاقی صحیح در جامعه در همه ابعاد، قرآن را راهنمای عمل قرار داده است.

محسن مهرعلیزاده اظهار کرد: وظیفه حاکمیتی ما مسئولین این است تا بتوانیم با تنظیم جامعه کاری کنیم که قرآن در جایگاه واقعی خود قرار گیرد. من مجددا این افتخار را به مردم سربلند اصفهان تبریک عرض می‌کنم که در گذشته با حضور در جبهه جنگ و امروزه هم با برگزاری چنین نمایشگاه‌ها و مسابقات قرآنی در جهت گسترش قرآن تلاش می‌‌‌‌کنند.

وی افزود: اینکه بتوانیم در دنیا پرچم‌داری برای این قرآن باشیم، افتخار بزرگی است؛ هیچ مکتبی اسلام نمی‌تواند این همه شاهکار خلقت و ظرافت‌های تربیت انسان را نشان دهد، زیرا اسلام تمام ظرافت‌های انسانی را در نظر گرفته است.

اصفهان کانون فعالیت‌های قرآنی است

شهردار اصفهان در این مراسم گفت: اصفهان به عنوان یک شهر صنعتی، تاریخی، جهانی، و شهر مظهر هنر و اندیشه معروف است، البته اصفهان علاوه بر این موارد همواره به عنوان یک پایگاه قرآنی در طول تاریخ اسلام نیز عمل کرده است.

قدرت‌الله نوروزی اظهار کرد: عمل به قرآن و حرکت در مسیر آن، برای ما نعمتی است دائمی و هدایتگر که نیازهای بشری را تامین می‌کند، امیدوارم این ایام بتوانیم به آنچه که از قرآن می‌خوانیم و می‌گوییم با تمام وجود عمل کنیم و به خدمت به قرآن ادامه دهیم.


پانزدهمین دوره نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان از امروز شنبه ۵ لغایت ۱۱ خرداد از ساعت 17 لغایت 23 در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان واقع در پل شهرستان برای بازدید علاقمندان دایر است. غرفه شماره یک در سالن شیخ بهایی این نمایشگاه نیز متعلق به خبرگزاری ایکنا شعبه اصفهان است.
انتهای پیام

captcha