حضور در مکان های معنوی در تقویت تعهدات دینی موثر است
کد خبر: 3720102
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳

حضور در مکان های معنوی در تقویت تعهدات دینی موثر است

گروه معارف- معاون فرهنگی و آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: حضور در مراکز و مکان های معنوی و تکرار این رفتار زمینه تقویت تهدات دینی را فراهم می کند.

حضور در مکان های معنوی در تقویت تعهدات دینی موثر استمصطفی کافی، معاون فرهنگی و آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل در گفت وگو با ایکنا از اردبیل، تصریح کرد: رفتارهای اخلاقی و مثبت در خانواده باید همواره مورد توجه و تشویق قرار گیرد و اعضای خانواده به ویژه زن و شوهر وقتی دریافتند که ارزش ها و کارهای درست آنها مورد توجه دیگری قرار می گیرد برای رعایت حدود شرعی و اخلاقی علاقه افزون تری می یابند.
وی افزود: همه رفتارهای آدمی مبنایی معرفتی دارد گاه بی توجهی فرد به یک واجب دینی به دلیل اثر پذیری از تبلیغات ضد دینی است در صورت معلوم شدن چنین عواملی می باید در افزایش آگاهی و تغییر نگرش همسر اقدام شود که اهدای کتاب مقاله یا لوح فشرده مناسب و تشویق همسر به استفاده از آن نگاه او را تغییر خواهد داد.
کافی ادامه داد: حضور در مراکز و اماکن معنوی به همراه یکدیگر بی تردید در اندیشه اثر گذار است زمانی که فرد در مسجد حاضر می شود و این عمل را تکرار می کند گویی با خداوند پیمانی دوباره می بندد که به خطا نرود و به تعهدهای دینی و اخلاقی در مقابل دیگران پایبند باشد.
وی افزود: اگر زن و شوهر با یکدیگر در این مکان ها حضور یابند تاثیری دو چندان خواهد داشت حضور در زیارتگاه ها و توسل به ائمه اطهار(ع) و سایر اماکن معنوی موجب تلطیف روحی و سبب تحکیم ارزش های اصیل خانواده خواهد شد ضمن آنکه فرزندان نیز با چنین برنامه ریزی معنوی آن را جزء برنامه های بایسته زندگی تلقی می کنند.
کافی ادامه داد: قرآن می فرماید: «آیا مردم را به کار نیک فرمان می دهید و خودتان را فراموش می کنید» بنابراین برای ترغیب دیگران به کار خیر باید از خویشتن شروع کرد در این حال باید به همسر اعتماد کرد تا او نیز در سایه اعتماد برای مدیریت رفتار خود علاقه بیشتری نشان دهد.
انتهای پیام

captcha