بی‌بصیرتی؛ اولین مشکل در شرایط امروز جامعه
کد خبر: 3719514
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶

بی‌بصیرتی؛ اولین مشکل در شرایط امروز جامعه

گروه سیاست‌ واقتصاد- امام جمعه مشهد اشاره به اینکه در شرایط امروز جامعه بی‌بصیرتی مردم اولین مشکلی است که برای ما پیش می‌آید، تصریح کرد: اینکه مردم ما بصیرت نداشته باشند، افراد و جریان‌ها را نشناسند، زاویه با رهبری را تشخیص ندهند و تسلیم افرادی به دلیل سابقه آن‌ها شوند، این فرد روزی برای قدرت‌یابی دنیای خود اطراف رهبر و پشت سر رهبر بود اما امروز که با رهبری زاویه پیدا کرده، با عنصری منافق تفاوتی ندارد.

بی بصیرتی اولین مشکل در شرایط امروز جامعه

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه‌های سیاسی-‌عبادی این هفته نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی ضمن تبریک میلاد مسعود امام حسن مجتبی(ع)، اظهار کرد: نام امام حسن(ع) با عنوان مظلومیت آن هم مظلومیت فوق‌العاده اسرارآمیز آمیخته است و تداعی می‌کند.
وی با بیان اینکه مظلومیت امام حسن(ع) تابلویی از مظلومیت امام علی(ع) است، عنوان کرد: ریشه مظلومیت امام حسن(ع) در بی‌بصیرتی مردم بود، این ملاک باید در مقام شناخت افراد برای ما روشن باشد عده‌ای این طرف میز و طرف رهبری هستند و به آن طرف میز می‌روند و مقابل رهبری قرار می‌گیرند، در زمان امام حسن(ع) نیز همین مسئله پیش آمد.
آمریکا عنصر شکست خورده است
آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه امروز شرایط کشور ما از این نظر واقعا حساس است، ابراز کرد: آمریکا عنصری شکست خورده در تمام مبارزات، توطئه‌ها و فتنه‌ها است، آمریکا 40 سال با ما جنگید، قدرتی که عنوان می‌کند من ابرقدرت دنیا هستم اما کارنامه 40 ساله دولت آمریکا در برابر انقلاب ایران شکست است.
امام جمعه مشهد ادامه داد: امروز کار آمریکا به جایی رسیده است که مملکتی روی کره زمین نیست که پرچم آمریکا را آتش نزند، حتی مملکتی که با مزدورانش می‌خواهد این کشور را کاملا کنترل کند مثل عربستان سعودی، در عین حال پرچم آمریکا به آتش کشیده می‌شود.
وی با بیان اینکه آمریکا در حال حاضر اطراف ما را محاصره کرده و مثل سگ پارس می‌کند اما جرأت نزدیک شدن ندارد، تشریح کرد: قدرت و پایمردی این ابرقدرت دنیا را به زانو درآورده که نمی‌تواند حرکت نظامی علیه ما انجام دهد، آمریکا به انواع توطئه‌ها و فتنه‌های سیاسی متوسل می‌شود که تحریم، حصر اقتصادی و نفوذ جاسوسی ایجاد می‌کند.
آیت‌علم‌الهدی با اشاره به اینکه در این موقعیت بی‌بصیرتی مردم اولین مشکلی است که برای ما پیش می‌آید، تصریح کرد: اینکه مردم ما بصیرت نداشته باشند، افراد و جریان‌ها را نشناسند، زاویه با رهبری را تشخیص ندهند و تسلیم افرادی به دلیل سابقه آن‌ها شوند، این فرد روزی برای قدرت‌یابی دنیای خود اطراف رهبر و پشت سر رهبر بود اما امروز که با رهبری زاویه پیدا کرده، با عنصری منافق تفاوتی ندارد.
مردم و مسئولان در اجرای نسخه رهبری کوتاه آمدند
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه باید به مقابله با حصر و توطئه اقتصادی آمریکا علیه خود توجه داشته باشیم، ابراز کرد: از چهار سال قبل رهبری نسخه‌ای دادند تا به وسیله آن در مقابل استکبار و آمریکا بایستیم و در عرصه اقتصاد مقابله کرده و این توطئه آمریکا را همچون تمام توطئه‌ها با شکست مواجه کنیم اما مردم و مسئولان در اجرای این نسخه رهبری کوتاه آمدند.
وی افزود: بیان می‌شود که جنس خارجی مصرف نکنید و بازار ما بازار کالای غیرایرانی نباشد اما بازار ما بازار کالای غیرایرانی شده است که از مسیر مستقیم رسمی یا قاچاق وارد کشور می‌شود، منقل خارجی وارد کردند مگر در این مملکت نیاز چقدر است که منقل خارجی وارد کنیم.
علم‌الهدی با اشاره به اینکه باید با کمال شرمندگی عرض کنم که ملت ما در این امتحان موفق نبودند، تشریح کرد: مردم ما در این قضیه پای نظام نایستادند، رهبری امسال را سال حمایت از کالای ایرانی اعلام کردند، در خانواده‌های شما افراد متدین و حزب الهی، میزان مصرف کالای خارجی چقدر پایین آمده است مسئولان از آن جلوگیری نکردند و قاطعانه برخورد نشد.
امام جمعه مشهد با بیان اینکه مسئله کالای قاچاق برخورد جدی‌تری نیاز دارد، عنوان کرد: رهبری فرمان دادند که کالای قاچاق را آتش بزنید کجا چنین برخوردی از طرف مسئولان نظام با مسئله قاچاق شد؟
اقتصاد مقاومتی با ریاضت متفاوت است
وی با اشاره به توصیه رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و مقاومت در برابر توطئه اقتصادی دشمن، گفت: اقتصاد مقاومتی با ریاضت فرق دارد، کشورهای اروپایی مردم را به ریاضت دعوت می‌کنند، مقاومت ریاضت نیست.
آیت‌الله علم الهدی با بیان اینکه مقاومت یعنی مردم در خط اقتصاد داخلی جریان زندگی و مصرف خود را تنظیم کنند، عنوان کرد: مسئولان باید در حل مشکلات مردم مجاهده داشته باشند و باید مدیریت جهادی پیاده شود.
امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی مدیریت هزینه است، تشریح کرد: تنظیم زندگی با اقتصاد داخلی، توسعه و رشد آن از طرف مردم است و مسئولان نیز باید فداکاری و مجاهده کنند تا مشکلات اقتصادی حل شود.
امام جمعه مشهد با بیان اینکه اگر بنا شد ما همه مشکلات را تحمل کنیم و مسئولان نیز در مدیریت خود جهاد کنند، می‌توانیم مقابل آمریکا بایستیم، ابراز کرد: ممکن است که مردم ما تحمل نکرده و همچون یک کشور غربی کافر تصور کنند که ایران نیز انگلیس و فرانسه است و باید دست به اعتصاب بزنند، در انگلیس و فرانسه دولت متعلق به مردم نیست بلکه متعلق به دزد و چپاول‌گر است.
وی اضافه کرد: شما در مملکت خودتان نماینده مجلس و رئیس‌جمهور انتخاب کردید، خودتان از این نظام حمایت می‌کنید و خودتان تصمیم می‌گیرید. می‌خواهید مقابل چه چیزی بایستید؟ دشمن دنبال توطئه سیاسی نیز هست. مقام معظم رهبری نکته‌ای را در فرمایشات چند روز پیش خود با دانشجویان بیان کردند که ادامه مطالبه‌گری است.
آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه نظام ابزار تحقق آرمان‌های انقلاب است، ابراز کرد: اگر می‌خواهید آرمان‌های خود را از نظام مطابله کرده، نظام را تضعیف کنید و با نظام در بیفتید، درست نیست. این نظام باید آرمان شما را محقق کند و مطالبه آرمان از کسانی است که مسئول هستند.

امام جمعه مشهد در پایان گفت: نظام ابزار تحقق آرمان‌های شما است که نمی‌توان به آن حمله کرد، مقابله باید در برابر نهاد مسئول باشد نه نظام و دشمن به دنبال این است که تمام خرابی‌ها را به پای نظام بیندازد تا مردم را از نظام مایوس و از حمایت آن منصرف کند پس ما نباید گول دشمن را بخوریم، این توطئه آمریکا و دشمن است ما نباید به دلیل مشکلات و محقق نشدن آرمان‌ها، نظام را زیر سوال ببریم.

انتهای پیام

captcha