ماه رمضان؛ بهترین زمان برای بهره‌گیری از ظرفیت شبکه تبلبغ
کد خبر: 3719979
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹

ماه رمضان؛ بهترین زمان برای بهره‌گیری از ظرفیت شبکه تبلبغ

گروه معارف- کارشناس پژوهش های کاربردی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: فرصت تبلیغی رمضان بهترین و موثرترین زمان بهره گیری از پتانسیل شبکه تبلبغ در پیشگری از آسیب های اجتماعی است.

ماه رمضان فرصت مناسب تبلیغی و معنوی؛ برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی
علی دژبانی، کارشناس پژوهش های کاربردی تبلیغات اسلامی اردبیل، در گفت و گو با ایکنا از اردبیل، به نقش باورهای معنوی و آموزه های دینی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد و مواد مخدر اشاره کرد وگفت: فرصت تبلیغی رمضان بهترین و موثرترین زمان بهره گیری از پتانسیل شبکه تبلبغ اعم از مبلغین، مبلغات، روحانیون مستقر و طرح هجرت، ائمه جماعات مساجد، هیئات مذهبی، مربیان قرآنی، اقشار تاثیر گذار و... در پیشگیری از آسیب های اجتماعی از قبیل اعتیاد، مواد مخدر، طلاق، خشونت و... است.
وی افزود: تعمیق و تقویت ارزش های دینی و باور های معنوی در افراد و بیان مضرات و زیان های فردی، خانوادگی و اجتماعی اعتیاد و مواد مخدر در منابر، مساجد، مراسم و برنامه های فرهنگی و دینی توسط مبلغین و مبلغات در پیشگیری و سالم سازی افراد جامعه از هرگونه اعتیاد نقش موثر و سازنده ای دارد.
دژبانی ادامه داد: اعتیاد بیشتر از آنکه علت بیرونی داشته باشد، محصول درون آشفته، بغرنج و پیچیده و بی ثباتی و تزلزل معنوی و اخلاقی انسان هاست، نتایج تحقیقات به عمل آمده در کشور های مختلف دنیا نشان می دهد که آرامش روانی و روحی و داشتن تعادل درونی ناشی از وجود باور های دینی و معنوی در انسان ها و ایمان راسخ افراد در پیشگیری از آسیب های اجتماعی به‌ویژه اعتیاد و مواد مخدر نقش حائز اهمیتی دارد.
عضو کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل، افزود: کارکرد اجتماعی مبلغین دینی، روحانیون، ائمه جماعات مساجد، مبلغات، نهاد های دینی، حوزه‌های علمیه، شبکه تبلیغ، تشکل‌های دینی (هیئات مذهبی و مداحان)، مربیان و معلمان امور تربیتی، قرآنی و دینی، آگاه‌سازی، آموزش، اطلاع‌رسانی و روشنگری وسوسه‌های شیطانی و انواع مواد مخدر درون انسان‌ها (بیماری‌های اخلاقی و معنوی)، باورهای فکری، ذهنی و فرهنگی نادرست و غلط، انواع ترس‌ها، احساسات، هیجانات و طرحواره‌های ذهنی منفی و تبدیل این رذایل اخلاقی (بیماری‌های پنج‌گانه فکری، اخلاقی و شخصیتی اعتیادآور قبل از مصرف) به فضایل اخلاقی در وجود و شخصیت انسان‌ها به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد است.
دژبانی ادامه داد: چیزی که انسان را معتاد می‌کند، بیماری‌های فکری و ذهنی، وسوسه‌های شیطانی درون انسان، رذایل اخلاقی و ضعف‌های شخصیتی اعتیادآور از بدو تولد تا زمان حال است.که این صفات و خصلت های منفی شخصیتی از زمان تولد تا حال در اثر روش ها و شرایط نامطلوب تربیت فردی، خانوادگی و اجتماعی در وجود او شکل گرفته است.
وی افزود: باید باورهای غلط اخلاقی را تغییر و اصلاح کرد. ضعف‌ها و قوت‌های شخصیتی را شناسایی و نقاط ضعف‌ها را حذف کرد، نقاط قوت شخصیتی را تقویت کرد، احساسات و باورهای منفی را به مثبت تبدیل کرد و رذایل اخلاقی وجود انسان‌ها را به فضایل اخلاقی تبدیل کرد. و این کارکرد فرهنگی و اجتماعی مسجد است که انسان‌ها را به سوی نیکی‌ها و خوبی‌ها سوق دهد و انسان‌ها را به اصل حقیقت یعنی خداوند یکتا وصل کند.
انتهای پیام

captcha