استفاده از ظرفیت جهاددانشگاهی در جهت توسعه برنامه‌های امور بانوان
کد خبر: 3719602
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷

استفاده از ظرفیت جهاددانشگاهی در جهت توسعه برنامه‌های امور بانوان

گروه اجتماعی: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: از ظرفیت و توانمندی‌های جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی و پژوهشی در انجام و اجرای برنامه و طرح‌های این دفتر استفاده خواهیم کرد.

از ظرفیت جهاددانشگاهی در انجام برنامه های دفتر امور بانوان و خانواده استان استفاده می کنیمبه گزارش ایکنا از اردبیل، فریبا محمدلو، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل، امروز 12 خرداد ماه خرداد در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل، بر مشارکت جهاددانشگاهی در اجرای طرح «تدوین سند ارتقاء جایگاه زنان و خانواده استان اردبیل» تاکیدکرد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه توانمندسازی و اشتغال زنان و خانواده بخش اصلی این سند است و جهاددانشگاهی نیز در زمینه اشتغالزایی سابقه خوبی دارد به همین خاطر می تواند این امر را به نحو احسن به سرانجام برساند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل افزود: شناسایی وضع موجود زنان و خانواده در استان بر مبنای اطلاعات پایه مستند جهت بهره گیری در برنامه ریزی های عملیاتی مکان محور و تدوین راهکارهای صریح و متناسب با شرایط استان جهت ارتقای وضعیت زنان و خانواده در استان از اهداف این طرح است.
محمدلو فعالیت های انجام گرفته در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل را ارزشمند عنوان و تصریح کرد: این مرکز نقش بسزایی در افزایش نشاط خانواده ها و کاهش میزان طلاق و هزینه های درمانی زوج های نابارور دارد به همین خاطر باید جهت پاسخگویی مناسب به مطالبات مردم نسبت به اختصاص فضای فیزیکی مناسب به این مرکز، مساعدت های لازم از سوی مسئولان استانی انجام گیرد.
در این دیدار مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل به انتخاب جهاددانشگاهی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان نهاد تسهیل‌گر در طرح توسعه مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: هدف‌ اصلی‌ جهاددانشگاهی‌ از زمان تأسیس‌ تا به حال، الگو‌سازی‌ برای سوق دادن علم و فناوری‌ به سمت تجاری سازی است.‌
اوچی اردبیلی با بیان اینکه جهاددانشگاهی، توسعه آموزش‌های لازم‌ برای‌ تربیت نیروی انسانی‌ مورد نیاز، کارآفرینی‌ و تجاری‌سازی‌ را دنبال می‌کند خاطرنشان کرد: در حال حاضر جهاددانشگاهی تمام دوره های آموزش تخصصی‌ و کوتاه مدت خود را به سمت مهارت افزایی و ایجاد زمینه های کسب و کار سوق می دهد.
وی توسعه و حمایت از فناوری را بهترین راه برای توسعه اشتغال عنوان و تصریح کرد: در سال «حمایت از کالای ایرانی» باید فرهنگ مصرف کالاهای تولید ملی را نهادینه کنیم تا این امر به رشد و توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی کشور بیانجامد.
رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با اشاره به اینکه روستاها در ایجاد مشاغل خانگی جایگاه ویژه‌ای دارند اضافه کرد: برای تحقق این امر اجرای یک طرح منسجم جهت معرفی توانمندی های گردشگری، کشاورزی و صنعتی در روستاها ضرورت دارد.
اوچی اردبیلی افزود: در این راستا جهاددانشگاهی آمادگی دارد با حمایت استانداری و دستگاه های اجرایی، طرح توسعه همه جانبه و معرفی یکی از روستاهای استان اردبیل به عنوان الگوی موفق را عملیاتی نماید.
انتهای پیام

captcha