رشد ۳۵ درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد/ قدردان حمایت‌های مردم همدان هستیم
کد خبر: 3718546
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۰

رشد ۳۵ درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد/ قدردان حمایت‌های مردم همدان هستیم

گروه اجتماعی - مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) همدان عنوان کرد: ۴۹ میلیارد تومان کمک‌های مردمی در حوزه خیر و احسان به کمیته امداد بوده است که نسبت به سال ۹۵ رشد ۳۵ درصدی داشته است.

رشد 35 درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد/ قدردان حمایت های مردم همدان هستیم

به گزارش ایکنا از همدان، پیمان ترکمانه مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان، شامگاه دوشنبه، 7 خرداد ماه در نشست صمیمی با اصحاب رسانه اظهار کرد: آیه شریفه «وَالَّذِينَ فِي أَمْوَالِهِمْ حَقٌّ لِّلسَّائِلِ وَالْمَحْرُومِ؛ و آنها که در اموالشان حقی است برای سائل و محروم»(ذاریات/ آیه 19) به خوبی تمکن و حق نیازمندان را بیان می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز تمکن تنها در کمک‌های نقدی و غیر نقدی نیست افزود: آبرو٬ جایگاه اجتماعی، توان بیان مسائل و مشکلات جامعه همگی تمکن است که امروز اهل رسانه در ادای این تمکن نقش مهمی بر عهده دارند.

ترکمانه با اعلام رضایت از کمک های قابل تقدیر خیرین همدانی اظهار کرد: حمایت های مردمی، این مجموعه را در پیشبرد فقرزدایی بسیار یاری کرده است، قدردان مردم هستیم.

افتتاح ساختمان جدید کمیته امداد طی دو روز آیند

ترکمانه با بیان اینکه کمیته امداد همواره تابع حرف مردم بوده افزود: ساختمان جدید کمیته امداد صبح روز چهارشنبه، 9 خرداد ماه در میدان فلسطین همدان افتتاح می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد استان اضافه کرد: همزمان با افتتاح ساختمان جدید کمیته امداد، بازارچه رمضان شامل دستاوردهای خانواده‌های تحت پوشش این مجموعه در قالب ۲۱ غرفه به مدت ۷ شب در مقابل ساختمان جدید پذیرای علاقمندان خواهد بود. 

وی با بیان اینکه ایجاد دو هزار و ۸۰۰ شغل با اعتباری بالغ بر ۳۴ میلیارد تومان تعهد این مجموعه در سال 96 بوده است عنوان کرد: کمیته امداد در حوزه اشتغال و خودکفایی فراتر از تعهد عمل کرده است به گونه ای که توانست در سال گذشته ۳ هزار و ۷۵۹ شغل با اعتبار ۵۱ میلیارد تومان ایجاد کند.

ترکمانه ابراز کرد: قابل ذکر است ۱۳/۵ میلیارد تومان از منابع تأمین اشتغال از طریق مجموعه کمیته امداد و صندوق امداد ولایت تأمین شده است در راستای عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز، ۶۲ درصد مشاغل ایجاد شده در سال ۹۶ در حوزه کشاورزی و صنعت و ۳۸ درصد در حوزه خدمات بوده است.

 

۴۹ میلیارد تومان کمک‌های مردمی در حوزه خیر و احسان

مدیر کل کمیته امداد استان با بیان اینکه تنها ۳ درصد از منابع کلان در اختیار این مجموعه استانی است گفت: میانگین مبلغ صرف شده جهت ایجاد شغل در حوزه‌های مختلف ۷۳ میلیون تومان است ک این رقم در کمیته امداد ۱۶/۷ میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه ۵۷ درصد طرح های اشتغال برای زنان سرپرست خانوار اجرا شده است بیان کرد: این مجموعه موظف به ایجاد مشاغل خانگی و خرد برای مددجویان است که در این حوزه ابتدا اقدام به استعداد یابی و کشف ظرفیت‌های خانواده‌های تحت پوشش٬ آموزش رایگان و سپس ارائه تسهیلات و نظارت است.

مدیر کل کمیته امداد استان با بیان اینکه کمیته امداد همدان در حوزه ایجاد مشاغل پایدار نمره خوب دریافت می‌کند گفت: سال گذشته در حوزه آموزش ۲ میلیارد تومان هزینه شد، در شهریور ماه سال جاری نیز جشن خودکفایی ۳ هزار نفر از مددجویان این مجموعه در حوزه مشاغل خرد و خانگی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه به دنبال ایجاد جمع آوری صدقات به صورت نوین و الکترونیک هستیم عنوان کرد: درآمد حاصل از صندوق‌های صدقات در سال ۹۶؛ ۱۱ میلیارد تومان بود که نسبت به سال گذشته رشد ۷ درصدی نشان می‌دهد.

ترکمانه ابراز کرد: این در حالی است در راستای تعدیل نیرو انسانی ۱۸ نفر از مجموعه خارج شده و تعداد صندوق‌های صدقات نسبت به سال ۹۵ کاهش یافته است، وجوهات شرعی و امانی جمع آوری شده در سال 96 نیز ؛ 5/27 میلیارد تومان بوده است که نسبت به سال قبل خود رشد ۴۴ درصدی داشته است.

این مقام مسئول اظهار کرد: در سایر کمک‌های مردمی خیر و احسان میزان کمک‌های جمع آوری شده ۶/۵ میلیارد تومان بوده است ک نسبت به سال قبل خود رشد ۷۷ درصدی نشان می‌دهد.

ترکمانه با اشاره به افزایش 9 درصدی خیرین در سال گذشته اعلام کرد: میانگین کمک های ماهیانه طرح اکرام محسنین مبلغ 53 و 700 تومان است، در استان فرزند یتیمی وجود ندارد که بدون حامی باشد مبلغی که ماهیانه هر یتیم به صورت ماهیانه دریافت می کند 182هزار و 500 تومان است چرا که هر یتیم بیش از یک حامی دارد، 4میلیارد تومان نیز در مناسبت های مختلف ملاقات خیرین و ایتام ثبت شده است.
وی با اشاره به این سوال که هزینه صندوق های صدقات چه می شود پاسخ داد: مستندی 25 دقیقه ای که توسط بی بی سی تولید شده بود در فضای مجازی در این مسئله بسیار تاثیرگذار بود و حتی برای افرادی که در این مجموعه هستند شبهاتی را ایجاد می کرد که در ذیل به شرح موارد مصرفی از محل درآمد صندوق ها می پردازم.
وی ادامه داد: یک میلیارد و 800 میلیون تومان صرف هزینه تحصیل 9هزار و 806 دانشجو تحت حمایت این مجموعه شده، 1/03 میلیارد تومان بابت هزینه درمانی 27 هزار نفر، 470 مورد وام قرض الحسنه از محل این صندوق ها از مبالغ 500 هزار تومان تا 50میلیون تومان پرداخت شده است.
وی افزود: از درآمد این صندوق ها نیز مبلغ یک و نیم میلیارد تومان بابت تهیه جهیزیه نوعروسان، یک میلیارد و 100 میلیون تومان کمک موردی به حدود 13 هزار متقاضی، 2 میلیارد و 80 میلیون تومان جهت خرید و ساخت مسکن؛ یک و نیم میلیارد تومان نیز سایر کمک ها به خانواده های تحت پوشش از محل این صندوق ها هزینه شده است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه برخی می‌گویند حقوق کارمندان کمیته از محل صندوق ها تامین می‌شود یادآور شد: کارمندان این نهاد جزء کارمندان دولت می‌باشند و و پرداخت حقوق آنها به عهده دولت است.

وی افزود: در حوزه اکرام و ایتام نیز ۱۶ میلیارد تومان جمع آوری شد که نسبت به سال قبل ۲۷ درصد رشد داشته است که در مجموع ۴۹ میلیارد تومان کمک‌های مردمی در حوزه خیر و احسان به کمیته امداد بوده است که نسبت به سال ۹۵ رشد ۳۵ درصدی داشته است.

ترکمانه با اشاره به اینکه طی چند روز گذشته با حضور ۱۰۰ بانو، مجمع بانوان خیر استان تشکیل شد گفت: این مجموعه به دنبال ایجاد بانک اطلاعاتی متمرکز جهت کمک خیرین به مددجویان است، همچنین کمیته امداد استان آمادگی برگزاری دوره آموزش مددکاری برای خبرنگاران را دارد. 

انتهای پیام

captcha