آمادگی فلسطینیان برای برپایی دهمین تظاهرات جمعه بازگشت
کد خبر: 3719462
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰

آمادگی فلسطینیان برای برپایی دهمین تظاهرات جمعه بازگشت

گروه بین‌الملل: شهروندان فلسطینی ساکن نوار غزه برای برپایی دهمین تظاهرات جمعه بازگشت با عنوان «از غزه تا حیفا، اتحاد خون و سرنوشت» آماده می‌شوند.

آمادگی فلسطینیان برای برپایی دهمین تظاهرات جمعه بازگشت
به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کمیته ملی راهپیمایی بازگشت و رفع محاصره غزه با صدور بیانیه‌ای از برپایی دهمین تظاهرات جمعه خشم و بازگشت با عنوان «از غزه تا حیفا، اتحاد خون و سرنوشت» که قرار است، امروز(11 خردادماه) برگزار شود، خبر داد.
 
همچنین جنبش جوانان «حیفا» از فلسطینیان ساکن در محدوده معروف به خط سبز(اراضی اشغالی فلسطین) خواست که در حمایت از غزه در تظاهرات امروز شرکت کنند.
 
 انتظار می‌رود، تظاهرات امروز طبق روال جمعه‌های گذشته به هنگام ظهر از سراسر نوار غزه به سمت مناطق مرزی با سرزمین‌های اشغالی آغاز شود و بار دیگر شاهد درگیری شدید فلسطینی‌ها با نظامیان اسرائیلی باشیم.
 
از سوی دیگر، هزاران فلسطینی از ساعات اولیه بامداد امروز حرکت خود به سمت قدس شریف برای حضور در سومین نماز جمعه ماه رمضان در مسجدالاقصی را آغاز کرده‌اند، این در حالی است که ایست‌بازرسی‌هایی که از سوی اشغالگران اسرائیلی ایجاد شده، شاهد حضور خیل عظیم نمازگزاران فلسطینی است و انتظار می‌رود حدود 250 هزار نفر در نماز جمعه امروز شرکت ‌ کنند.
 
براساس آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطین بر اثر تظاهرات‌های جمعه بازگشت که از 30 مارس(10 فروردین‌ماه) سال جاری آغاز شده، تاکنون 116 فلسطینی شهید و  13190 نفر زخمی شدند.
 
انتهای پیام
captcha