قرآن و مفاتیح دست‌نویس بچه‌های عشایر در غرفه «دارالقرآن عشایر»
کد خبر: 3719509
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۸

قرآن و مفاتیح دست‌نویس بچه‌های عشایر در غرفه «دارالقرآن عشایر»

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ قرآن، مفاتیح و نهج‌البلاغه نوشته‌شده به دست بچه‌های عشایر در غرفه دارالقرآن عشایر آموزش و پرورش به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ غرفه دارالقرآن عشایر در بخش آموزش و پرورش کمیته نهادهای عمومی و بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن قرار دارد.

این غرفه که فضاسازی‌اش با چادر شب بافته‌شده به دست عشایر، مفروش شده با گلیم دست بافت بانون عشایر و دیوار کوب با سیاه قلم و کارهای دستی دانش‌آموزان عشایر است، رنگ‌وبویی متفاوت به بخش آموزش و پرورش داده است.

روزانه در این غرفه دانش آموزان عشایر با تشکیل حلقه‌های انس با قرآن در پشت رحل‌ها به تلاوت آیاتی از کلام وحی با صدای بلند می‌پردازند. همچنین آثار خوشنویسی، نقاشی و طراحی سیاه قلم و حضور حافظان و قاریان عشایر تهران از جوادآباد، پاکدست، پیشوارف ملارد، فیرزکوه، رودهن و دماوند ارائه می‌شود.

همچنین در این غرفه قرآن، مفایتح و نهج‌البلاغه گلانیگور شده از دست‌نویس بچه‌های عشایر از استان‌های کرمان، آذربایجان غربی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده شده است.

یادآور می‌شود، بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از 31 اردیبهشت‌ماه تا 14 خردادماه از ساعت 17 تا 24 در مصلای امام خمینی(ره) میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

انتهای پیام

captcha