پایمال کردن حق‌الناس، زیربنای اعتماد جامعه را سست می‌کند
کد خبر: 3717980
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱

پایمال کردن حق‌الناس، زیربنای اعتماد جامعه را سست می‌کند

گروه معارف - مسئول فرهنگی حوزه‌های علمیه سفیران هدایت قم با بیان اینکه حق الناس رعایت حقوق متقابل در جامعه است، گفت: پایمال کردن حق الناس، زیربنای اعتماد جامعه را سست کرده و از هم می پاشد.

پایمال کردن حق الناس، زیربنای اعتماد جامعه را سست می کند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد قهرمانی مسئول فرهنگی حوزه‌های علمیه سفیران هدایت قم در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان غربی با بیان اینکه انسان ها باید در جامعه به رعایت حقوق متقابل بپردازند، اظهار کرد: حق الناس از مواردی است که خداوند متعال در قرآن بسیار بر آن تاکید کرده است و شامل حقوقی است که رعایت آنها سعادت فرد و جامعه را به دنبال دارد.
وی افزود: خداوند متعال در آیات متعدد قرآن فرموده است بعضی از شما غیبت بعضی دیگر را نکند یا اینکه اگر انسانی به ناحق انسان بی گناهی را بکشد همانند این است که همه انسانها را کشته است و اینها مصادیق بارز حق الناس در جامعه می باشد.
حجت الاسلام والمسلمین قهرمانی یادآور شد: رعایت حقوق یکدیگر در جامعه ای که انسانها در کنار هم زندگی می کنند از اوجب واجبات است و هیچ کس نباید به حقوق فرد دیگری تجاوز کند چرا که بدین ترتیب اعتماد متقابل افراد به یکدیگر در جامعه از بین می رود.
مسئول فرهنگی حوزه‌های علمیه سفیران هدایت قم با اشاره به اینکه حق الناس مصادیق بسیاری را شامل می شود، تصریح کرد: اینکه هرکس در خیابان هرطور دلش بخواهد رانندگی کند یا فروشنده ای اجناسش را به قیمت غیرواقعی بفروشد همه اینها شامل حق الناس است که عدم رعایت این موارد کل نظام اجتماعی را به هم می ریزد.
وی ادامه داد: پایمال کردن حق الناس نه تنها افراد جامعه را درگیر نموده بلکه خود فرد خاطی و برهم زننده نظم جامعه نیز از این موضوع متاثر شده و آسیب می بیند.
حجت الاسلام والمسلمین قهرمانی بیان کرد: در این روزهای مبارک که در ماه رمضان قرار داریم و با ارزش های الهی بیشتر مواجه هستیم باید رعایت حقوق مردم را به حقیقتی همیشگی و انکارناپذیر در زندگی تبدیل کنیم تا آفت های اجتماعی نیز کاهش یابد.
انتهای پیام

captcha