شاخصه‌های امت واحده اسلامی در اندیشه امام خمینی(ره)
کد خبر: 3719490
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰

شاخصه‌های امت واحده اسلامی در اندیشه امام خمینی(ره)

گروه سیاست و اقتصاد – استقلال، اتحاد و داشتن روحیه مقاومت مهم‌ترین شاخصه‌های امت واحده اسلامی در اندیشه امام خمینی(ره) است.

///س.وزه رحلت امام/// 13 رحلتشاخصه‌های امت واحده اسلامی در اندیشه امام خمینی(ره)

زهره رحیمی، مدیر مسئول بخش بانوان ستاد امر به معروف و نهی از منکر منطقه ثامن در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص شاخصه‌های امت واحده اسلامی در اندیشه های امام خمینی(ره) بیان کرد: اولین بحث در این خصوص استقلال است که ان امر با اتحاد بین دولت و مردم میسر خواهد شد.
وی در تشریح این مطالب اضافه کرد: با توجه به شعار سال در حمایت از کالای ایرانی اگر تولید کننده ما از سوی دولت حمایت ویژه شود، در هر صنعتی به خودکفایی رسیده و باعث می‌شود به بیگانگان تکیه نداشته باشیم.
رحیمی با اشاره به آیات کلام وحی در خصوص اینکه مومنان برادر دینی یکدیگرند، ادامه داد: دومین شاخصه امت واحده اسلامی که امام خمینی(ره) به آن تأکید داشتند، اتحاد بین شیعه و سنی بود.
این کارشناس حوزه امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: داشتن روحیه مقاومت از دیگر شاخصه‌های امت واحده اسلامی در اندیشه امام راحل است چرا که از صدر اسلام تاکنون هر جا مسلمانان ثابت قدم بودند به پیروزی رسیدند.
وی با بیان اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید: «و ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم»، گفت: با استناد به این آیه اگر دین خدا را یاری کنید، خداوند یاریتان خواهد کرد و این وعده پروردگار است هر چند مسلمانان در این راه جان خود را از دست دهند اما کشته شدگان راه خدا، بر اساس کلام خدا نزد پروردگارشان عند ربهم یرزقون هستند.

امام خمینی(ره) پایه گذار روز قدس بودند
این کارشناس حوزه امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: امام خمینی(ره) پایه گذار روز قدس بودند چرا که روز قدس، روز بیداری جهان اسلام است که این امر باعث برطرف شدن ضعف و ایجاد اتحاد بین مسلمانان جهان شده است.
مدیر مسئول بخش بانوان ستاد امر به معروف و نهی از منکر منطقه ثامن اضافه کرد: گرامیداشت روز قدس از ایران آغاز شد اما امروز در دل کشورهای استکباری این بیداری اتفاق افتاده است.
رحیمی بیان کرد: امام خمینی(ره) برای تشکیل امت واحده اسلامی از بصیرت افزایی استفاده کردند به این صورت که چهره واقعی دشمنان اسلام را به مردم شناساندند و این امر در کلام امام که آمریکا، شیطان بزرگ و جهان خوار است به وضوح پیداست.
وی با اشاره به حدیث ثقلین که پیامبر اسلام(ص) تنها راه نجات امت اسلامی را تمسک جستن به قرآن و اهل بیت(ع) بیان فرمودند، ادامه داد: بر اساس این حدیث گرانبها که رهایی امت اسلامی در گروه تمسک به قرآن و عترت است، عبرت از تاریخ بر اساس آیات و روایات برای عدم تکرار تاریخ دیگر ابزار امام راحل در تشکیل امت واحده اسلامی بود.
این کارشناس حوزه امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: شیوه دشمنان اسلام تفرقه بینداز و حکومت کن است و مهم‌ترین عامل که بعد از انقلاب که مانع ایجاد امت واحده اسلامی شد تفرقه بود که تنها راه رهایی از این امر بصیرت افزایی است.
وی با بیان اینکه پیامبر اعظم(ص) با بصیرت افزایی انقلاب کردند، بیان کرد: با بصیرت افزایی باید به سوی تمدن اسلامی و مصادره آن به جهان قدم برداریم.
رحیمی گفت: وظیفه ما در مقابل منویات امام خمینی(ره) جلوگیری از تحریف اندیشه‌های امام راحل و ترویج کلام ایشان و اجرایی کردن منویات امامین انقلاب در حوزه اقتصادی که باعث خودکفایی و استقال کشور خواهد شد، در حوزه سیاسی و نظامی که منتج به حفظ توان نظام و امنیت می‌شود، در حوزه فرهنگی و اجتماعی که ترویج فرهنگ اسلامی را به دنبال دارد.
وی تصریح کرد: مهم‌ترین بحث در حوزه فرهنگی و اجتماعی ترویج امر به معروف و نهی از منکر است که احیای این فریضه عظیم احیای بسیاری از فرایض دین را به همراه دارد و ایران اسلامی را به یک الگوی سازنده در جهان اسلام تبدیل خواهد کرد.
کارشناس حوزه امر به معروف ونهی از منکر، ولایت مداری را از دیگر منویات امام خمینی(ره) برشمرد و اظهار کرد: امام فرمودند: پشتیبان ولایت فقیه باشید که به مملکت آسیب نرسد. لذا هر زمان گوش به فرمان ولایت بودیم پیروزی نصیبمان شد.
قرارداد FATF یک منکر بزرگ اقتصادی است
مدیر مسئول بخش بانوان ستاد امر به معروف و نهی از منکر منطقه ثامن، شکست طرف ایرانی در برجام را عدم پیروی از فرمان ولایت فقیه برشمرد و اضافه کرد: اگر در ادامه این موضوع از دستورات رهبری پیروی شود این شکست قابل جبران خواهد بود.
وی ادامه داد: قرارداد FATF یک منکر بزرگ اقتصادی است چرا که با قبول این قرارداد به دشمن اجازه دخالت در امور اقتصادی کشورمان می‌دهیم که این امر باعث خواهد شد که دشمنان از ضعف و قوت اقتصاد کشور آگاه شود که این امر به صلاح جامعه اسلامی نخواهد بود.
انتهای پیام

 

 

captcha