اعزام ۱۹ هزار‌ نفر از زائرین محروم به مشهد‌الرضا(ع)
کد خبر: 3719056
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
آصفری خبر داد:

اعزام ۱۹ هزار‌ نفر از زائرین محروم به مشهد‌الرضا(ع)

گروه اجتماعی - سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان مرکزی گفت: در طی یک‌سال فعالیت دفتر آستان قدس در استان، توانستیم بالغ بر ۱۹ هزار نفر از زائرین محروم استان به ویژه از روستاها را به مشهد اعزام کنیم.

اعزام ۱۹ هزار‌نفر از زائرین محروم به مشهد‌الرضا(ع)

به گزارش ایکنا از استان مرکزی،محمد‌حسن آصفری، سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان، شامگاه سه‌شنبه ۸ خردادماه در چهارمین جلسه شورای هماهنگی نمایندگی آستان قدس رضوی در استان مرکزی اظهار کرد: این دفتر در طی یکسال حول محور محرومیت‌زدایی فعالیت خود را انجام داده است و وظیفه داریم به دور از نگاه‌های حزبی، سیاسی و جناحی کمک کنیم تا مشکلات کشور حل شود.
سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان مرکزی بیان کرد: با توجه به ظرفیت و فرصت ارزشمندی که به عنوان ساحت مقدس امام رضا(ع) در کشور وجود دارد امیدواریم بتوان از ظرفیت موجود در جهت کمک به محرومیت‌زدایی استفاده کرد.
آصفری گفت: اعزام زائرین محروم به مشهد‌الرضا(ع) از اقدامات این دفتر در استان به شمار می‌رود، لازم به یادآوری است طی دوسال گذشته استان مرکزی رتبه سی‌ام را در اعزام زائر به مشهد داشته است و با اقدامات مناسب و کمک‌های خیرین توانستیم این رتبه را به پنجم ارتقا دهیم و توانستیم بالغ بر ۱۹ هزار نفر از زائرین محروم استان و مشهد اولی به ویژه از روستاها را به مشهد اعزام کنیم.
وی افزود: از دیگر اقدامات دفتر آستان قدس در استان مرکزی کمک برای محله‌های پاک است که با مشکلات عدیده‌ای از جمله آسیب‌های اجتماعی روبرو هستند، در این راستا با شناسایی ۴۰ خانواده گرفتار اعتیاد و هدایت آن‌‌ها به کمپ‌‌های ترک اعتیاد و پرداخت هزینه‌های درمانی و تقدیم لوح پاک با نام علی‌‌بن‌موسی‌الرضا(ع) توانستیم سرانجام این افراد را برای زیارت به مشهد‌الرضا اعزام کنیم.
سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان مرکزی بیان کرد: اعزام ۱۴ تیم در قالب اردوی جهادی در شهرهای خنداب، شازند، زرندیه و اراک به منظور انجام کارهایی ازقبیل تجهیز مدارس، ساخت خانه محرومین و ... از دیگر اقدامات دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان مرکزی به شمار می‌رود.
آصفری در ارتباط با اقدامات انجام شده در ارتباط با اشتغال‌زایی گفت: در ارتباط با اشتغال‌زایی ۴۵۰ فقره وام قرض‌الحسنه به افراد نیازمند اعطا شده ‌است، در خصوص صنایع دستی نیز ۲۷ مورد اشتغال انجام شده است.
وی افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به موضوع افزایش جمعیت در ارتباط با بحث ناباروری، هزینه‌های زوج‌هایی که با این مشکل مواجه هستند به صورت کمک بلا‌عوض و اعطای وام قرض‌الحسنه به آن‌ها پرداخت شده است.
سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان مرکزی بیان کرد: درطی فعالیت دفتر آستان قدس رضوی در استان ۷ مورد اردوی جهادی پزشکی اتفاق افتاده است و بالغ بر ۸۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی به روستاهای دور‌دست شازند، تفرش و ساوه ارسال شده و خدمات درمانی ۱۸۰۰ نفر از روستاییان این نواحی انجام شده است.
آصفری گفت: با توجه به اشتیاق کمک به آستان مقدس امام رضا(ع) در طی این یکسال فعالیت ستاد آستان قدس رضوی در استان ۱۲۰۰ نفر به عنوان خادم از اقشارمختلف جامعه جذب شدند.
وی بیان کرد: در سال جاری برای دانش‌آموزان ۱۲۰۰ بسته کمک‌آموزشی شامل کیف و دفتر درنظر گرفته و با مساعدت فرهنگیان به عنوان خادم‌الرضا کلاس‌های آموزشی برگزار شد.
سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان مرکزی گفت: از ابتدای سال تاکنون دومرحله سبد کالایی بین نیازمندان توزیع شده است به طوری که در مرحله اول ۲۳۰۰ و در ماه مبارک رمضان ۷۰۰ سبد کالا توزیع شده است.
انتهای پیام

captcha