همایش قرآنی «صوت ملکوت» در سمنان برگزار شد
کد خبر: 3719998
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰

همایش قرآنی «صوت ملکوت» در سمنان برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان از برگزاری همایش قرآنی صوت ملکوت در سمنان خبر داد و گفت: ۵۰ عضو پسر در رده سنی نوجوانان در این همایش قرآنی حضور دارند.

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از خبرگزاری  شبستان مهدی جمال،مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان  عصر روز گذشته 12 خرداد  در آئین اختتامیه همایش قرآنی صوت ملکوت با اعلام این خبرگفت: این افراد فیلم کوتاه پنج دقیقه‌ای از قرائت قرآن خود را به این اداره کل ارسال کردند و درنهایت 10 اثر به‌عنوان قاری برگزیده معرفی شد.

 وی با اشاره به داوری نهایی در این بخش اظهارکرد: پنج نفر به‌عنوان برندگان این همایش انتخاب شدند و از این افراد تجلیل شد.

جمال هدف از برگزاری این همایش‌ها ایجاد انگیزه برای خواندن قرآن در بین نوجوانان عنوان کرد و افزود: هرچقدر که درزمینهٔ پرورش معنویات از کودکی بیشتر سرمایه‌گذاری کنیم در آینده شاهد بروز آسیب‌های اجتماعی کمتری در جامعه خواهیم بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان بابیان اینکه همایش صوت ملکوت برای نخستین بار در سطح استان اجرا شد، ادامه داد: با توجه به رویکردهای آموزش‌وپرورش و نیاز جامعه برنامه‌ریزی برای اجرای هرساله این همایش‌ها در دستور کار قرار دارد.

 وی بابیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان بهترین مکان برای گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان محسوب می‌شود، تصریح کرد: علاوه بر کلاس‌های قرآن، دوره‌های عروسک‌سازی و پویانمایی و رباتیک نیز در کانون راه‌اندازی شده است تا ۳۸ هزار و ۵۰۰ عضو کانون پرورش فکری کودکان در سراسر استان بتوانند با ثبت‌نام در آن‌ها خلاقیت خود را شکوفا کنند.

 جمال با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی و قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان در سمنان توسعه می‌یابد افزود: شناخت و پرورش استعداد کودکان و نوجوانان و تقویت حضور آن‌ها در مجامع دینی و قرآنی از دیگر رویکردهایی است که در همایش صوت ملکوت دنبال می‌شود.

 مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان متذکر شد: ترویج فرهنگی اخلاقی، دینی و عبادی در نوجوانان می‌تواند نقش مؤثری برای آینده کشور داشته باشد و این امر قطعاً تمام توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند.

 گفتنی است خدمات تخصصی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ۱۶ مرکز ثابت و پنج مرکز سیار روستایی استان سمنان ارائه می‌شود. انتهای پیام

captcha