رونمایی از ‌پرتال جامع علوم و معارف قرآنی
کد خبر: 3719236
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۳
در نمایشگاه قرآن انجام گرفت؛

رونمایی از ‌پرتال جامع علوم و معارف قرآنی

گروه فناوری اطلاعات ــ پرتال جامع علوم و معارف قرآنی پس از چهارسال طراحی و تدوین به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن رونمایی شد.

رونمایی از ‌پرتال جامع علوم و معارف قرآنی

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ پرتال جامع علوم و معارف قرآنی، عصر چهارشنبه 9 خرداد ماه در محل بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و با حضور حجت‌الاسلام یوسفی مقدم، رئیس پژوهشکده قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و خوراکیان، معاون مرکز ملی فضای مجازی رونمایی شد.

محمدرضا یوسفی مقدم، رئیس پژوهشکده قرآنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در این مراسم با بیان اینکه طراحی پرتال از سال 93 آغاز شده است، گفت: می‌توان ادعا کرد هیچ سایت قرآنی در کشور یافت نمی‌شود که چنین محتوای تخصصی قرآنی داشته باشد زیرا این پرتال حاصل 30 سال تلاش 300 محقق است.

وی افزود: در حال حاضر 9 ترجمه فارسی و 3 ترجمه خارجی با قابلیت مقایسه و برداشت‌های تفسیری، شان نزول‌ها و مباحث صرف و نحوی بارگذاری شده است. همچنین فرهنگ 33 جلدی قرآن کریم با سه هزار موضوع، دائرة المعارف قرآن کریم با 3200 موضوع قرآنی، 4 هزار پایان نامه قرآنی و 10 هزار پرسش و پاسخ قرآنی در بخش پرسمان قرآنی این پرتال برای علاقه‌مندان قابل استفاده است.

لازم به ذکر است این پرتال به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم راه‌اندازی شده و آدرس اینترنتی آن www.quran.isca.ac.ir است.

انتهای پیام

captcha