اجرایی شدن 70 درصد از مصوبات انجمن خیران کتابخانه‌ساز فارس/ حمایت از جشنواره رضوی
کد خبر: 3718456
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳

اجرایی شدن 70 درصد از مصوبات انجمن خیران کتابخانه‌ساز فارس/ حمایت از جشنواره رضوی

گروه اجتماعی ـ مدیركل كتابخانه‌های عمومی فارس از اجرایی شدن 70 درصد از مصوبات انجمن خیران كتابخانه‌ساز این استان در سال گذشته خبر داد.

اجرایی شدن 70 درصد از مصوبات انجمن خیران کتابخانه‌ساز فارس/ حمایت از جشنواره رضوی

به گزارش ایكنا از فارس، نخستین جلسه هیئت مدیره انجمن کتابخانه ساز استان فارس در سال جاری، با موضوع بررسی مصوبات این انجمن امروز، 7 شهریورماه در سال گذشته و هماهنگی هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی تشکیل شد.
روح‌الله منوچهری، مدیركل كتابخانه‌های عمومی فارس با بیان اینکه جلسات هیئت مدیره انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در سال گذشته به‌صورت منظم برگزار شده است، گفت: این انجمن در سال 96، هفت نشست را برگزار کرد که حاصل آن 45 مصوبه در حوزه بهبود وضعیت کتابخانه‌ها و کتابخوانی بوده است.
وی افزود: خوشبختانه در سال گذشته 32 مصوبه این انجمن که 71 درصد از مصوبات بوده است، اجرایی شده است و انجمن گام‌های مهمی را در راستای ارتقای وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان فارس برداشته است. این در حالی است که دیگر مصوبات اجرا نشده سال گذشته، نیز در دست اقدام است که مهم‌ترین آن راه‌اندازی مجدد «کارگروه تأمین منابع کتابخانه‌های عمومی» است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس با تصریح اینکه تعیین زمین کتابخانه مرکزی شیراز و بازسازی کتابخانه شهید دستغیب دو اولویت کاری انجمن خیرین در سال گذشته بود که همچنان پیگیری می‌شود، افزود: بازسازی کتابخانه عمومی دستغیب با همت انجمن خیرین و شورای بازسازی کتابخانه دستغیب از سال گذشته آغاز شده است. در حال حاضر نقشه‌های اولیه آن آماده شده و پایان این هفته نیز مرحله سنداژ این کتابخانه آغاز می‌شود.
منوچهری ادامه داد: در زمینه تعیین زمین کتابخانه مرکزی علی‌رغم تلاش‌ها و رایزنی‌های بسیار، هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم؛ این در حالی است که بودجه‌های ساخت کتابخانه مرکزی فارس هر سال برگشت می خورد.

خیرین کتابخانه‌ساز فارس چراغ حمایت از جشنواره رضوی را روشن کردند
منوچهری در ادامه این نشست با اشاره به آغاز هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در کشور و تصریح اینکه همکاری خیرین و دستگاه‌های استان در هفتمین دوره این جشنواره، دستاوردهای خوبی را برای استان رقم زدند، گفت: این جشنواره به منظور ترویج فرهنگ رضوی و تلاش برای افزایش سرانه مطالعه برگزار شده است. در این دوره نیز برای باشکوه برگزار شدن این جشنواره به حمایت انجمن خیرین نیازمندیم.
وی، به شرکت بیش از 38 هزار نفر از مردم فارس در جشنواره رضوی سال گذشته اشاره كرد و گفت: در تلاشیم که امسال با برنامه‌ریزی گسترده و جذب همکاری از دستگاه‌های استانی افراد بیشتری را به شرکت در این رقابت ملی دعوت کنیم.
بنابراین گزارش، در ادامه این دیدار اعضای هئیت مدیره انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان فارس ضمن اعلام حمایت خود از جشنواره کتابخوای رضوی، مبلغ 40 میلیون ریال را به این رویداد بزرگ ملی اختصاص دادند. پیگیری دیدار اعضای انجمن خیرین کتابخانه‌ساز با شهردار و اعضای شورای شهر شیراز و نمایندگان مجلس به‌منظور تعیین تکلیف زمین کتابخانه مرکزی، ایجاد دفتر انجمن خیرین و اطلاع‌رسانی فعالیت‌های این انجمن و پیگیری‌های بازسازی کتابخانه عمومی شهید دستغیب نیز از دیگر مواردی بود که هیئت مدیره این انجمن در دستور کار خود قرار داد.
انتهای پیام

captcha