برگزاری کرسی های تلاوت در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل
کد خبر: 3718995
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰

برگزاری کرسی های تلاوت در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

گروه فعالیت های قرآنی- رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از برگزاری کرسی های تلاوت و سلسله جلسات تفسیر قرآن کریم در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبر داد.

برگزاری کرسی های تلاوت در دانشگاه علوم پزشکی اردبیلحجت الاسلام حمید واحدی زاده، رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت و گو با ایکنا از اردبیل، گفت: این دفتر در ماه مبارک رمضان و بهار قرآن برنامه های متنوعی جهت اهتمام به توسعه معارف قرآنی و بهره مندی دانشگاهیان از سفره الهی و ضیافت معنوی در این ماه پربرکت برگزار می نماید.
وی، با اشاره به فضیلت های ماه مبارک رمضان، افزود: رمضان ماه توسعه معارف و انوار الهی است و دراین ماه زمینه پذیرش در نفوس انسانها فراهم است .
رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل برگزاری مسابقات قرآنی مجازی دانشگاهیان برای اساتید، کارکنان، دانشجویان و همچنین خانواده های اساتید و کارکنان به همراه جوایز ویژه، برگزاری کرسی های تلاوت و سلسله جلسات تفسیر قرآن کریم در مسجد دانشگاه، ستاد مرکزی، نمازخانه ها و سالن های کنفرانس دانشگاه و مراکز تابعه و همچنین جلسات آموزش تجوید و جزء خوانی قرآن کریم در خوابگاه ها را از برنامه های این ماه عنوان کرد.
وی ادامه داد: استقبال و حضور پرشور دانشگاهیان گرامی از این برنامه ها، فضای معنوی مناسبی در دانشگاه، دانشکده ها و بیمارستان ها با توسعه محافل قرآنی به وجود آورده است.
حجت الاسلام واحدی زاده در ادامه سخنان خود هدف از برگزاری این مراسمات در ایام پرفیض ماه مبارک رمضان را تقویت معارف، باورها و توسعه رفتارهای دینی و جایگاه معنوی قرآن کریم در سطح دانشگاه عنوان کرد.
رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ادامه داد: همان گونه که خداوند متعال در آیه 185 سوره مبارکه «بقره» می فرماید: « شَهرُ رَمَضانَ الَّذي اُنزِلَ فيهِ القُرآنُ هُدىً لِلنّاسِ و بَيِّناتٍ مِنَ الهُدى و الفُرقانِ » ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن برای هدایت و راهنمایی انسان در مسیر حق و تشخیص حق از باطل است و توجه به این نکته، به خصوص در این ایام پربرکت و سرشار از معنویت حائز اهمیت بوده و زمینه های قبول معارف و انوار الهی در نفوس انسانی بیشتر فراهم می کند.
وی درپایان اظهار کرد: امیدوارم در ماه های دیگر هم بتوانیم برنامه های مناسب و مداوم قرآنی به شکل های مجازی و حضوری برای دانشگاهیان ارائه دهیم.
انتهای پیام

captcha