ملت ایران در روز قدس حماسه‌ای‌ بزرگ و معنوی‌ خلق می‌کند
کد خبر: 3719499
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸
امام‌جمعه قزوین:

ملت ایران در روز قدس حماسه‌ای‌ بزرگ و معنوی‌ خلق می‌کند

گروه سياست و اقتصاد- امام‌جمعه قزوین گفت: در جمعه پیش‌ رو راهپیمایی روز قدس برگزار خواهد شد؛ بنابراین باید خود را برای آفریدن حماسه معنوی دیگری آماده کنیم.

ملت ایران در روز قدس حماسه‌ای‌ بزرگ و معنوی‌ خلق می‌کند

به گزارش ايكنا از قزوین،‌ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، با اشاره به در پیش بودن شب‌های احیا اظهار کرد: در طول سال فقط یک‌شب قدر داریم اما هر شبی که انسان باخدا و قرآن زندگی کند و با ذکر و معنویت همراه باشد، شب احیاست.
وی تصریح کرد: این سه شبی که رسم است در ماه مبارک رمضان به‌عنوان شب احیا می‌شناسیم به این خاطر است که لیله‌القدر احتمالش در این سه شب بیشتر از هر زمان دیگری است و ما در شب‌های احیا دنبال شب قدر هستیم و می‌دانیم که فقط دریکی از این شب‌ها، شب قدر قرارگرفته است.
امام‌جمعه قزوین افزود: قرآن کریم در سوره قدر به ما می‌گوید که این یک‌شب به حدی بزرگ و باعظمت است که نباید اجازه دهیم از دست ما برود و از برکات آن بی‌نصیب بمانیم؛ هیچ‌چیزی نمی‌تواند جبران از دست رفتن شب قدر را برای ما داشته باشد.
وی اضافه کرد: در شب قدر باید با قرآن کریم ارتباط خوبی برقرار کنیم و این ارتباط را در طول سال ادامه دهیم؛ هر آیه‌ای که در دل ما وارد می‌شود مثل باران رحمتی است که بر جان تشنه ما می‌بارد و این دل را زنده کرده و حیات می‌بخشد.

اهميت يوم‌الله 15 خرداد فراموش نشود

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به مناسبت‌های نیمه خردادماه ادامه داد: امام خمینی (ره) فرمودند «نیمه خردادماه را برای همیشه عزای عمومی اعلام می‌کنم» و خودشان نیز در همین ایام به ملکوت اعلی پیوستند و برای همیشه جامعه ما را در عزاداری خودش و شهدای مظلوم نیمه خرداد متوجه کرد.
امام‌جمعه قزوین تصریح کرد: امام راحل در پانزدهم خردادماه سال 42 یارانی داشت که به شهادت رسیدند و ایشان با توکل به خدا پا در میدان مبارزه گذاشت و راه آن‌ها را ادامه داد و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و کشتی انقلاب را هدایت کرد و به یاران شهیدش پیوست.
وی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند ملت بزرگ ایران سالروز 15 خرداد را که یوم‌الله است زنده نگه می‌دارند؛ یعنی مردم نباید اهمیت این روز را فراموش کنند چراکه سرآغاز نهضت بزرگ اسلامی و تحولات بزرگ جهانی محسوب می‌شود.
آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: امام راحل نشان دادند که نیمه خرداد از جنس عاشورا و حماسه مظلومانه اباعبدالله الحسین (ع) است و 15 خرداد و 22 بهمن را بزرگ و از ایام‌الله نامیدند و بر ملت شریف و ارزشمند ایران درود فرستادند چراکه آن‌ها در یوم‌الله 15 خرداد و 22 بهمن حماسه آفریدند.
وی افزود: وقتی ارتحال امام خمینی (ره) پیش آمد مجلس خبرگان رهبری در اقدامی بجا و شایسته رهبر فرزانه انقلاب را جانشین ایشان انتخاب کردند و هرروز بیشتر از گذشته مردم درمی‌یابند که چقدر این انتخاب خدایی بود که راه و انقلاب امام به بهترین شکل پس از ایشان ادامه پیدا کرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اضافه کرد: رهبری فرمودند این انقلاب بی ‌نام خمینی (ره) در هیچ جای جهان شناخته شده نیست و ایشان با این اعتقاد والا و ارزشمند ناخدای کشتی انقلاب شدند تا مرحله دوم انقلاب امام را پیش ببرند.
وی عنوان کرد: زمانی انقلاب اسلامی در چهاردیواری مدرسه فیضیه بود اما امروز کشور به کشور، لشکریان دین را در صفوف مقاومت و استقامت هدایت می‌کنیم و هرروز بیشتر از گذشته اتحاد صفوف مسلمانان را مشاهده می‌کنیم و این‌ها برکات رهبری‌های خردمندانه، شجاعانه، معنوی و برخاسته از الهامات الهی رهبر فرزانه انقلاب است.

قزوین برای برپایی باشکوه‌تر نماز جمعه نیازمند احداث مصلی است

آیت‌الله عابدینی اذعان کرد: امیدواریم همه دست‌به‌دست هم دهیم تا با توجه به کمبودهای فضا برای برگزاری نماز جمعه، بتوانیم مصلای نماز جمعه که مکانی فاخر برای برگزاری نماز جمعه باشد راه‌اندازی کنیم؛ البته مسجدالنبی نیز مکانی قابل‌احترام برای همه ماست اما مکان نماز جمعه باید شرایط را برای حضور مردم به سهولت فراهم کند.
خطیب جمعه قزوین تصریح کرد: این جمعیت انبوهی که برای نماز جمعه حضور پیدا می‌کنند و در ماه رمضان حضورشان بیشتر می‌شود از آن‌ها درخواست می‌کنیم که در ایام دیگر نیز نماز جمعه را تنها نگذارند و همین‌جا با خدای متعال عهد و پیمان ببندیم که 52 هفته سال توفیق حضور در مراسم نماز جمعه را داشته باشیم و حتی با دعوت و تشویق دوستان خود به حضور در این فریضه الهی بر شکوه نماز جمعه بیفزاییم.

اجرای عدالت امام علی (ع)، عامل شهادت ایشان شد

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به ایام شهادت امیر مؤمنان (ع) عنوان کرد: دانشمند مسیحی زمانی که برای امام علی (ع) کتاب می‌نویسد؛ می‌گوید این امام همام به علت شدت اجرای عدالتش در محراب عبادت خود در مسجد به شهادت رسید.
امام‌جمعه قزوین افزود: امیر مؤمنان (ع) به حدی به اجرای عدالت در جامعه پایبند بود که اجازه نداد به کسی حقوق نامشروع پرداخت شود، اجازه نداد شاهد تبعیض، ظلم و فاصله گرفتن طبقات مرفه و مردم ضعیف و فقیر شود، اجرای عدالت امام علی (ع)، عامل شهادت ایشان شد.
آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: در جمعه پیش‌ رو راهپیمایی روز قدس برگزار خواهد شد؛ بنابراین باید خود را برای آفریدن حماسه معنوی دیگری آماده کنیم.
خطیب جمعه قزوین در پایان تأکید کرد: از همه دست‌اندرکاران می‌خواهیم به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که این راهپیمایی طولانی نشود تا مردم روزه‌دار اذیت نشوند و حضور مردم در این راهپیمایی به‌صورت جدی‌تر باشد.

انتهای پیام

captcha