اجرای طرح «نهضت قرآنی» در حوزه‌های علمیه خواهران همدان
کد خبر: 3718755
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴

اجرای طرح «نهضت قرآنی» در حوزه‌های علمیه خواهران همدان

گروه فرهنگی- مدیر حوزه‌های علمیه خواهران غرب کشور عنوان کرد: طرح نهضت قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران با محوریت حفظ جز ۳۰ در راستای تحقق منویان رهبر مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن، در استان همدان اجرا می‌شود.

اجرای طرح «نهضت قرآنی» در حوزه‌های علمیه خواهران همدان

به گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام سید حسن فاضلیان، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران غرب کشور، سه شنبه، 8 خرداد ماه در نشست صمیمی با خبرنگاران اظهار کرد: حوزه علمیه خواهران همدان، به شکل رسمی از سال 88 در این استان راه اندازی شد.
وی افزود: فلسفه وجودی تشکیل حوزه‌های علمیه خواهران را می‌توان از فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند «حوزه علمیه خواهران پدیده عظیم و مبارکی است» به خوبی درک کرد.
حجت‌الاسلام فاضلیان اضافه کرد: تشکیل حوزه‌های علمیه خواهران یک پدیده است چرا که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، حوزه‌ای با این حجم و گستردگی ویژه بانوان وجود نداشت.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران غرب کشور با بیان اینکه حوزه علمیه برادران قدمت هزار ساله دارد عنوان کرد: از زمان ظهور شیخ مفید، شیخ طوسی و بسیاری از بزرگان و عارفان، حوزه علمیه برادران در شهرهای اصفهان، مشهد، نجف و ... فعال بود.
وی ابراز کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی شکل گیری جامعه‌الزهرا در شهر قم و به تبع آن تأسیس مرکز مدیریتی حوزه‌های علمیه خواهران با رهنمود‌های امام خمینی(ره) در استان‌های کشور بوده است.
حجت‌الاسلام فاضلیان بیان کرد: همانگونه که «جامعه‌المصطفی» به عنوان حوزه علمیه بین‌المللی برادران از سراسر دنیا، طلاب مرد جذب می‌کند، حوزه علمیه «بنت‌الهدی» نیز مرکزی بین المللی برای جذب طلاب خواهر است.
وی با بیان اینکه استان همدان 11 مدرسه علمیه در بخش خواهران دارد اظهار کرد: اسدآباد، بهار، سامن، فامنین، قروه درجزین، کبودرآهنگ، ملایر، نهاوند و همدان شهرستان‌های دارای حوزه علمیه خواهران است که در این بین سهم شهرستان همدان، 2 مدرسه علمیه سطح 2 و 3 است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، با اشاره به اینکه 10 مدرسه در سطح استان سطح 2 و یک مدرسه سطح 3 است ادامه داد: تعداد طلاب خواهر در 11 مدرسه استان، هزار و 499 نفر است که در رشته‌های فقه، کلام، تفسیر و اخلاق مشغول به تحصیل هستند.
مدیر حوزه علمیه خواهران همدان گفت: تعداد دانش آموختگان سطح 2 و 3 مراکز علمیه همدان از زمان تأسیس تا به اکنون، هزار و 272 طلبه خواهر است، گفتنی است این مجموعه دارای 112 نیرو کار، 160 استاد و 812 مبلغه است.
حجت‌الاسلام فاضلیان ابراز کرد: از آنجا که استان همدان از نظر فضای آموزشی، بنیه و دانشجو دارای ظرفیت خوبی جهت جذب طلاب سطح 4 است به زودی مرکز جدید این مجموعه واقع در میدان عاشورا شاهد تحصیل طلاب سطح 4 نیز خواهد بود.
وی با بیان اینکه 400 مدرسه علمیه در بخش خواهران در کشور فعال است عنوان کرد: ماه رمضان، ماه نوسازی جسم و روح است و اهمیت بالای این ماه به دلیل نزول قرآن است در این راستا این مجموعه طرح نهضت قرآنی خواهد داشت.
حجت‌الاسلام فاضلیان بیان کرد: طرح نهضت قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران با محوریت حفظ جز 30 در راستای تحقق منویان رهبر مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، در استان همدان اجرا می‌شود در این بین یک مبلغ روزانه یک جسم قرآنی خواهد داشت.

اعزام 120 مبلغه به مساجد
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: در همین راستا این مجموعه تعداد 120 مبلغه به عنوان سخنران به مساجد، پایگاه‌ها، جلسات خانگی و هیآت اعزام کرده است، همچنین 86 مبلغه سطح 2 و 3 نیز جهت پاسخگویی به مسائل شرعی به پایگاه‌ها، مساجد و هیئات مذهبی اعزام شده‌اند.
وی گفت: حوزه علمیه خواهران استان همدان آمادگی اعزام 268 مبلغ به مساجد، حسنیه‌ها، جلسات خانگی،خوابگاه‌های دانشجویی و پایگاه‌های بسیج در شب‌های پرفضلیت قدر را دارد.
حجت‌الاسلام فاضلیان ابراز کرد: 168 طلبه مداح نیز آمادگی پوشش مراسم نیمه رمضان و شب‌های قدر را در سطح استان دارد، همچنین همزمان با ماه مبارک رمضان 372 مبلغه قرآنی جهت آموزش قرآن در رشته های مختلف به هیئات مذهبی اعزام می‌شوند.

مراکز مشاوره مدارس علمیه خواهران همدان آماده ارائه خدمات به مردم
مدیر حوزه علمیه خواهران همدان با اشاره به اینکه 11 مدرسه علمیه استان دارای 11 مرکز مشاوره است گفت: این مراکز آماده پاسخ گویی به مسائل شرعی و رفع رفع مشکلات و اختلافات خانواده‌ها هستند
وی عنوان کرد: جزء خوانی قرآن توسط کانون‌های قرآن و عترت مدارس، برپایی حداقل یک ضیافت افطاری ساده و نشست‌های تخصصی اخلاق با حضور اساتید مجرب و صاحب نظر از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان است، گفتنی است شب‌های احیا 11 مدرسه استان ویژه برنامه لیالی قدر را برگزار خواهند کرد.

برگزاری دوره تخصصی شیعه شناسی در حوزه‌های علمیه خواهران همدان
حجت‌الاسلام فاضلیان ادامه داد: همزمان با ماه مبارک رمضان دوره تخصصی شیعه شناسی ویژه طلاب، مبلغین، اساتید و کادر حوزه علمیه استان برگزار می‌شود، همچنین برپایی 4 نمایشگاه قرآن در مدارس قروه در جزین، فامنین، ملایر و الزهرا همدان ازدیگر برنامه‌های این ماه مبارک است.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران غرب کشور گفت: برگزاری مسابقات قرآن و کتاب خوانی با محوریت کتاب «شهر خدا» تألیف استاد پناهیان، اهدای سبد غذایی به طلاب نیازمند 11 مدرسه استان و برگزاری مسابقه حکمت‌های نهج‌البلاغه و سیری در نهج‌البلاغه ویژه اساتید، طلاب و مبلیغن از دیگر برنامه‌های قابل ذکر در این ماه مبارک است.
وی با اشاره به اینکه پس از ماه رمضان از مبلغین برتر تجلیل می‌شود گفت: راه‌پیمایی باشکوه روز قدس در پاسخ به یاوه‌گویی‌های آمریکا و استکبار جهانی ساعت 11 صبح با سخنرانی سردار آبنوش در میدان امام آغاز و به سمت حسینیه امام حرکت خواهد کرد که در این بین سهم عمده بر عهده بانوان خواهد بود.
انتهای پیام

captcha