برگزاری بیش از ۱۹ هزار نفر روز تبلیغ دینی ویژه ماه رمضان در اردبیل
کد خبر: 3719974
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹

برگزاری بیش از ۱۹ هزار نفر روز تبلیغ دینی ویژه ماه رمضان در اردبیل

گروه فرهنگی - رئیس اداره فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از برگزاری ۱۹ هزار و ۴۷۰ نفر روز تبلیغ دینی ویژه ماه رمضان در اردبیل خبر داد.

برگزاری بیش از 19 هزار نفر روز تبلیغ دینی ویژه ماه رمضان در اردبیلحجت‌الاسلام انور قاسمی، رئیس اداره فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، در گفت و گو با ایکنا از اردبیل، تصریح کرد: در این راستای ۶۴۹ روحانی و مبلغه برای برگزاری برنامه‌های تبلیغی ساماندهی شده‌اند در طول ماه رمضان در مساجد استان نسبت به اجرای ۱۹ هزار و ۴۷۰ برنامه‌ فرهنگی و تبلیغی اقدام می کنند.
قاسمی یادآور شد: علاوه بر مساجد ادارات و هیئت‌های مذهبی نیز برنامه‌های متنوعی از جمله نشست‌های دینی، محافل قرآن‌خوانی و پاسخگویی به سؤالات شرعی برگزار می کنند.
رئیس اداره فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، افزود: تبیین اهداف و فلسفه روزه، تبیین شعار سال با موضوع حمایت از تولید ملی و راهکارهای توسعه این فرهنگ و پرداختن به ضرورت ولایت‌فقیه از جمله مباحث ارائه شده توسط روحانیون و مبلغات است.
وی افزود: علاوه بر سخنرانی، پاسخگویی به احکام و مسائل شرعی و اعتقادی و نیز برگزاری برنامه شب های قدرنیز مورد تأکید است تا این ماه که ماه انس با قرآن کریم است فرصت ارتقا دانش و بینش دینی شهروندان را فراهم سازد.
اعزام ۹۰ مبلغ دینی از قم به استان اردبیل
رئیس اداره فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: در راستای اجرای برنامه فرهنگی و دینی و برگزاری جلسات سخنرانی در ماه رمضان تعداد ۹۰ روحانی از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به استان اردبیل اعزام شده در این استان مستقر شدند.
وی گفت: تعداد ۲۷۰۰ جلسه سخنرانی توسط روحانیون اعزامی از قم در مناطق مختلف استان اردبیل برگزار می‌شود، که عمده مباحث این جلسات سخنرانی در خصوص فضایل و برکات ماه رمضان، تقوی و خویشتن داری، اصول و اعتقادات دینی و نیز مباحث روز جامعه اعم از آسیب های اجتماعی، حجاب و عفاف، شبکه های اجتماعی، حمایت از کالای ایرانی و.. ..بوده و همچنین سخنرانان به سئوالات مخاطبین در خصوص موضوعات مورد مبحث و مسائل شرعی و احکام دینی پاسخ می دهند.
قاسمی افزود: از دیگر فعالیت های تبلیغی روحانیون اعزامی از قم، فعال سازی مساجد غیر فعال و نیمه فعال در سطح استان است.
فعالیت ۷۳ روحانی مستقر در مناطق محروم و روستایی اردبیل در ماه رمضان
رئیس اداره فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل از فعالیت 73 روحانی مستقر در مناطق محروم و روستایی اردبیل در ماه رمضان خبر داد.
وی گفت: در راستای اجرای فعالیت های تبلیغی در ماه رمضان، تعداد ۷۳ نفر از روحانیون مستقر در مناطق محروم و روستایی به اجرای برنامه های فرهنگی و قرآنی ویژه ماه رمضان می پردازند.
قاسمی به برگزاری ۲ هزار و ۱۹۰ جلسه تبلیغی در مناطق محروم و روستایی اشاره کرد و افزود: روحانیون مستقر در طول ماه رمضان، به اقامه نماز جماعت، سخنرانی و پاسخگویی به سوالات اهالی روستا می پردازند.
رئیس اداره فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، افزود: موضوعات مهم در جلسات سخنرانی اعم از احکام روزه، فضایل روزه و ثواب روزه داران، اهمیت قرائت قرآن در ماه رمضان، صله ارحام، تقوا و خویشتنداری و. .. است.
انتهای پیام

captcha