رونمایی از کتاب «عفاف، جاودانه‌خواهی لذت»/ عفاف؛ از اساسی‌ترین موضوعات امنیت ملی حکومت دینی
کد خبر: 3719227
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۸

رونمایی از کتاب «عفاف، جاودانه‌خواهی لذت»/ عفاف؛ از اساسی‌ترین موضوعات امنیت ملی حکومت دینی

گروه ادب ــ هانی چیت چیان یکی از نویسندگان کتاب «عفاف، جاودانه‌خواهی لذت» در مراسم رونمایی از این اثر گفت: براساس سوره نور، عفاف از اساسی‌ترین موضوعات امنیت ملی حکومت دینی است و اگر کسی می‌خواهد حکومت دینی را زمین بزند، باید عفاف را زمین بزند تا حکومت را از بین ببرد؛ بنابراین بی‌عفتی‌های جامعه را نباید ساده بگیریم، چراکه پشت‌پرده‌هایی برای ترویج این بی‌عفتی‌ها در جریان است.

عفاف؛ از اساسی‌ترین موضوعات امنیت ملی حکومت دینی

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم رونمایی از کتاب «عفاف، جاودانه‌خواهی لذت» امشب نهم خردادماه پیش از افطار با حضور هانی چیت‌چیان، نویسنده کتاب در غرفه خبرگزاری ایکنا در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.

هانی چیت‌چیان، درگفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به محتویات کتاب عفاف، جاودانه‌خواهی لذت، اظهار کرد: این کتاب حاصل یک کلاس آموزشی تخصصی با روش تدبر در قرآن است و ما به عنوان تکلیف کلاس آن را تبدیل به کتاب کرده‌ایم.

وی افزود: این کتاب از دو وجه دارای دو اهمیت است که می‌توان به موضوع کتاب و روش کتاب اشاره کرد. روش تدبر در قرآن و موضوع عفاف در این کتاب بسیار پراهمیت است. یکی از چالش‌هایی که با آن مواجه هستیم، نشان دادن کارها با متن دین است. ما در انقلاب و حکومتی هستیم که بنایش این است که قرآن کتاب اصلی و قانونش براساس قانون باشد.

نویسنده اثرعفاف، جاودانه‌خواهی ادامه داد: این ضرورت مطرح است که زمانی که با مسأله‌ای روبرو می‌شویم به قرآن رجوع کنیم و برای حل مشکلات‌مان پاسخ‌های قرآنی پیدا کنیم. مهم‌ترین مسائل موضوعی در کشور این است که حکومت دینی، مسائل اجتماعی جامعه را حل کنند یعنی دین برای مسائل اجتماعی راه‌حل داشته باشد که اول و آخر دین قرآن است.

چیت‌چیان اظهار کرد: کتاب عفاف با این رویکرد است که با مسائل اجتماعی همچون عفاف با عنایت و تدبر در آموزه های قرآنی راه‌حلی بیابیم و این کتاب با روش «از موضوع تا عملیات» در کلاس‌هایی آموزشی که در مدرسه دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران برگزار شده بود، کوشیده است تا پاسخ قرآنی را بیابد.

وی افزود: با روش تدبر در قرآن موضوع عفاف را به درستی تبیین و برای آن در سه سطح راهبرد ارائه کرده‌ایم که می‌توان به راهبردهای سطح حاکمیت، راهبردهای مربوط به خواص جامعه و راهبردهای مربوط به عموم جامعه اشاره کرد.

نویسنده این اثر گفت: این کتاب حاصل پژوهش هایی از اینجانب و احمدرضا اخوت در باب عفاف از منظر قرآن بوده است و نگارش آن حدود 6 ماه زمان را به خود اختصاص داد. 

وی بیان کرد: براساس سوره نور عفاف از اساسی‌ترین موضوعات امنیت ملی حکومت دینی است و اگر کسی می‌خواهد حکومت دینی را زمین بزند باید عفاف را زمین بزند تا حکومت را از بین ببرد؛ بنابراین بی‌عفتی‌های جامعه را نباید ساده بگیریم؛ چراکه این بی‌عفتی‌ها ترویج دهنده فحشاست که توسط پشت پرده‌هایی صورت می‌گیرد.

چیت‌چیان اظهار کرد: اگر مروری بر سوره نور داشته باشیم متوجه سطح‌بندی مخاطبان و نقش ویژه آنها خواهیم شد و ما نیز در فصل آخر این اثر نگاهی به این موضوع داریم. همچنین در فصل آخر کتاب گذری بر سند 2030 داشته ایم که این فصل از کتاب می‌تواند جایگزینی باشد بر آن بخش از سند 2030 که مربوط به مسائل جنسی کودکان و نوجوانان است.

وی افزود: این کتاب شامل پنج فصل است که می‌توان به فضای عفاف، راهبردهای تحقق عفاف از منظر روایات، ساختار جامعه عفاف براساس سوره نور، راهبردهای عملیاتی عفاف در جامعه با استفاده از سوره نور و روایات، بیان مسائل جنسی و عفاف؛ باورهای رشد کودکان و نوجوانان اشاره کرد.

این پژوهشگر قرآنی در پایان گفت: عفاف در منطق قرآن به این گونه نیست که لذت‌ها کنار گذاشته شود بلکه لذت را ماندگار می‌کند. همچنین موضوع سوره نور برای عفاف دو راهبرد اساسی را در نظر گرفته است؛ اول آنکه چشمانش را بپوشد و دوم آنکه حجاب داشته باشد و هرچیزی را به نمایش نگذارد.

همچنین، کتاب «عفاف؛ جاودانه‌خواهی لذت» به کوشش هانی چیت چیان و احمدرضا اخوت(پژوهشگر و مدرس قرآن و در 200 صفحه به همت انتشارات قرآن و اهل بیت نبوت به نگارش درآمده است و با بهای 10 هزار تومان در بازار نشر به فروش می‌رسد.

انتهای پیام

captcha