«حضرت یونس(ع)»؛ اثر نگارگری با موضوع تضرع و انابه نبی خدا در شکم ماهی
کد خبر: 3717973
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴

«حضرت یونس(ع)»؛ اثر نگارگری با موضوع تضرع و انابه نبی خدا در شکم ماهی

گروه هنر ــ «حضرت یونس(ع)» عنوان یک اثر نگارگری از آثار مهدی فرخی است که در بخش هنری نمایشگاه قرآن به نمایش درآمده است و موضوع آن استغفار و توبه نبی خدا، گرفتار آمده در شکم ماهی است.

مهدی فرخی؛ هنرمند نگارگر در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا گفت: امسال و در جریان بیست و ششمین نمایشگاه قرآن کریم با نمایش یکی از آثار نگارگری‌ام تحت عنوان «حضرت یونس(ع)» حضور دارم که گویا در بخش هنری این نمایشگاه در کنار سایر آثار نگارگری دوستان پیشکسوت هنری‌ام در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد.

وی ادامه داد: این اثر نگارگری را سال 94 با تکنیک اکریلیک کار کردم و همچون بسیاری از کارهایم در این رشته هنری برخورد روایی با قصه حضرت یونس(ع) داشتم؛ در این اثر نگارگری حضرت یونس(ع) در شکم ماهی قرار دارد به شکلی که جهت قرار‌گیری آنها مخالف هم است.

فرخی تصریح کرد: سر ماهی  رو به پایین قرار دارد و حضرت یونس(ع) برخلاف جهت قرارگیری ماهی، رو به آسمان دستانش را به حالت تضرع و استغفار بالا برده است. این امر ضمن آنکه تأکیدی بر این نکته است که حضرت یونس(ع) در حال توبه و انابه است، نکته دیگری را نیز به مخاطب خود منتقل می‌کند و آن اینکه یونس (ع) در مقطعی برخلاف اراده الهی مرتکب به عملی شده که اکنون باید به چنین وضعیتی گرفتار شود.

«حضرت یونس(ع)»؛ اثر نگارگری با موضوع تضرع و انابه نبی خدا در شکم ماهی

این هنرمند نگارگر افزود: در حقیقت دعا و نیاش یونس(ع) در شکم ماهی در این اثر نگارگری، امید او به منظور رجعت به مسیری است که خداوند متعال برای او تبیین و ترسیم کرده است.

فرخی در پایان گفت: این اثر به شکل شخصی و در پی درخواست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای عرضه در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در اختیار مسئولان این نمایشگاه قرار گرفته است.

انتهای پیام

captcha