نام شهید تقوی باید بر تارک حوزه بدرخشد
کد خبر: 3719576
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۴
حجت‌الاسلام پناهیان در اولین سالگرد شهادت حجت‌الاسلام تقوی:

نام شهید تقوی باید بر تارک حوزه بدرخشد

گروه حوزه‌های علمیه ــ اولین سالگرد شهادت حجت‌الاسلام سیدمهدی تقوی، شهید حمله تروریستی داعش به مجلس شورای اسلامی، عصر 11 خردادماه در قم برگزار شد.

نام شهید تقوی باید بر تارک حوزه بدرخشد

به گزارش ایکنا؛ مراسم اولین ساگرد شهادت حجت‌الاسلام سیدمهدی تقوی، شهید حمله تروریستی داعش به مجلس شورای اسلامی در سال 96 عصر امروز 11 خردادماه در قم برگزار شد.

این مراسم در حسینیه آیت‌الله خامنه‌ای در گلزار علی بن جعفر(ع) در قم و با حضور گسترده استادان، فضلا و اقوام و دوستداران این شهید برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنور و حاجی دلیگانی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله شخصیت‌های حاضر در این مراسم بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد پناهیان، در سخنانی در این مراسم با بیان اینکه یکی از با عظمت‌ترین، حیات بخش‌ترین و روح‌نوازترین مجالس، مجالس بزرگداشت و یاد و ذکر  شهداست، گفت: مقام معظم رهبری در سال 85 فرمودند که امروز بیش از هر چیز باید به حقوق شهدا بیندیشیم.

وی افزود: اگر تا قیامت هم در مجالس شهدا بنشینیم و آنان را مدح کنیم که البته برگزاری این جلسات و تجلیل  لازم و واجب است اتفاقی رخ نخواهد داد مگر آن که این مسئله را مقدمه ای برای احقاق حقوق شهدا قرار دهیم.

پناهیان با بیان اینکه شهید تقوی بخش زیادی از عمر خود را صرف تبیین منظومه فکری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری قرار داد که وظیفه همه حوزویان و طلاب هم همین است، بیان کرد: خون شهید هیچگاه از جوشش نمی‌افتد همان طور که جوشش خون امام حسین(ع) همواره در تاریخ وجود داشته است و امروز هم این جوشش خون بیش از هر موقع دیگر نمودار شده است و در زمان ظهور نیز امام به تقاص خون امام حسین(ع) 70 هزار منافق را به درک واصل خواهند کرد.

پناهیان با بیان اینکه خطر نفاق همواره بزرگترین خطر برای جامعه اسلامی بوده و هست، تصریح کرد: جریان نفاق در اغلب اوقاف میدان‌دار بوده است و زمانی که این جریان ریشه کن شود و هیمنه نفاق از جامعه اسلامی برطرف شود حقوق خون امام حسین(ع) و شهدا برآورده شده است.

این استاد و محقق حوزه علمیه با بیان اینکه اتصال به امام و ولی، نقطه اوج ایمان است، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های خاص شهید تقوی این بود که در مسیر ولایت و در ایمان استقامت داشت و بنده در طول 30 سال آشنایی با ایشان یک لحظه هم ندیدم که وی از این مسیر فروگذار کند و همواره به دنبال تبیین اهداف انقلاب و امام و رهبری بود.

پناهیان تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سخنانی فرمودند به طلاب بگوئید که کار پیامبرگونه انجام دهند و کار پیامبرگونه صرفا مکارم اخلاق و تبلیغ بخشی از احکام دین نیست بلکه جهاد و مبارزه با نفاق و ظلم و تبیین ما انزل الله است.

وی با بیان اینکه اگر پایان حیات شهید تقوی با این وضع نبود باید تعجب می‌کردیم بیان کرد: خداونددر سوره مبارکه احزاب فرموده است که من شهادت را جایزه استقامت در راه خود قرار می دهم؛ یعنی شهادت جایزه عبادت و علم نیست زیرا چه بسا عالمانی که با سکوت خود حامی ظلم بوده‌اند ولی شهادت را پاداش صدق در ایمان قرار داده است.

پناهیان با اشاره به سخنان برخی منبری‌ها که امروز زمان دفاع از انقلاب با وجود این همه مشکلات اقتصادی و ... در روی منبر گذشته است عنوان کرد: تکلیف امروز ما را ولی فقیه تعیین کرده است و اگر حوزه و مبلغان احقاق حقوق 300 هزار شهید را نکنند پس وظیفه چه کسانی است.

پناهیان بیان کرد: ویژگی شهید تقوی این بود که وقتی هجمه‌ها به سمت مخدوش کردن اندیشه انقلاب اسلامی بود ایشان پرچم دفاع از اندیشه انقلاب را بلند کرد و به ویژه در اواخر عمر شریفشان مشغول تحقیق در مورد سند ننگین، نجس و پلید 2030 بود.

وی با وحشتناک توصیف کردن این سند اظهار کرد: اگر هزاران مجلس شهید بگیریم ولی نسبت به این سند ننگین ساکت باشیم مانند این است که هر روز جلادان نفاق افرادی مانند شهید تقوی را به شهادت برسانند.

پناهیان با بیان اینکه بخشی از این سند مربوط به مسائل جنسی است، عنوان کرد: روح حاکم بر این سند نجس و کثیف، طاغوت و کفر را بر فرهنگ ما مسلط می کند و همه چیز ما را در اختیار کفر قرار می‌دهد.

این استاد حوزه تصریح کرد: از طریق این سند زیر چتر یونسکو می‌رویم و باید به همه دستورات آنان ترتیب اثر بدهیم.

وی با بیان اینکه نام و یاد شهید تقوی باید بر تارک حوزه علمیه بدرخشد تاکید کرد: امروز حوزه ما حوزه انقلابی و پا به رکاب ولایت در عصر ظهور نیست و به همین دلیل رهبری فرمودند حقیقتا باید متحول شود.

پناهیان در پایان بیان کرد: ما باید مردمی پرورش بدهیم که این مردم، دولت اسلامی را تعیین کنند و این کار باید از طریق آموزش کودکان و نوجوانان صورت بگیرد.

انتهای پیام  

captcha