اشک ماتم عاشقان ولایت در فراق امام قلب‌ها/ «ما اهل کوفه نیستیم... »
کد خبر: 3719933
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۸
گزارش ایکنا از حرم مطهر امام خمینی(ره)؛

اشک ماتم عاشقان ولایت در فراق امام قلب‌ها/ «ما اهل کوفه نیستیم... »

گروه سیاسی ــ تعداد زیادی از شهروندان از تهران و نقاط اطراف و استان‌های همجوار از ساعات اولیه صبح امروز، خود را به مرقد مطهر امام فرزانه امت رسانده بودند تا یکبار دیگر عشق و علاقه خود را به آن پیر جماران و رهبری انقلاب نشان دادند؛ آری این مردم شکست ناپذیرند و تهدیدهای توخالی مستکبران به رهبری آمریکا هم زیر پای آنان را در حمایت بی‌دریغ از این انقلاب شکوهمند خالی نخواهد کرد.

اشک ماتم عاشقان ولایت در فراق امام قلب‌ها/ «ما اهل کوفه نیستیم... »

به گزارش ایکنا، بیست و نهمین سالگرد عروج ملکوتی امام مهربان امت و بت شکن بزرگ تاریخ بشریت، حضرت امام خمینی(ره) در حالی فرارسیده که تجلی عشق به این عالم فرزانه، روز به روز فزونی می‌یابد؛ ملت دیندار و استوار ایران اسلامی، امروز 14 خرداد 97 نیز همانند بسیاری از ایام‌الله دیگر که ایستادگی خود به پای آرمان‌های انقلاب اسلامی را نشان داده‌اند، در مراسم ارتحال پیر جماران، یک بار دیگر حضور پرشور و شعور خود را به نمایش گذاشتند و با حضور در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، با آرمان‌های ایشان تجدید میثاق کردند.
مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام‌ خمینی(ره) از ساعت 17:30 عصر امروز در حالی آغاز شد که مشتاقان پیر جماران از ساعاتی قبل و برخی نیز که شهرهای اطراف تهران حضور پیدا کرده بودند، از ساعات اولیه صبح در حرم مطهر حضرت امام(ره) گرد آمده بودند تا نشان دهند که این انقلاب بی نام خمینی(ره) در هیچ جای جهان شناخته شده نیست و گذر زمان نیز باعث کم‌توجهی و فراموشی امام مستضعفان نخواهد شد.
آنچه از مشاهدات خبرنگار ما برمی‌آید حکایت از آن دارد که تمام صحن حرم مطهر و همچنین فضای اطراف آن مملو از عاشقانی بود که گذر تاریخ، باعث فراموشی خمینی کبیر در یاد و خاطره آنان نشده و نخواهد شد؛ مردمانی از اقوام و مذاهب مختلف، امروز را گرد هم آمدند تا علاوه بر نشان دادن عشق و علاقه خود به امام امت، اتحاد و هماهنگی خود در مقابل بیگانگان را به نمایش بگذارند.

در مراسم امسال به خاطر حرمت و حفظ آداب ماه مبارک رمضان، از مهمانان خارجی از سایر کشورها  دعوت به عمل نیامده بود اما در این مراسم حدود 430 خبرنگار، عکاس و فیلمبردار داخلی و خارجی از ۳۳ رسانه داخلی و ۱۹ رسانه خارجی از کشورهای فرانسه، آمریکا، روسیه، اسپانیا، افغانستان، قطر، ژاپن، لبنان، عراق، یمن، فلسطین و ... حضور داشتند.

همچنین در این مراسم یادگار امام خمینی(ره) به لحاظ مراعات حال مردم روزه‌دار و استفاده از سخنان رهبر بزرگوار انقلاب سخنزانی نداشت و بعد از بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری و یک ساعت مانده به اذان مغرب، مراسم پایان یافت.

اشک ماتم عاشقان ولایت در فراق امام قلب‌ها/ «ما اهل کوفه نیستیم... »
به راستی که حضور در این مراسم و در این گرمای سوزان و آن هم با زبان روزه در ماه مبارک رمضان، سختی‌ها و مرارت‌های بسیاری دارد اما «چنانم ناتوان در حسرت شوق گرفتاری/ که نتوانم به ‌گرد خاطر صیاد گردیدن». این رمز پیروزی و ماندگاری این ملت در طول چهار دهه گذشته است.
تعداد زیادی از شهروندان از تهران و نقاط اطراف و استان‌های همجوار از ساعات اولیه صبح امروز، خود را به مرقد مطهر امام فرزانه امت رسانده بودند تا یکبار دیگر عشق و علاقه خود به امام و رهبری انقلاب را نشان دادند. آری این مردم شکست ناپذیرند و تهدیدهای توخالی مستکبران به رهبری آمریکا هم زیرپای آنان در حمایت بی‌دریغ از این انقلاب شکوهمند را خالی نخواهد کرد.
شهروندان عزیز ایران اسلامی، امروز در حالی در این مراسم ملی شرکت کرده بودند که در هفته‌ها و ماه‌های اخیر برخی تحولات سیاسی منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله خروج آمریکا از برجام، انتقال سفارت آمریکا به قدس به عنوان قبله اول مسلمین و کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط صهیونیست‌ها رخ داده که خشم و انزجار امت اسلامی ایران را در پی داشته است؛ بنابراین حضور پرشور مردم در این مراسم را می‌توان تو دهنی محکم دیگری بر یاوه‌گویان شرق و غرب دانست که چهار دهه برای شکست انقلاب اسلامی و این یادگار گرانبهای پیر جماران تلاش کرده‌اند اما همواره تیرشان به سنگ خورده است.
حضور جوانان، دانشجویان، طلبه‌های جوان و اتباعی از کشورهای مختلف در این مراسم چشم نوازی می‌کرد. به هر طرف که نگاه می‌کردی فقط عشق به خمینی بود که موج می‌زد. کودکانی که دست در دست پدر و مادر خود در این مراسم باشکوه حضور پیدا کرده بودند، رهروان همان امام امت هستند که چهار دهه قبل فرمودند: امید من به شما دبستانی‌هاست.
همانگونه که عنوان شد، حضور سفرا و نمایندگانی از کشورهای مختلف اسلامی و غیر اسلامی در مراسم امروز، جلوه زیبایی از تجلی عشق به بنیانگذار کبیر انقلاب بود. آری این حضور نشان می‌دهد که امام خمینی(ره) پدر همه مسلمانان و انسان‌های آزاده‌ای است که انقلاب اسلامی آنان را از خواب غفلت در تمدن مادی غرب بیدار کرد و روی دیگر سکه تمدن و معنویت را برای آنان نمایان ساخت.
در پایان باید اشاره کرد که بدون تردید حضرت امام خمینی(ره) سرچشمه زلال حقیقت و دریای بیکران محبت و معرفت بودند و این ملت نیز که رهرو آن قرآن ناطق و آن چراغ هدایت هستند، امروز با حضور بی‌نظیر خود در این گرمای سوزان نشان دادند که خمینی در قلب تاریخ بشریت و روح یک جهان بی‌روح است و یاد و خاطره وی، نه تنها فراموش نخواهد شد بلکه در چند روز آینده و در راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس، این یادگار گرانبهای رهبر مستضعفان و مظلومان جهان، یکبار دیگر استواری خود بر پیمانشان را نشان خواهند داد.
انتهای پیام

captcha