استقبال دانشگاهیان و روند ثابت حضور مردم از دهمین شب نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3718912
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۹

استقبال دانشگاهیان و روند ثابت حضور مردم از دهمین شب نمایشگاه قرآن

گروه سلامت ــ نمایشگاه بین‌المللی قرآن دهمین شب خود را در حالی پشت سر گذاشت که استقبال مردم همچنان مانند شب‌های قبل بود در عین حال حضور پررنگ دانشگاهیان جلوه خاصی به نمایشگاه داده بود.

 
استقبال دانشگاهیان و روند ثابت حضور مردم  از دهمین شب نمایشگاه قرآنبه گزارش خبرنگار ایکنا، دهمین روز از بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن در حالی آغاز شد که روند حضور مردم در این نمایشگاه ثابت بوده و اما حضور پرنگ دانشگاهیان جلوه دیگری به نمایشگاه داده بود.
از سو ی دیگر غرفه ایکنا نیز در این شب همانند روز‌های قبل پذیرای مهمانان مختلفی بود. امین پویا قاری بین‌المللی قرآن و استاد حبیب مهکام پیشکسوت قرآنی نخستین مهمانان غرفه ایکنا بودند. پویا در این دیدار به ارزیابی خود نمایشگاه قرآن پرداخت و گفت: استقبال از نمایشگاه قرآن همانند سال‌های قبل پررنگ نبوده و امید می‌رود که طی روز‌های آینده این استقبال بیشتر شود. استاد مهکام نیز با اشاره به جذابیت‌های نمایشگاه بیست و ششم به ارائه پیشنهاداتی مانند استفاده از نیروی نسل جوان در برپایی نمایشگاه پرداخت.
رشید جعفرپور، معاون دفتر امور فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فن‌آوری نیز مهمان بعدی ایکنا بود که در رابطه با فعالیت‌های بخش دانشگاهی که در این دوره به میزبانی وزارت بهداشت برگزار می‌شود، توضیحاتی ارائه داد و همچنین جدید‌ترین اخبار در رابطه با اختتامیه جشنواره قرآنی را به ایکنا اطلاع داد.
بهروز نصیری، عضو شورای معاونین آموزش و پرورش استان تهران با حضور در غرفه ایکنا به توضیحاتی در رابطه با مسأله روز آموزش و پرورش و کودک آزاری یکی از معلمان این نهاد در استان تهران پرداخت.
عبدالکریم بی‌آزار شیرازی، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و نویسنده قرآنی یکی از مهمانان ایکنا در روز دهم بود که در رابطه با فعالیت‌های اخیر دانشگاه مذاهب توضیحاتی ارائه و از چاپ کتاب تفسیر آهنگین قرآن خبر داد.
مهدی قره شیخلو، رئیس دار‌القرآن کریم با حضور در غرفه ایکنا، با بیان اینکه بخش محتوایی نمایشگاه تفاوت چندانی با سال گذشته ندارد، گفت: تخصصی شدن نمایشگاه و برگزاری آن در طول سال و تخصصی‌تر شدن آن در طول سال موجب پر رونق‌تر شدن نمایشگاه و استقبال آن از سوی مردم می‌شود.
سید مفید حسینی، مدیر ارتباطات و بین‌الملل حوزه علمیه و رئیس خبرگزاری حوزه مهمان دیگر ایکنا بود که در مورد مباحاث سلامت در اسلام به گفت‌وگو با خبرنگاران ایکنا پرداخت.
سید حسین خادمیان، خطیب و مبلغ برتر کشور مهمانی بود که پس از افطار وارد غرفه ایکنا شد. وی در این بازدید به موضوع کودک از دیدگاه اسلام پرداخت.
مجید معارف، رئیس دانشکده الهیات دانشگاه تهران نیز پس از بازدید از بخش‌های مختلف بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن از غرفه خبرگزاری ایکنا در این نمایشگاه بازدید کرد و در مورد نشست‌های تخصصی نمایشگاه قرآن در بخش دانشگاهی توضیحاتی به خبر ایکنا ارائه داد.
اکبر روح‌پرور، دیگر مهمان ایکنا بود که در مورد اهمیت اخلاق در فعالیت‌های ورزشی و نقش قرآن در بهبود روحیه ورزشکاران توضیحاتی ارائه داد.
دکتر محمد صادق بیجندی، معاون رییس جهاددانشگاهی و رییس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان آخرین میهمان غرفه ایکنا بود که ضمن بازدید از غرفه جهاد دانشگاهی، بخش دانشگاهی و سایر بخش‌ها، در ساعات پایانی به غرفه ایکنا وارد شد. وی در خصوص اقدامات این مرکز در حمایت از استارت اپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و نوپا نکاتی را اظهار کرد.
همچنین در این روز نشست‌هایی با عنوان جشن شکرگزاری قرآن کریم ویژه پایه سوم ابتدایی در بخش آموزش و پرورش در نمازخانه مصلی تهران برگزار شد که طی آن از ۱۰۰ دانش‌آموز دختر چهار منطقه تهران تقدیر و هدایایی به آنان اهدا شد.
همچنین نشست تحلیل خبری بررسی و تبیین روند انتشار ترجمه‌های فارسی قرآن کریم نیز از جمله نشست‌های برگزار شده در روز دهم نمایشگاه قرآن کریم بود. همچنین دومین مرحله نیمه نهایی مسابقه قرآن چلچراغ علم نیز از سوی جهاد دانشگاهی برگزار شد.
نشست مقایسه ابعاد رسالت جهانی امام خمینی(ره) با انبیاء و مرسلین در قرآن نیز عصر امروز در نمایشگاه بین‌المللی قرآن برگزار شد که حجت‌الاسلام و المسلمین حامد آل یمین در آن طی سخنانی نهضت جهانی امام خمینی(ره) را با حرکت انبیا علیه فراعنه و استکبار مقایسه و مورد بحث قرار داد.
قرآن، فضای نزول و داده‌های باستان شناختی نیز عنوان نشست تخصصی دیگری بود که در بخش بین‌الملل نمایشگاه برگزار شد و طی آن عبدالکریم بی آزار شیرازی و محمد علی خوانین‌زاده، در مورد قرآن و باستان شناسی حضرت ابراهیم(ع) سخن گفت و خوانین‌زاده نیز در مورود کابرد باستان شناسی شبه جزیره عرب در مطالعات قرآنی توصیحاتی ارائه داد.
همچنین در غرفه جهاد دانشگاهی نیز امشب نشستی با عنوان سبک زندگی مؤمنانه در حقیقت و مجاز برگزار شد که طی آن حجت‌الاسلام و المسلمین خادمیان، به اهمیت زیست مؤمنانه در روابط شخصی و اجتماعی پرداخت و بر استفاده صحیح از فضای مجازی تأکید و بر تربیت صحیح فرزندان از سوی مادران تأکید کرد.
به گزارش ایکنا، بیست‌وششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن از ۳۰ اردیبهشت‌ماه تا ۱۴ خردادماه و از ساعت ۱۷ تا ۲۴ در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
انتهای پیام
captcha