نمایشگاه قرآن در فواصل مختلف سال برگزار شود/ پاسخ به نیاز مخاطب با برپایی نمایشگاه تخصصی
کد خبر: 3719512
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹
قره‌شیخلو خواستار شد؛

نمایشگاه قرآن در فواصل مختلف سال برگزار شود/ پاسخ به نیاز مخاطب با برپایی نمایشگاه تخصصی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس سازمان دارالقرآن با اشاره به اینکه بهتر است طی ایام سال پنج نمایشگاه کوچکتر اما تخصصی‌تر برگزار شود، اظهار کرد: تخصصی برپا شدن نمایشگاه قرآن در حال حاضر ضروری است تا هر قشر بنا بر نیازی که دارد از فضای نمایشگاه در طول سال استفاده کند.

مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، درباره بیست و ششمین نمایشگاه قرآن، عنوان کرد: از لحاظ محتوایی نمایشگاه به مانند سال‌های گذشته است، اما از لحاظ شکلی و فضاسازی امسال متفاوت‌تر است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا نمایشگاه قرآن با گذر ۲۶ سال از عمرش توانسته جایگاه واقعی‌اش را میان مردم پیدا کند، اظهار کرد: این را باید آمار، ارقام و مسئولان بر اساس شاخصه‌های لازم طی بازه زمانی ۱۵ روز فعالیت نمایشگاه قرآن اعلام کنند تا همه بدانند که درصد مراجعه مردم نسبت به سال‌های گذشته چه میزان بیشتر شده است و حجم مراجعه چگونه بوده است.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم درخصوص ضرورت برپایی نمایشگاه قرآن اظهار کرد: در این زمینه شکی نیست و حتی معتقدم باید نمایشگاه‌های قرآن داشته باشیم. نمایشگاه قرآنی که طی این سال‌ها برگزار شده است حالت کشکولی دارد یعنی همه چیز در آن هست و شاید مخاطبی که به آن مراجعه می‌کند دچار سردرگمی شود و نتواند نیاز خاصش را برطرف کند.

وی ادامه داد: چه اشکالی دارد که این نمایشگاه را به چهار و یا پنج محور تقسیم کنیم و در طول سال، هر فصل نمایشگاه قرآن با محوریت‌های مجزا، چون مکتوبات، رسانه‌های دیجیتال، آموزش و پژوهش‌های قرآنی برگزار شود.

رئیس سازمان دارالقران الکریم با تأکید بر اینکه باید پس از بیست و شش دوره برپایی، نمایشگاه قرآن از این حالت کشکولی خارج شود، عنوان کرد: تخصصی برپا شدن نمایشگاه قران در حال حاضر لازم و ضروری است تا هر قشر بنابر نیازی که دارند، از فضای نمایشگاه استفاده کند آن هم در طول سال و چرا باید محدود به زمان ۱۰ و یا ۱۵ روزه شود.

وی با اشاره به اینکه بهتر است طی ایام سال پنج نمایشگاه کوچکتر، اما تخصصی‌تر برگزار شود، اظهار کرد: آن هنگام هر فرد براساس حوزه نیازش مراجعه می‌کند و مسئولان نیز با ارائه محصولات و عرضه پژوهش‌ها در هر بخش سعی در برطرف کردن نیاز‌های مراجعه‌کنندگان دارند.

قره‌شیخلو با اشاره به اینکه خوب است نمایشگاه مرکزی قرآن در مصلی برگزار شود، اظهار کرد: در کنار نمایشگاه مرکزی می‌توانیم ۵۰ نمایشگاه در مناطق مختلف سطح شهر داشته باشیم و به فروش محصولات بپردازیم تا همه مردم دسترسی راحتی داشته باشند، چرا که خیلی از مردم بنا به دلایل مختلف، چون دوری راه و ترافیک و ... نمی‌توانند از نمایشگاه مرکزی استفاده کنند و و حتی می‌توانیم ۱۰۰ نمایشگاه کوچک دیگر نیز در مناطق مختلف با موضوعات مختلف داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه در عقبه نمایشگاه قرآن تفکر کم است، بیان کرد: این نمایشگاه تبدیل به عادت و سنتی شده است و هر ساله فقط رنگ و لعاب آن را افزایش می‌دهیم که این خود خوب است، اما اینکه یکسال تفکر کنیم و درصدد باشیم تا نمایشگاه قرآن را بر طبق نیاز و شرایط روز برپا کنیم، صورت نمی‌گیرد.
رئیس سازمان دارالقران الکریم گفت: اگر پس از استراحت حدود یک هفته‌ای بعد از برپایی نمایشگاه قرآن شروع به فکر و برنامه‌ریزی برای نحوه برپایی نمایشگاه قرآن سال آینده کردیم آن هنگام می‌توانیم منتظر اتفاقات خوب باشیم.

بادآور می‌شود، بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۳۱ اردیبهشت‌ماه تا ۱۴ خردادماه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ در مصلای امام خمینی (ره) میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

انتهای پیام

captcha