روز شلوغ نمایشگاه قرآن/ حضور بی‌سابقه سه وزیر در شورای توسعه
کد خبر: 3717877
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸
گزارش ایکنا از هفتمین روز برگزاری نمایشگاه قرآن؛

روز شلوغ نمایشگاه قرآن/ حضور بی‌سابقه سه وزیر در شورای توسعه

گروه ادب ــ هفتمین روز برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن را می‌توان روز پربازدید هم از سوی مردم و هم مدیران دانست که اتفاقات خوبی را رقم زدند.

روز شلوغ نمایشگاه قرآن/ حضور بی‌سابقه سه وزیر در شورای توسعه

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ شنبه 5 خردادماه مصادف با ششمین روز برگزاری نمایشگاه قرآن، روز شلوغ نمایشگاه بود و با گرم شدن هوا، حضور مردم نیز این نمایشگاه را گرم‌تر کرد و در ساعات بعد از اذان مغرب، ظرفیت پارکینگ منتهی به خیابان قنبرزاده تکمیل شد.
نمایشگاه قرآن در روز گذشته، روز پربازدیدی را از سوی مسئولان شاهد بود و اتفاقات مهمی در پی این حضور رخ داد، یکی از این اتفاقات خوب مربوط به حضور سه وزیر در جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در نمایشگاه قرآن بود و از نظر تعداد اعضا در سطوح مختلف با جلسات گذشته این شورا تفاوت چشمگیری داشت.
در این جلسه قرآنی سیدمحمد بطحایی؛ وزیر آموزش و پرورش، سیدعباس صالحی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، منصور غلامی؛ وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی؛ دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور، مهدی قره‌شیخلو؛ رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، سیدعلی سرابی؛ قائم‌مقام شورای عالی قرآن و سایر اعضای شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در کنار هم نشستند و کلیات سند فضای مجازی را تصویب کردند.
طی روز گذشته غرفه ایکنا در پاویون رسانه‌ها با عنوان «رسم آیینگی» شاهد حضور میهمانان متعددی بود، غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی وزیر علوم، سردار رمضان شریف؛ رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، رشید جعفرپور؛ رئیس مرکز فعالیت‌های قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی؛ دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور، محمدحسین محمدزاده؛ مدیر شبکه قرآن و معارف و دبیر شورای معارف سیما و محمد بابایی؛ مدیر مرکز طبع و نشر قرآن از جمله این میهمانان بودند.
زهره اخوان مقدم؛ عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن نیز با حضور در غرفه ایکنا بر ضرورت توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه تأکید کرد . همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی؛ مدیر جامعةالزهرا(س) و حجت‌الاسلام اندیشه؛ مدیرکل روابط عمومی جامعةالزهرا(س) نیز در این غرفه حضور یافتند و به تشریح دیدگاه‌های خود درباره نمایشگاه قرآن و تأثیر آن بر توسعه فرهنگ قرآنی پرداختند. دیروز غرفه ایکنا میزبان یک طلبه هندی نیز بود که بیان دیدگاه‌های خود درباره فعالیت‌های نمایشگاه قرآن با خبرنگار ایکنا مطرح کرد.
نشست‌های مختلفی نیز در نمایشگاه بین‌المللی قرآن طی روز گذشته برگزار شد، نشست «ویژگی‌های جامعه منتظر» با سخنرانی محمود متوسل و «ترویج گفتمان سند آموزشی توسط کمیسیون تبلیغی و ترویجی» در غرفه معاونت قرآن و عترت برگزار و مسابقه «طراحی لباس ایرانی اسلامی از ایده تا اجرا با بازیافت پارچه» در رواق میانی بخش عفاف و حجاب اجرا شد.

رونمایی از پوستر سی و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور، نشست تخصصی روشنا، نشست تخصصی با موضوع تعلیم و تربیت از دیدگاه قرآن با حضور رضا نباتی، کارگاه آموزش و ارتقای سواد رسانه‌ای ویژه فعالان قرآنی کشور از برنامه‌های دیگری بود که روز گذشته شاهد برگزاری آنها در بیست و ششمین نمایشگاه قرآن بودیم.
شب گذشته همچنین مصلای امام خمینی(ره) میزبان اختتامیه سومین جشنواره حجاب و عفاف با عنوان «مستور» بود که با حضور تعدادی از مسئولان فرهنگی و شاعران از جمله محمدعلی مجاهدی؛ پدر شعر آئینی کشور برگزار شد. در این مراسم بر ضرورت بهره‌گیری از زبان شعر برای تبیین اهمیت حجاب و عفاف تأکید شد و در پایان پس از شعرخوانی شاعران، کتاب «مستور» رونمایی و از برگزیدگان جشنواره تجلیل شد.
یادآور می‌شود، بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن، از ۲۹ اردیبهشت آغاز به کار کرده و تا ۱۴ خردادماه ادامه می‌یابد و غرفه خبرگزاری ایکنا، در شبستان اصلی، پاویون رسانه‌ها قرار دارد.
انتهای پیام