لزوم ساخت مساجد آبرومند در محورهای مواصلاتی شهرها
کد خبر: 3719046
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸

لزوم ساخت مساجد آبرومند در محورهای مواصلاتی شهرها

گروه اجتماعی - نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: باید در بین محورهای مواصلاتی شهر‌ها بتوان مساجد آبرومندی را بنا کرد و این جزء واجب‌ترین خدمات دینی و اجتماعی و انقلابی است زیرا ایجاد مکانی برای استراحت کردن مسافران بروز بسیاری از تصادفات را به حداقل می‌رساند.

لزوم ساخت مساجد آبرومند در محورهای مواصلاتی شهرها

به گزارش ایکنا از استان مرکزی آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، شامگاه سه‌شنبه ۸ خردادماه در چهارمین جلسه شورای هماهنگی آستان قدس رضوی در استان مرکزی اظهار کرد: خدمات آستان قدس امام رضا(ع) از محدوده خراسان رضوی، شمالی و جنوبی را باید به تمامی ایران اسلامی و جهان اسلام بکشانیم و این یک حرکت ارزشمند و با برکت است. باید پیوندها را برقرار و بتوان استفاده بیشتری از این ظرفیت نمود.
وی ادامه داد: نباید نسبت به خدماتی که به عنوان آستان قدس امام رضا(ع) در استان‌ها در حال انجام است، برداشت‌های سیاسی شود.
امام جمعه اراک بیان کرد: به نظر بنده می‌توان رادیو قدس، برنامه‌ها و شبکه‌های مجازی، داخلی، بین المللی، دانشگاه رضوی، حوزه‌های علمیه و مرکز پژوهش‌های آستان قدس را هم به مجموعه آستان قدس اضافه کرد.
دری نجف‌آبادی بیان کرد: کاری که به عنوان میعاد‌الرضا نرسیده به شهر اراک انجام می‌شود، اصل کار یک ضرورت است، بحث تجارت نیست بلکه یک خدمت اجتماعی است.
وی گفت: در زمان استاندار قبلی کلنگ مسجد امام سجاد(ع) در۳۰ کیلومتر اراک زده شد واز آن زمان تاکنون این مساله رها شده است و امیدواریم هرچه زودتر به جریان بیفتد، در 100 کیلومتری اراک ایجاد میعادالرضا بسیار لازم است، باید برای تسریع در انجام این کار همگان کمک کنند و سنگ‌اندازی نشود چرا که یک خدمت اجتماعی است.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تاکید کرد: ایجاد مسجد در شهرک‌های شهر جزء واجب‌ترین کارهاست، باید در بین محورهای مواصلاتی شهر‌ها بتوان مساجد آبرومندی را بنا کرد و این جزء واجب‌ترین خدمات دینی و اجتماعی و انقلابی است زیرا ایجاد مکانی برای استراحت کردن مسافران بروز بسیاری از تصادفات را به حداقل می‌رساند.
دری نجف‌آبادی افزود: مساجد بین‌راهی باید دارای بهداشت، سلامت و امنیت باشد زیرا هنگامی که راننده شتاب‌زده باشد با یک استراحت می‌تواند با نشاط بیشتر به مسیر خود ادامه دهد.
وی در ادامه سخنان خود به سه مناسبت مهم اشاره کرد و گفت: در آستانه سه مناسبت بزرگ ازجمله ولادت امام حسن مجتبی(ع)، ۱۴ خرداد‌ماه و سالگرد رتحال امام راحل و همچنین گرامیداشت قیام خونین ۱۵ خرداد قرار داریم.
امام جمعه اراک گفت: برای برگزاری سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)از انجام فعالیت‌های مساجد و حسینیه‌ها در این قسمت حمایت شود زیرا انجام این کار بسیار ارزشمند است، امام راحل شاخص چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب است.
دری نجف‌آبادی بیان کرد: امام بود و انقلاب بود، هرروز این انقلاب نوروز است و باید تا انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) ادامه پیدا کند. امام راحل ۱۵ خرداد را احیا کرد و استان مرکزی از این حیث مدیون شهدا و آرمان‌های بلند علمای تاریخ از جمله امیرکبیر است.
انتهای پیام

captcha